קרנות BDC: אפיק ההשקעה שחוגג את מבצע החיסונים

השקעה בעסקים קטנים ובינוניים מתבררת לא פעם כצעד נבון וחכם, כאשר המשקיע נהנה מפירות הצמיחה בטווח הארוך – וכאן נכנסות לתמונה קרנות BDC • מדריך

לא מעט משקיעים המעוניינים בהשקעה דפנסיבית ויציבה גילו בשנים האחרונות את עולם החוב, שמציע בין היתר גם השקעה בקרנות BDC.

אחת מהדרכים המעניינות להשקעה בחוב היא דרך חברות BDC (ר"ת של Business Development Corporation). חברות BDC הן חברות פיננסיות המשקיעות בעסקים קטנים ובינוניים ע"י מתן אשראי לחברות. תפקידן של חברות אלו הינו לסייע לחברות קטנות ובינוניות לצמוח בשלבים הראשונים של ההתפתחות ובנוסף הן מסייעות לחיזוק הבסיס הפיננסי של החברות. לעיתים החברות עוזרות אף לעסקים במצוקה כלכלית במידה ולאחר בדיקה הדבר נראה כסיוע שיוציא את החברה לדרך חדשה.

התקנות של חברות BDC נוסדו בשנת 1980. באותה תקופה הבנקים הגדולים העניקו אשראי רק לגופים הגדולים וכך נוצר מצב שהעסקים הקטנים בארה"ב נקלעו למצוקה. בניסיון לפתור את בעיית הנזילות של העסקים הקטנים, עודד הממשל האמריקאי חברות פרטיות שקמו בתחום האשראי שיעניקו להם הלוואות.

מכאן נולד בארה"ב חוק החברות לפיתוח עסקי. בדומה לחוק הריטים, גם כאן החוק מחייב את החברות הללו במספר כללים, בהם חלוקת 90% מהרווחים שלהן כדיבידנד למשקיעים, ומנגד מעניק לחברות האלה הטבות מיסוי שונות. השילוב של הדברים גורם לכך שעל פי רוב תשואת הדיבידנד שלהן נחשבת גבוהה.

על פי חוק הן מחויבות להשקיע לפחות 70% מההון שלהן בחברות אמריקאיות עם שווי שוק של פחות מ-250 מיליון דולר.

חברות ה-BDC פועלות בדומה לקרנות השקעה פרטיות בעולם האשראי המגובה נכסים, ומנהלות את מאגרי ההלוואות באופן אקטיבי, וזאת כדי להקטין את הסיכון ובמקביל למקסם את התשואות.

כיום חלק מאותן חברות הן חברות פרטיות וחלקן חברות ציבוריות לאחר שעברו הנפקה בבורסה ומשכך השקיפות שלהן גדלה וניתן בקלות לעקוב אחר הביצועים שלהם.

בעבר היתה לחברות מגבלת מינוף והן לא יכלו לתת הלוואות יותר מההון העצמי שלהן, אך כיום חל שינוי במגבלה אבל כמעט ולא חל שינוי במציאות… כיום החברות יכולות לתת הלוואות של פי שתיים ביחס להון שלהן אך בפועל רוב החברות ממשיכות להתנהל לפי המגבלות הישנות ולא ממנפות את עצמם. גם החברות שביצעו שינוי והחליטו למנף את עצמן על פי רוב לא מגיעות לרמת המינוף המקסימלית.

לקרנות BDC יש סה"כ עבר מצוין. אמנם המניות תנודתיות אבל שיעור חדלות הפירעון שלהן בהחלט נחשב לנמוך, וזאת גם במהלך משברים כגון בשנת 2008 או במשבר הקורונה.

עם זאת, יש לזכור שמשבר הקורונה עדיין לא מאחורינו וכשישנם מצבים שהשוק נכנס להאטה החברות הקטנות שהן אלו החברות שה-BDC משקיעות בהן לא תמיד מצליחות להתאושש… והדבר מגדיל את הסיכון בהשקעה ב-BDC.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
שיתוף |
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד