מה לסוכנות ביטוח ולחטיבה פיננסית?

מטרתו של תכנון פיננסי הוא לסייע ביצירת תכנית כלכלית להשגת יעדים לטווח הארוך.

חנוך הירשוביץ CEO – דניאל שבקס CFP | פורסם בתאריך 03.06.2020, באתר TheMarker Labels

 

מה לסוכנות ביטוח ולחטיבה פיננסית?
את השאלה הזאת הפניתי לחנוך הירשוביץ מנכ"ל סוכנות הביטוח הוותיקה "הירשוביץ פתרונות"  משנת 2008 פועלת בה חטיבה פיננסית פעילה. חנוך החזיר לי בשאלה מדוע באמת את מתקשה להבין את החיבור בין השניים? את הקשר בין תוכניות פנסיוניות קרנות פנסיה /ביטוחי מנהלים/ קופות גמל את מזהה כשייכות לתחום הביטוח? אם כן אז מדוע את מתקשה להבין את הקשר בין שאר סוגי החיסכון וההשקעה לבין סוכנות ביטוח?

השאלה שחנוך שאל אותי עוררה את סקרנותי ונתנה לי אמביציה לנסות ליצור הגדרה . מדוע באמת תוכניות פנסיוניות בהם האדם חוסך לפנסיה הם כברירת מחדל משתייכות לתחום הביטוח ואילו עולמות הכסף האחרים לא נכנסים לי לתמונה?

ב'שלוף' עניתי – בכל התוכניות הפנסיוניות יש גם מרכיב ביטוחי מעבר לחיסכון הפנסיוני שנצבר:
1. יש הגנה למקרה מוות – במקרה בו לא הגיע העמית לגיל הפרישה שאריו יהיו זכאים להכנסה.
2. יש הגנה למקרה נכות – אובדן כושר עבודה – התוכניות מבטיחות הכנסה לעמית כל עוד יכולת ההשתכרות נמנעת ממנו.
3. גם בגיל הפרישה יש ביטוח – קיימת הבטחה לעמית  – הכנסה לכל ימי חייו – גם אם הכסף שנצבר בקופתו נגמר .

"תשובה נכונה", ענה חנוך –  "זוהי אכן החשיבה שהיתה רווחת בעולם שהיה – עד לפני 12 שנה  עד אז לא יכולנו לחשוב אחרת תמיד היינו מורגלים בכך שתפקידם של סוכני ביטוח וחברות ביטוח – להגן על האדם המשפחה או הגוף אותו הם מבטחים על מנת שיוכל להתמודד עם מצבים של אירועים בלתי צפויים  שגרמו לכשל כלכלי. במשך עשרות שנים סוכני הביטוח לא עסקו בטיפול בנכסים הכלכליים השוטפים של הלקוח – על כך היו מופקדים הבנקים.

לפני למעלה מעשור "ירד לנו האסימון"  אין סיבה שבעולם הדיגיטלי והמתפתח תהיה הפרדה.  חבל ששני גופים או יותר יטפלו באותם מטרות אחד יטפל בנכסים המיועדים לימים יפים, ואילו האחר קרי סוכנות הביטוח תטפל בנכסים הפיננסיים לימים יפים פחות. מן הראוי הוא שגוף אחד יכנס לעובי הקורה יתייחס לתמונה בכללותה ויתן תכנון כולל כאשר הוא מתייחס לתמונה על מכלול היבטיה. אם זה אפשרי בעולם הפנסיוני שם  שלובי זרוע הולכים החיסכון – הפנסיוני והביטוח  אז מדוע איננו יכולים לתת מענה גם באפיקי ההשקעה והחסכון המיועדים לתקופות אחרות במהלך החיים.

"תחת קורת "הירשוביץ פתרונות" יצרנו שתי חטיבות "החטיבה הפיננסית" המטפלת בהובלת הנכסים הכלכליים בימים כתיקונם כשהרכבת דוהרת על המסילה והכל מתנהל כשורה וכהשלמה "חטיבת הביטוח" נותנת מענה לימים שבהם תנועת הרכבות השתבשה.
בראש החטיבה הפיננסית עומד דניאל שבקס איש השקעות מן המעלה הראשונה יועץ השקעות במיקצועו שבאמתחתו גם תואר CFP – מתכנן פיננסי מוסמך בנוסף לרשיון בענפים הפנסיוניים ואני חנוך הירשוביץ ממשיך לעמוד בראש חטיבת הבטוח.

דניאל מספר לנו כי שתי החטיבות מנהלות ביניהם שיח שוטף ופורה ומעורבות בכל תהליך תכנון הצרכים והפתרונות של כל לקוח. "כך מתקבל תכנון מדויק יעיל ומושלם".
חשוב במיוחד להדגיש – "ישנו קו אחד מאחד וברור מאוד המנחה באופן חד משמעי  את הסינרגיה בין החטיבות" מציין דניאל שבקס -"בהירשוביץ פתרונות איננו עוסקים במכירת מוצרים בהירשוביץ פתרונות  מתאימים צרכים" זוהי אינה קלישאה זוהי תורת – התפיסה המשליכה על כל ההתנהלות והחשיבה. מאותו מקום אנו מציעים ללקוח מסלול  בו אנו מתוגמלים ישירות מהלקוח על השירות ובמקביל אנו מוזילים את עלויות דמי הניהול בגוף המוצר –  למען השקיפות.

החטיבה הפיננסית הינה מומחית בתחומה ומרכזת תחתיה "ים של פתרונות". לכל לקוח מוצע תמהיל אפשרויות התואם לתפיסתו למטרותיו ולקו החשיבה הייחודי שלו. החטיבה מציעה החל מתוכניות חסכון והשקעה מכל הסוגים ועד ניהול כספים במכשירים מתקדמים כגון הלוואות חברתיות השקעות בנדל"ן מניב לא סחיר, קרנות גידור ועוד. כל זה נעשה דרך גופים פיננסים כגון בתי השקעות וחברות ביטוח מובילות. ואילו בחטיבת הבטוח ששמה הולך לפניה מתאימים ביטוחים מכל הסוגים כל אחד לפי צרכיו המשתנים.

כאשר הטיפול בכספי הלקוח מתרכז במקום אחד נחסכים עלויות מיותרות, זמן עוגמת נפש והעיקר אין חריקות וחשיבות מנוגדות. "הטיפול שירותי מהיר ומגיע ממקום של רצון להיטיב", אומר זאבי לקוח מרוצה שביקש לחלוק איתנו את חוויותיו. מאזינים ולומדים את דרישותי בכל ההיבטים ורק לאחר מכן בונים פתרונות ומציעים – הכל בראיית לקוח מבקש זאבי להדגיש. במילה אחת מדהים.

מאחר והקיבעון עדיין שולט אצל חלק מהאנשים אשר מתקשים להבין את המודל החכם –  יצרנו תהליך מקדים, מן "טעימה" שכל מי שנחשף אליו מברך ומודה גם אם בחר שלא להמשיך להצטרף לתהליך המלא.

"זכוכית מגדלת" – זה שמו של התהליך. בתהליך הזה אנו יוצרים לכל אחד שקיפות ובהירות בכל התוכניות, החסכונות וההשקעות הפיננסיות וכמובן בכל ההגנות הביטוחיות.
כדי לגרום ללקוח להבין – אנו אוספים את כל המידע אודות התוכניות שהוא פתח במהלך השנים, מרכזים עבורו את  הזכויות שרכש בגופים השונים. "מתרגמים " את הכל  לשפה מדוברת קלה ופשוטה ומזמנים אותו לפגישה. בפגישה המסכמת אנו דנים במטרות הכלכליות להם הוא מכוון בתוכניות שבאמתחתו  ולאחר מכן מסבירים לו אילו תוכניות מתאימות לתפיסת עולמו, אילו מיותרות ואילו דורשות שינוי. הפגישה הופכת להיות  סוג של חוויה – לא אחת אנו שומעים מהלקוחות "מעולם לא הסבירו לי את כל פרטי המידע", או "פעם ראשונה אני מבין מה יש לי".

התוצאה הישירה של תהליך מובנה ומסודר היא  שבדרך כלל הלקוח חוסך כספים הוא נחשף לכפיליות או מגלים שקנה מוצרים שהוא בכלל אינו מעוניין  כפי שאמרנו "התאמת פתרונות זהו שם המשחק".

אז באמת אנחנו מציעים לכל אחד להיחשף לתהליך! ב"כסף קטן" אתם קונים שקט נפשי הופכים למבינים ויודעים על מה לשוחח עם בעלי המקצוע בהם אתם נעזרים מנסיון זה יותר מכדאי.

 

לכתבה המלאה ב TheMarker Labels >>

 


Photo by Scott Graham on Unsplash

שיתוף |
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print
שיתוף ב email