המשקיעים נערכים לעדכון המדדים החצי-שנתי

אלפי סוחרים ומשקיעים נערכים לעדכון המדדים המשמעותי של הבורסה בתל אביב, בתקווה לאיתור וניצול הזדמנויות השקעה שייפתחו בפניהם • מדריך

המשמעות של עדכון מדדי המניות היא הוצאת מניות שלא עומדות במגוון תנאי סף, כגון גודל השוק, מהו אחוז החזקות הציבור במניה ועוד, ובמקומן נכנסות מניות אחרות.

אז למה כל הטוב הזה מצריך התייחסות בבמה החשובה הזו? מהסיבה הפשוטה, שהשינוי בהרכב המדדים משפיע בצורה מאוד משמעותית על ההשקעות של כל אחד ואחד שמחזיק מניות כמעט בכל דרך.

כיום חלק ניכר מההשקעות נעשה דרך מכשירים עוקבי מדדים. ישנן קרנות נאמנות, קרנות מחקות, קרנות סל וכולן עוקבות אחרי המדדים. אם לדייק, המעקב אחרי המדדים הוא אוטומטי ללא שיקול דעת.

לכן, כשמגיע העדכון החצי שנתי, שהוא בהחלט מהותי, הקרנות העוקבות אחרי המדדים צריכות לבצע את השינויים המתרחשים במדד.

דמיינו לעצמכם את סדר הגודל של כל הקרנות העוקבות למיניהן, קחו את כל השינויים הצפויים בהרכבי המדדים (והם רבים) והכל מתנקז לזמן אחד… עכשיו תפסיקו לדמיין, כי זו המציאות שמחר תופיע לכם מול העיניים בשלב נעילת המסחר.

ישנן השפעות רבות על המניות בעקבות השינויים, אבל אין ספק שהשינוי העוצמתי ביותר מבין כולם קורה כאשר בפעם הראשונה מניה מתחילה להיסחר במדד מסוים. הדבר גורם להגדלת הנזילות של המניה, כתוצאה מקניית המניה על ידי חברות קרנות הנאמנות ותעודות הסל.

ישנם סוחרים רבים המחכים לעדכונים לצורך ניצול הזדמנויות. ההיסטוריה מוכיחה שבלא מעט מקרים מניה שתספוג היצעים גדולים תרד בצורה משמעותית ולפעמים לא מצדיקה, ויתכן שזו ההזדמנות לרכוש את המניה. הדבר קיים גם במקרים הפוכים, מניה שתקבל ביקושים גבוהים בגלל כניסה למדד או שינוי ממדד אחד לאחר תעלה בצורה חדה ללא סיבה מצדיקה לעלייה כל כך גדולה.

חשוב להזכיר ששוק ההון הוא שוק די משוכלל וישנם שחקנים מקצועיים רבים שהתארגנו מראש לדבר והכינו את הפוזיציות שלהם, ולא בטוח שהכיוון שנראה עד הרגע האחרון באמת יתפוס. במצב של שוק הון משוכלל ומידע שידוע לכל דורש, ההזדמנויות הללו הולכות ומצטמצמות, אבל אין ספק ששווה לבדוק ולבחון את התנועות שנראה מחר במניות הללו.

נקודה מעניינת נוספת הקשורה בעדכון המדדים היא שאף על פי שחודש אוגוסט, בגלל חופשת הקיץ, מאופיין בהיקפי מסחר נמוכים, מחר אנו עתידים לצפות ביום חריג בהיקף המסחר שלו.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד