הלוואה לרכב: לא הגיע הזמן שתפסיקו להלוות לעצמכם?

דניאל שבקס חוזר לנפץ עוד אקסיומה חסרת הגיון. הגיע הזמן שנפנים שכאשר אנחנו לוקחים הלוואה לרכב מהבנק או מכל גורם אחר, אנחנו למעשה לווים את הכסף שלנו. נשמע לכם הגיוני שתלוו לעצמכם ועוד תשלמו על זה ריבית?

הלוואה לרכב אף פעם לא אטרקטיבית בשבילכם…

לאחרונה שמעתי ממספר חברים שהבנק או חברות האשראי וכדומה התקשרו אליהם והציעו להם הלוואה וזה גרם לי לחשוב רבות על כל נושא ההלוואות. שאלתם את עצמכם פעם מהיכן מגיע הכסף שאתם לוקחים כהלוואת משכנתא כאשר אתם קונים דירה למגורים או להשקעה? שאלתם את עצמכם מי משלם על ההלוואה המקסימה שקיבלתם בשביל לקנות רכב חדש?

אין לי ספק שבמידה ומישהו יערוך סקר בנושא, יתברר כי רובנו חושבים שהבנק הוא המממן. אומנם התשובה אכן נכונה, הכסף הגיע כרגע מהבנק או מחברת האשראי, אבל בפועל זה כסף שאתם הלוויתם לעצמכם!

בואו ניקח לדוגמא קניית רכב. אוקיי? עומדות בפניי שתי אפשרויות: לקחת הלוואה לרכב ולקנות את הרכב או להביא הון עצמי ולקנות את הרכב. בשני המקרים אני קונה את הרכב כך או כך. במידה והייתם עוברים כרגע לסיור בעתיד שלכם הייתם רואים שבמידה ובחרתם באפשרות הראשונה, יש לכם באותה נקודת זמן (בעתיד) פחות כסף מאשר אם הייתם בוחרים באפשרות השנייה.

זה הרי דבר פשוט – כדי לא לדחות את הרצונות שלכם, אתם נוטלים הלוואה לרכב ומחזירים אותה בעתיד מכסף שעדיין לא צברתם… במידה ותדחו את הרצונות ותמתינו עד שתצברו את הכסף, לא תצטרכו לקחת הלוואה. זה כה פשוט עד שאנחנו לא חושבים על זה.

כשסיפרתי זאת לאחד מחבריי הוא אמר: בכל מקרה אתה משלם את הרכב מכספך. מכסף שעדיין אין לך, אז מדוע לא ליהנות ממנו כבר היום? הסיבה שידידי חושב כך היא בגלל שהוא לא לקח בחשבון את נושא הריבית.

אם בכל אחת מהאפשרויות אני קונה את הרכב מכספי, למה לי להלוות לעצמי את הכסף ולשלם עליו ריביות? לא עדיף שאמתין ואחסוך את הריבית? הרי הריבית יכולה להיות כל-כך גבוהה ולא צריך להסביר לכם כיצד עובדת הלוואת משכנתא. לפעמים מחיר הקנייה הסופי של מה שרכשתי גבוה בעשרות אחוזים מהמחיר הריאלי, רק בגלל שלא יכולתי להתאפק. זו יכולה להיות דירה, זה יכול להיות רכב ולעיתים סתם רהיט או מוצר חשמלי.

אם כך אתם בוודאי שואלים, אז בשביל מה צריכים בכלל הלוואות? אה, כאן נכנס לתמונה הרווח. מכשיר ההלוואות הוא בהחלט מכשיר חיובי במידה וההלוואה מיועדת למטרה שמניבה לי הכנסה כגון נכס להשקעה או פתיחת עסק וכדומה, אבל בשאר המקרים, תחשבו טוב על הצעד הזה.

אני בטוח שתבינו שיותר חכם יהיה שלא תלוו לעצמכם ולא תשלמו על התענוג הזה ריבית, עמלות ושאר הוצאות. אם כבר, כאשר את ממתינים ואוספים כסף לרכישה הבאה שלכם, שימו את הכסף במקום בו הוא ייצר לכם ריבית ולא יגבה מכם ריבית.

הגעתם עד לכאן? כנראה שאתם זקוקים לחיסכון ארוך טווח!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
שיתוף |
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד