תדלקת בדלק הלא נכון? זו גם תאונה

נהגת תדלקה את רכבה בבנזין במקום בסולר והמנוע נהרס • בית המשפט פסק: תדלוק בדלק שגוי מוגדר גם הוא כתאונה • חברת הביטוח נאלצה לכסות את עלות התיקון בסך 50 אלף שקל

את הסיפור הזה כדאי לכם לקרוא לפחות פעמיים. ואילו את פוליסת הביטוח המקיף של הרכב שלכם, לפחות שלוש פעמים אם לא יותר. אחרת אתם עלולים להפסיד הרבה כסף, בסיפור שלפניכם מדובר ב-50 אלף שקל.

בעליו של רכב שמונע באמצעות סולר, הפקיד את רכבו בידי אשתו. זו בטעות תדלקה את הרכב בבנזין במקום בסולר והרכב התקלקל.

הבעלים פנה לחברת הביטוח, זו שלחה שמאי שבדק ומצא ששווי התיקון עומד על כ-50 אלף שקל שכן המנוע ומכלוליו נהרסו. אך חברת הביטוח טענה שפוליסת הביטוח אינה מכסה נזק שנוצר בשל תדלוק שגוי.

שופטת בית המשפט בחיפה, אליה הגיע הסיפור, לא חשבה כך: היא שאלה את אנשי חברת הביטוח מה משמעות הביטויים בפוליסה. "האם תדלוק שגוי אינו עונה להגדרה 'תאונה מכל סוג שהוא' שמופיעה בפוליסה?", תהתה.

יתרה מזו, השופטת לא הבינה מדוע נכתב בפוליסה "התנגשות מקרית, התהפכות או תאונה מכל סוג שהוא". אם תאונה מכל סוג שהוא, היא התנגשות מדוע לכתוב גם את המילה "התנגשות" וגם "תאונה"? משכך קבעה השופטת, כי גם תדלוק בדלק הלא נכון מהווה תאונה וחייבה את חברת הביטוח AIG לשלם את מלוא הנזק.

ואתם? פשוט תקראו טוב את האותיות הקטנות, כפי שאומר חנוך הירשוביץ, מנכ"ל 'הירשוביץ פתרונות': "בית המשפט העליון כבר קבע בעבר שגם אם המבוטח התרשל הוא עדיין זכאי לפיצוי מחברת הביטוח, מה גם שבמקרה הזה הייתה זו טעות בתום לב שבהחלט ניתן להגדירה כתאונה".

הירשוביץ גם מזכיר שמדובר בחברה לביטוח ישיר ואומר כי "כשיש סוכן ביטוח בין החברה למבוטח, פוחת הסיכוי שהסיפור יגיע לבית המשפט".

ביטוח רכב מקיף כולל בנוסף לביטוח החובה וצד ג' גם כיסוי לנזקי רכוש שעלולים להיגרם לכלי הרכב בשל מקרים המפורטים בפוליסה (מקרה הביטוח) כתוצאה מתאונה, נזק או אסון טבע כלשהם (למשל: גנבה, חבלה, שרפה, הצפה וכדומה) ולאחריות חוקית כלפי צד שלישי בשל נזקי רכוש. הביטוח אינו מכסה עלויות הנובעות מבלאי של חלקי הרכב, אולם תאונה שנגרמה בשל בלאי מבוטחת במסגרת הביטוח המקיף.

הגעת עד לכאן? כנראה שהרכב שלך חייב כיסוי מושלם!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות ועדכניות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד