צ'קליסט למשקיע המתחיל: 7 משימות לפני כל השקעה

לא מעט מאיתנו חתומים על השקעות כושלות, וכמה שזה נשמע אירוני – לערבות ההדדית והקהילתיות החזקה חלק מרכזי בכך • דניאל שבקס מגיש 7 טיפים חובה למשקיע המתחיל

צ'קליסט למשקיע המתחיל: ישנם לא מעט סיפורים על משקיעים שהפסידו את כספם בהשקעה כזו או אחרת. בשנים האחרונות ניסיתי לבנות את הפרופיל שיספק קווים לדמותו של המשקיע המפסיד וזיהיתי מכנה משותף ברור אחד לפחות – והוא שבמרבית המקרים ההשקעה פשוט לא הייתה מתאימה למשקיע.

לכל משקיע יש אפיון משלו, והשקעה שמתאימה לאחד לא תמיד מתאימה לאחר. נשאלת השאלה, על סמך מה אותו משקיע נכנס להשקעה הספציפית? על פי רוב התשובה תהיה "קיבלתי המלצה מחבר", "בן דוד סיפר לי" וכן הלאה.

רוב המשקיעים המתחילים נטולים ידע מוקדם בתחומי ההשקעות ולכן אחד מהדברים המתבקשים הוא להתייעץ עם כאלו שוודאי רוצים רק בטובתם, כגון חברים טובים או קרובי משפחה. הרי החבר מכיר אותי ויודע מה אני מחפש, ובמיוחד שהוא כבר השקיע בעבר וצבר ניסיון והצלחות.

במגזר החרדי ממנו אני מגיע, התופעה קיצונית עוד יותר. כמעט כל משקיע מסתמך על המלצת חבר או קרוב משפחה. הדבר נובע כנראה מהקהילתיות שיותר גדולה ונפוצה במגזר זה.

אז מה בעצם אמור אותו משקיע לעשות מבלי לוותר על ההמלצות מהסביבה התומכת שרוצה בטובתו? כדי להימנע כמה שפחות מהשקעות כושלות שבאו מהמלצות של חברים אפשר לעשות כמה פעולות פשוטות שיגנו על המשקיע. להלן הצ'קליסט למשקיע המתחיל:

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

צ'קליסט למשקיע המתחיל

1. כל השקעה שמציעים לנו, אל לנו לסמוך רק על האדם הממליץ – ולא משנה כמה הגון וישר הוא בעינינו.

2. חובה לבקש נתונים על ההשקעה ולבחון אותה לעומק.

3. תמיד ניתן לקחת את הנתונים הללו ולשאול חבר אחר, מאחר ולכל אחד הסתכלות שונה על הדברים ואולי כך תתגלה לעיננו נקודת מבט חדשה.

4. השקעות לא עושים מתוך לחץ כי היום או מחר המבצע נגמר. אפשר לקחת אוויר לנשימה וללכת לבחון את הנתונים שוב ושוב לפני שנכנסים להשקעה. הלחץ יכול לגרום לנו לעיוורון לגבי תמרורי האזהרה.

5. מי שמכיר אנשי מקצוע, מומלץ מאוד לפנות לאיש מקצוע ולא להסתמך רק על ברור נוסף אצל חבר אחר. אנשי מקצוע מחזיקים מידע רב על השקעות מסוגים שונים וגם על המתחרים, כך שהמידע הזה יקר מפז.

6. נקודה נוספת שכדאי לברר, היא האם ההשקעה נעשית דרך גוף מפוקח. ניתן לבדוק זאת באתר רשות ניירות ערך. במידה וקיים פיקוח, ניתן להסיק שמדובר בגוף שפועל לפי הסטנדרטים הקבועים והדבר בהחלט מקטין משמעותית סיכונים.

7. הטיפ האחרון ואולי החשוב ביותר הוא שכל השקעה כרוכה בסיכון מסוים. לכן, במידה והמשווק/הממליץ על ההשקעה מצהיר כי בהשקעה המוצעת אין סיכון או שהסיכון נמוך מאד, אבל ההשקעה צפויה להניב רווחים גבוהים מאוד, אין הגיון בדבריו.

ישנו יחס ישיר בין הסיכון לתשואה בהשקעה. ככל שהתשואה גבוהה יותר, כך גם הסיכון גבוה יותר.

זכרו, אם זה טוב מכדי להיות אמיתי – זה לא אמיתי!

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
שיתוף |
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד