האם הגיע הזמן להשקיע בביטקוין?

שלוש שנים לאחר ששבר את שיא כל הזמנים, טיפס השבוע שוב הביטקוין לשער גבוה והציף מחדש את שאלת כדאיות ההשקעה במטבעות הקריפטו

להשקיע בביטקוין או לא?

זה קרה לפני שלוש שנים פחות חודש. קהילת הקריפטו חגגה בהתרגשות. מטבע הביטקוין הגיע לשערו הגבוה ביותר בכל הזמנים.

באותו הזמן יצאתי עם טור דעה שכותרתו הייתה "בועה פיננסית" ובו נימקתי מספר סיבות מדוע ההשקעה בביטקוין מסוכנת והחגיגה עומדת להסתיים.

היום, כשהביטקוין טיפס לשער של למעלה מ- 18,200 דולר, חוויתי ממש דז'ה וו ולרגע תהיתי האם עלי 'לאכול את הכובע' ולהודות שטעיתי.

אבל האם באמת טעיתי? האם הפעם הביטקוין מוכיח שמדובר בסיפור שונה ואמיתי, או ששוב מדובר באשליה שצריך להתרחק ממנה?

אז כמו שיהודי טוב יודע לענות; התשובה היא כן ולא.

לפני שלוש שנים, כמעט כל שיחה בין אנשים הייתה מגיעה בשלב כלשהו לנושא החם – הביטקוין. כיום לעומת זאת, נראה שהציבור התבגר ולא להוט אחרי המטבע האטרקטיבי באותה להיטות של פעם. מאידך, ככל שמחיר המטבע הווירטואלי עולה מתגברים גם הדיבורים והספקולציות סביבו, בין היתר, בגלל שהפעם ישנם סיבות נוספות ואמיתיות יותר לעליה.

אחת הסיבות לעליה היא חציית הביטקוין מחודש מאי האחרון – תהליך שקורה בערך כל ארבע שנים. ולמי שלא מבין ההסבר הוא כדלהלן: כדי לייצר ביטקוין צריך כורים. הכורים מקבלים את התשלום שלהם, כמובן… בביטקוין. וכאן מגיעה הנקודה. כל 4 שנים לערך יורד גובה התשלום שאותו הם מקבלים – בחצי. לדוגמה, אם בתחילת יצור הביטקוין, התשלום לכורים היה 50 ביטקוין, היום (לאחר שלוש חציות) הוא עומד על 6.25 ביטקוין. לדברי המומחים, בגלל המחיר הנמוך שהכורים מקבלים כיום, פחות שווה להם לכרות, מה שאומר שפחות ביטקוינים מוצעים למכירה על ידי הכורים, דבר שגורם למחסור בהיצע, ומכאן קצרה הדרך לעליית מחיר הביטקוין.

מצד שני ולאוהבי הפלפול, כעת, כשמחיר הביטקוין עולה, הכורים שמקבלים כזכור את התשלום בביטקוין, מרוויחים יותר על הכריה, מה שעלול לגרום להם להגביר את הקצב ולהציף בחזרה את השוק במטבע ולגרום לירידת מחירים חדה.

מצד שלישי, ישנן סיבות נוספות ואמיתיות שבגללן המטבע עולה, כמו ההודעה הלא פחות מדרמטית של ענקית התשלומים המקוונים PAYPAL – שהכריזה ב-21 באוקטובר כי תאפשר למשתמשים בפלטפורמה שלה לקנות ולמכור מטבעות קריפטו.

במצב שנוצר היום, לדעתי ממש לא ניתן לדעת מה צופן העתיד למטבעות קריפטוגרפים בכלל ולביטקוין בפרט, כי גם אם הביטקוין יעלה מאוד, הסיכוי שהוא יהפוך בקרוב למטבע מרכזי שואף לאפס.

אך האם נראה נהירה של משקיעים שבורחים לביטקוין כמכשיר השקעתי להגנה מפני הדפסת כספים מאסיבית? זה כבר בהחלט אפשרי וגם קורה בימים אלו…

כאן המקום לזכור שאם אנחנו מדברים על הדפסת כסף שהוכיחה במהלך ההיסטוריה שגם אם יש לה גם צדדים חיוביים, זה רק כשעושים זאת במידה ולתקופות מדודות. אבל כשמגיעים למצב שאנשים מאבדים אמון במערכת וההדפסה לא הולכת להיגמר כי זה הדבר העיקרי שמנשים את השוק – זו כבר תופעה שלילית שגוררת עליית מחירים ויצירת בועות, וכנראה שאחת הבועות הללו… נקראת ביטקוין.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד