ביטוח משלים בקופה – רחוק מלהיות מושלם

למה אי אפשר להסתפק בביטוח המשלים של קופות החולים? • באיזה תנאי יהיה המבוטח זכאי לכיסוי עלותה של השתלה בחו"ל? • ומהו הכיסוי המקסימאלי לניתוח מעקפים בחו"ל?

הרבה פעמים אנשים שואלים אותי מדוע יש צורך בביטוח בריאות פרטי. "יש לנו ביטוח משלים של קופת חולים. זה לא מספיק?" האמת, אולי הם צודקים…

עובדה היא שיותר מ-70% מאזרחי המדינה מבוטחים בשב"ן (הביטוחים המשלימים של קופות החולים). יחד עם זאת, ישנם עשרות אחוזים המבוטחים בביטוח פרטי באמצעות חברות הביטוח בנוסף על קופות החולים, מדוע?

קחו לדוגמא את נושא ההשתלות.

אמנם הביטוחים המשלימים של קופות החולים מבטיחים לכם כיסוי להשתלה בחו"ל, אבל התנאים הם: א. קיומה של סכנת חיים מידית. ב. העדר איבר להשתלה בארץ. ג. אישורה של ועדת השתלות.

זו דוגמה מדוע לא כדאי להסתפק בביטוח המשלים של קופת החולים, כי מי שיקבל את הכיסוי הזה, הוא רק אדם ללא יכולת למצוא מזור מבעוד מועד, גם כאשר ברור שההשתלה היא הפתרון היחיד שנותר עבורו. כל עוד ישנה אפשרות קלושה למצוא איזה שהוא פתרון מאריך חיים כלשהו, גם כאשר ברור שמדובר בפתרון לטווח קצר, השב"ן לא יכסה את ההשתלה.

בנוסף, צריך לזכור שבישראל יש תור ארוך מאוד להשתלות. לא עלינו ולא עליכם, לא כולם מצליחים להגיע לראש התור… אך מבחינת הביטוח המשלים, ניתן לעשות את ההשתלה בישראל והחולה אינו זכאי לכיסוי.

נכון שיש ועדת חריגים שמאשרת לחולים בסכנת חיים לעשות את ההשתלה בחו"ל. אבל היא מאשרת מעט מאוד בקשות, ובפועל, מספר המושתלים שקיבלו את הכיסוי בשנים האחרונות – מונה בקושי כמה עשרות חולים. כמאה איש מתוך רשימת ההמתנה מתים מידי שנה.

הנה עוד דוגמה. לכאורה, הביטוחים המשלימים של קופות החולים מציעים לכם מימון לניתוח בחו"ל. אבל שימו לב מה כתוב באותיות הקטנות: הזכאות מותנית בקיומה של סכנת חיים מידית ושהניתוח אינו יכול להתבצע בישראל. זה אבסורד! הרי ישראל היא מעצמת בריאות, מדוע לא ניתן לבצע את הניתוח בישראל? מה משמעות ההצעה הזו?

החולה מעוניין ברופא עם ניסיון בתחום הספציפי שהוא נדרש לו, והמציאות היא שבחו"ל ישנם רופאים בעלי ניסיון רב יותר מאשר בישראל (בשל גודל האוכלוסייה). השב"ן – הביטוח המשלים של קופת החולים – לא יממן לו את ה"פריבילגיה" הזו.

ישנן עוד הרבה דוגמאות מהן עולה כי רבים משלים את עצמם שהשב"ן מהווה תחליף ביטוחי עבורם, אך ממש אלו הם לא פני הדברים. לא כדאי להסתפק בביטוח המשלים של קופות החולים ובהחלט יש צורך בביטוח בריאות פרטי.

ביטוח בריאות מושלם עושים רק אצל המקצוענים!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד