משקיעים? תפסיקו להמר על הכסף שלכם

בשוק יורד כולם בוחרים לברוח מהבורסה, אבל יש כאלו שנכנסים לשוק ורוכשים את הסחורה שהרוב מוכרים. למה זה קורה? ■ דניאל שבקס מנסה להסביר. אתם לא חייבים להיות מומחים בתחום. אתם ממש לא חייבים להבין בקריאת דו"חות. אתם יכולים לשם כך להסתמך על אנשי מקצוע מומחים. אבל אתם חייבים להפסיק להמר על הכסף שלכם

תופעה מעניינת מתרחשת בשוק ההון. כאשר הבורסה קורסת וכולם ממהרים לברוח לאפיקי השקעה אחרים, ישנו מיעוט שבוחר לרכוש מהם את המניות ואת האג"ח. משום שמדובר בשוק של קונים ומוכרים. מישהו הרי קונה את הסחורה שאחרים נואשים להיפטר ממנה.

וכך, גלגל חוזר בעולם. המציאות הזו מתקיימת שוב ושוב למרות כל ההסברים המלומדים ולמרות המחקרים הארוכים והמנומקים שמוכיחים במספרים ובעובדות שההשקעה בשוק ההון מניבה תשואה חיובית לאורך השנים.

מדוע זה קורה? מדוע המשוואה הזו לא משתנה? יתרה מכך, כאשר השוק מתחיל לעלות, מתחילה נהירה של משקיעים שמגיעה לשיא כאשר מחירי המניות גם הן נוסקות. דווקא אז, שעה שכל העדר שועט פנימה, בוחרים אותו משקיעי מיעוט, לממש את אחזקותיהם ולמכור.

ההסבר לכך פשוט עד כדי כאב. מרבית המשקיעים בשוק ההון הינם מהמרים. פשוטו כמשמעו.

ההשקעה נחשבת בעיניהם להימור שהם מקווים להצליח בו. הם "שמעו" שהמנייה הזו עולה, אז הם קופצים על העגלה. הם "מרגישים" שהולך להם "קלף", אז הם שמים עליו את הכסף שלהם.

לזה רבותי לא קוראים השקעה, לזה קוראים ספקולציה. זו השערה חסרת בסיס שמסתמכת על כל הנתונים הלא נכונים.

משקיעים? תפסיקו להמר על הכסף שלכם
משקיעים? תפסיקו להמר על הכסף שלכם

משקיע, הוא אחד שבודק את המניה ואת החברה שעומדת מאחוריה בצורה יסודית. הוא עוקב אחרי הביצועים של המניה לאורך זמן ורק אחר כך מחליט האם לרכוש אותה. הוא לא משער, לא מהמר, הוא יודע כמה דיבידנד הוא רוצה לקבל על ההשקעה שלו, ויודע לנתח את הסיכויים והסיכונים שהוא לוקח.

כמה כאלו יש? מעט מאוד. הרוב שייכים לעדר המהמר שממהר לצאת משוק יורד ומתמהמה להיכנס בשוק עולה.

רואים את זה במניות של חברות שפרסמו דו"חות חיוביים ולמרות זאת רשמו ירידה בערך המנייה. המהמרים ציפו לתוצאות טובות יותר, והם מדירים את רגליהם מהמנייה. המשקיעים יודעים לזהות את יתרונותיה של החברה והם דווקא ייכנסו להשקעה וירכשו אותה במחיר נמוך יותר משווייה האמיתי.

אגב, אתם לא חייבים להיות מומחים בתחום. אתם ממש לא חייבים להבין בקריאת דו"חות. אתם יכולים לשם כך להסתמך על אנשי מקצוע מומחים. אבל אתם חייבים להפסיק להמר על הכסף שלכם.

אז מה אתם? ספקולנטים או משקיעים?

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד