משקיעים מתחילים? תשקיעו לפי שיטת 3 הדליים

דניאל שבקס עושה סדר למשקיעים בתחילת דרכם שמבולבלים מהיצע האפיקים הקיימים בשוק, ומכיר את להם את שיטת 3 הדליים של אנתוני רובינס
שיטת 3 הדליים: ישנם לא מעט אנשים שכבר עשו החלטה מושכלת…להתחיל לחסוך, רובם אינם יודעים באיזה אפיק הכי כדאי להם להשקיע, ומה האפיון של כל אפיק, ולכן הם יוצאים מבולבלים ובעיקר חוששים מהלא נודע, מה שבעקיפין מביא אותם לתכנן בצורה שגויה את אפיק ההשקעה ולא להרוויח ממנה  במקרה הטוב ואף להפסיד, והרבה, במקרה הרע…

ישנם באמת שאלות רבות שאותם משקיעים יצטרכו לענות עליהם לעצמם או ליועץ ההשקעות שלהם בכדי 'לתפור' בעבורם את חליפת ההשקעה המתאימה להם ולצרכיהם, אך אפשר לומר שבשלב הראשון הם יוכלו להיעזר בשיטת שלושת הדליים של טוני רובינס.

אנתוני (טוני) רובינס נחשב לאחד המנטורים המפורסמים והמצליחים בעולם בתחום ההשקעות, הוא מעביר סמינרים רבים במהלך השנה, בהשתתפות אלפי אנשים. רובינס אף כתב מספר ספרים שתורגמו למגוון שפות, ביניהם גם לעברית.

רובינס ייסד את שיטת '3 הדליים להשקעה וחיסכון' בכדי לעזור למשקיעים מתחילים לקחת החלטה מושכלת ונבונה באשר לאפיק השקעתם.

בסיס האסטרטגיה של רובינס אומרת שיש לחלק את החסכונות שלנו לשלושה דליים:

דלי הביטחון, דלי הצמיחה ודלי החלומות.

הדלי העיקרי והמרכזי הוא הדלי שאנו בעיקר מתמקדים בו ונועד לצמיחה – לתת לנו עצמאות כלכלית.

זה הדלי שאמור לשרת אותנו בעתיד ולאפשר לנו לחיות את גיל הזקנה בכבוד ובשיבה טובה, ובעברית פשוטה, הוא זה שאמור לאפשר לנו להפסיק לעבוד בשלב כלשהו ולתת לכסף להמשיך ולעבוד בשבילנו.

אבל, כדי שנוכל להתמיד ולהשקיע ללא הפרעות בדלי הצמיחה נוצרו שני הדליים האחרים.

דלי הביטחון – כשמו כן הוא, נועד לתת לנו ביטחון כלכלי בעתות משבר או בלת"מים שקורים במהלך החיים – לדוגמא פיטורין או יציאה לחל"ת, בעיות בריאות ח"ו או כל הוצאה כספית חריגה ולא מתוכננת.

ודלי החלומות – הדלי הזה נועד לתת לנו שקט נפשי. בדלי זה אנו משקיעים כדי ליהנות ולהירגע, דלי זה ישמש אותנו לבילויים כגון חופשה או מתנה ופינוק שכל אחד חפץ לקבל מידי פעם. מקובל שלדלי זה מפקידים סכומים חד פעמיים שנכנסו כגון דמי הבראה בונוס בעבודה מתנה ועוד.

לאחר שהבנו את בסיס צורת האסטרטגיה, כעת נבין מה אופי הדליים ולאילו מטרות הם משמשים, וכך יהיה לנו יותר קל לבחון את מכשירי ההשקעה או טווחי ההשקעה לכל דלי ודלי:

דלי הביטחון חייב להיות השקעה סולידית, יציבה, ונזילה מכיוון שאיננו יכולים להרשות לעצמנו שבמידה ויהיה 'פנצ'ר' או בלת"ם ונידרש לכסף באופן מיידי אשר נמצא בדלי, הכסף שבתוכו לא יהיה זמין או שאנו נהיה בהפסד.

אולם, דלי הצמיחה מיועד לטווח השקעה רחוק ולכן חשוב לחשוף אותו למוצרים שיניבו תשואה גבוהה יותר אע"פ שזה מגדיל את הסיכון בעתות מסוימות, דבר זה אינו אמור להפריע לנו ולהטריד את מנוחתנו מאחר וצורת החשיבה שונה במקרה זה, אנו מסתכלים לטווח ארוך ומטבע הדברים השוק יתקן .

וכעת דלי החלומות דלי הכי נחמד. כאן ישנם מספר טווחי השקעה והם משתנים לפי החלומות של כל אחד ואחד.

כאן חשוב לשלב לפי סוגי החלומות בין מכשירים שונים וטווחי השקעה שונים. מצד אחד צריך להשיג תשואה שתעזור לנו להגשים את החלומות במהרה ומצד שני צריך להגן עליהם כדי שלא נתעורר בטעות ונגלה שהכל היה רק חלום.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד