האם ניתן לחזות את השוק? ובכן, כן

איך ניתן "לנבא" תהליכים ומגמות בשוק על סמך מציאות קיימת • ומה קשורה העובדה שלפי ההערכות מחצית מאוכלוסיית העולם תזדקק למשקפים ב-2050

אם הייתם שואלים אותי בעבר האם ניתן לחזות את השוק, תשובתי הייתה החלטתי שלא. ואז הרכבתי משקפיים וגיליתי שהעולם לא כזה שחור ולבן.

בתחילת דרכי בשוק ההון הייתי יושב בפורום של כמה מנהלי השקעות אשר היה מתכנס בתדירות שבועית, כאשר אחד מהמשתתפים היה חולק בפני המשתתפים בכל שבוע את דעותיו ורעיונותיו לגבי השקעות פוטנציאליות.

אחד הדברים החשובים שלמדתי ממנו זה להאזין לסביבה ולהיות ערני למה שהשטח מדבר ולא רק הנתונים הכלכליים היבשים…

מי שמאזין לשטח, מקשיב וקורא דברים יכול לפעמים לזהות מגמות בתחילת דרכם.

מעבר לעצה החשובה הזו שאני שמח לחלוק עם כל אחד ואחד, אני חושב שיתכן שמי שמאזין ומפנים בתקופה זו יכול להבחין בתופעה ששווה התייחסות.

אומנם אני לא מדבר על משהו חדש אלא על התגברות בעיית 'קוצר הראייה' באוכלוסייה העולמית. ממחקרים עולמיים שפורסמו בשנה האחרונה עולה התמונה המדאיגה כי מספר מקרי קוצר הראייה גדל בצורה משמעותית בתקופת הקורונה.

לפי ההערכות, מחצית מהאוכלוסייה תזדקק למשקפים בשנת 2050.

המצב בארצנו לא יותר טוב וזאת מהסיבה שישראל היא אחת המדינות בה השימוש בטלפונים חכמים ובמסכי מחשב אצל בני נוער הוא מהגבוהים בעולם.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

המחקר מראה שבקרב ילדים ובני נוער שלא נחשפים לאור השמש במידה רבה ישנה הסתברות גבוהה יותר לפתח בעיות של קוצר ראיה. ככל שהשימוש במסכים (מחשבים טלפונים וכו') ממושך יותר והחשיפה לאור שמש טבעי קטן יותר עולה ההסתברות ללקות בקוצר ראייה.

מחקר עולמי נוסף הציג נתון מעניין שככל שהשימוש במסך רציף וארוך יותר ישנה עלייה בקוצר הראיה ואצל ילדים שכבר סובלים מקוצר ראיה ההתקדמות מהירה יותר.

אמנם כבר עשרות שנים ישנה עלייה ממושכת וגידול עקבי בסובלים מקוצר ראייה אבל אם בעבר זה היה קורה בגלל קריאת ספרים כיום זה בעקבות צפייה במסכים…

וכאן אנו מגיעים למחקרים לגבי הקורונה. מחקר ישראלי ערך השוואה בין בעיות הראיה אצל ילדים לפני הקורונה ולאחר שנה בתוך הקורונה (כן, מאז המצב כנראה רק מחמיר…) המחקר מצא עליה של כ 30% בקצב עליית המספר בקרב הילדים שהשתתפו במחקר.

המחקרים הללו בהחלט מדאיגים, מאחר וכיום אנו מתרגלים לעולם וירטואלי, שהכל נעשה דרך המחשב, וגם פגישות שבעבר היו פרונטליות כיום נעשות באמצעות 'זום' וכדומה. בהתחשב בזה שהשימושים במסכים שאנו מתרגלים אליהם לא יפחתו, ובנוסף זמן השהייה של הילדים והמבוגרים באור השמש הולך ופוחת, לא צפוי שהמגמה תיעצר.

חדשות גרועות? לא אם אתם בעלים של רשת או מפעל ליצור משקפיים. פוטנציאל הרווח יגדל משמעותית.

זוהי רק דוגמה לכך שכל משקיע טוב צריך להטות אזניו לרחשי השוק, ולהסתכל בראייה מרחבית וארוכת טווח מה המהלך הבא של השוק. נכון… אמנם לא ניתן לחזות את השוק, אך ללא ספק ניתן לנסות "לנבא" תהליכים ומגמות על סמך מציאות קיימת.

אז אם אתם כבר גורמים לעיניים להתאמץ ולקרוא מחקרים, כדאי שתסיקו מסקנות ממה שאתם קוראים.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד