הריבית עולה, הדולר יורד

סביבת הריבית החדשה מעוררת שאלות רבות. מה לא כדאי לכם לעשות? ואיך תשפיע עליכם העלאת הריבית האחרונה?

ריבית בנק ישראל לחודש אוקטובר תעמוד על 2%. רבים מקרב גורמי ההערכה כבר ציינו לפני מספר חודשים כי הריבית תעמוד בסוף השנה הנוכחית סביב 2% ומעלה. למרות שהמציאות האינפלציונית השתפרה במהלך השנה הנוכחית, עדיין קיים סיכון להתפרצות הנובע בעיקר ממחירי הדירות הגבוהים.

נגיד בנק ישראל והנהלת הבנק כבר הודיעו כי יילחמו בבועת הנדל"ן והחשש שלהם מובן ומוצדק. זיכרון ה"סאב פריים" עדיין טרי והנזק שעלול להיגרם למשק גם הוא ברור. אך דומה שהשאלה המרכזית היא כיצד זה משפיע עלינו ואיך נוכל להתגונן מפני העלאות הריבית.

לשם כך כדאי להבין את נקודות ההנחה שעומדות בבסיס ההחלטה על העלאת הריבית. כפי שאמרנו החשש המרכזי הוא מפני עליית מחירים ובעיקר עליית מחירי הדירות. העלאות הריבית האחרונות תרמו להבנה שכבר לא כל כך משתלם לרכוש נדל"ן להשקעה. עלות המימון הגבוהה למול התשואות הנמוכות הופכים את ההשקעה ללא כדאית.

בנוסף לכך, לווים שההלוואה שלהם צמודה לריבית הפריים ישלמו יותר ויותר על המשכנתא שלהם, מה שהופך את רכישת הדירה על ידי זוגות צעירים לפעולה בלתי אפשרית. סביבת הריבית הנוכחית מעוררת חששות מוצדקים בענף הנדל"ן. כדאי לחשוב פעמיים לפני השקעה בענף.

מטבע הדברים נחפש היכן בכל זאת כדאי להשקיע את הכסף. פה כדאי להיות ערים לדברים הבאים: בשל המצב הכלכלי בארה"ב, ברור שהממשל יעשה הכל על מנת לשמור על דולר חלש, כך שרצוי להקטין את האחזקות בדולר. להיזהר שבעתיים מהנפקות אג"ח חדשות ובעיקר לא להתפתות לאג"ח לא מדורגות.

איפה בכל זאת נכון יהיה להשקיע? הכלכלות המערביות מתקשות להתאושש. לכן כדאי לחשוב על השקעה במזרח אסיה. כדאי להעדיף מניות או אג"ח של חברות שפעילות שם ואולי הכי חשוב, להתחיל לחשוב לטווח ארוך. סביבת הריבית ומצבה של הכלכלה העולמית מחייבים חשיבה שונה. לא עוד תשואות גבוהות לטווח קצר, אלא תכנון השקעה ארוך טווח הנמנע מסיכונים גבוהים.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד