מלחמת רוסיה אוקראינה: האם ביטוח הנסיעות לחו"ל בתוקף?

טסים לאומן? שבת במעז'יבוז'? חולמים על ברדיטשוב? 'הירשוביץ פתרונות' עם המדריך הביטוחי המלא לכל השוהים והטסים לאוקראינה בצל המלחמה עם רוסיה

ברקע התממשות תחזיות המלחמה, ועם פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה שהובילה לחילופי אש בין הצבאות, מתגברת השאלה באשר להמשך תוקף הכיסוי של ביטוח נסיעות לחו"ל שרכשו ישראלים שטסו ו/או מתכננים לטוס לאוקראינה ולרוסיה.

מבדיקת 'הירשוביץ פתרונות' עולה כי לעת עתה אין כל שינוי מדיניות בקרב חברות הביטוח המספקות שירותי ביטוח נסיעות לחו"ל. עם זאת, מציינים בחברה כי על המתכננים לטוס לאוקראינה לקחת בחשבון כי מרבית הטיסות למדינת היעד בוטלו.

האם ביטול הטיסות הופך את הביטוח ללא רלוונטי? "ביטוח נסיעות לחו"ל לא מבדיל בין נסיעה אווירית ליבשתית ולכן, כל עוד לא צוין אחרת ביטוח הנסיעות לישראלים באוקראינה עודנו בתוקף", מסביר חנוך הירשוביץ, מנכ"ל 'הירשוביץ פתרונות'. 

עם זאת, הוא מדגיש, כי פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל לא כוללות בדרך כלל כיסוי ביטוחי למקרה וחברת התעופה מבטלת את הטיסה/ סגירת גבולות, שכן סעיף "ביטול או קיצור נסיעה" כולל החרגה באזורי מלחמה.

הירשוביץ מוסיף ומדגיש, כי "למרות שהביטוח הרפואי בתוקף, כלל פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל מגבילות את הכיסוי הביטוחי לשירותי 'איתור, חילוץ והצלה' כך שלא יכללו אירועי מלחמה. המשמעות היא שכל מי שישהה באחד מאזורי המלחמה בין אוקראינה לרוסיה לא יהיה מכוסה בכיסוי הזה, ועל כן חשוב לשמור על זהירות יתירה".

חשוב לציין, כי לאור הלחימה באזור הוציא משרד החוץ אזהרת מסע חמורה למדינות היעד, ועל כן מומלץ שלא לטוס לעת עתה לאוקראינה ולרוסיה.

הירשוביץ מזכיר כי מדיניות חברות הביטוח עשויה להשתנות בכל עת, ועל כן מומלץ להתעדכן בפוסט הזה על כל שינוי באפשרויות הביטוחיות הזמינות לשוהים ולטסים מישראל לאוקראינה ולרוסיה.

טנק רוסי, צבא רוסיה, מלחמת רוסיה אוקראינה
טנק של צבא רוסיה. הכיסוי הביטוחי במלחמה שונה ומומלץ להתעדכן

עדכון מתאריך 24.2 בשעה 14:09:

חברת פספורט כארד קוראת למבוטחיה מנותקי הקשר הנמצאים באוקראינה, לפנות אל מוקדי החירום של החברה כדי לסייע בפינוי מיידי. "אנו נממן לכם 200 $ שיטענו ישירות לכרטיס הפספורטכארד שלכם לצורך המילוט. בנוסף, מאחר והנתיבים האוויריים סגורים, אנחנו נערכים להעמדת אוטובוסים לפינוי. מוקד החירום של החברה: +972-98920930, או בוואטסאפ 0506708544".

עדכון מתאריך 26.2 בשעה 20:40:
חברת פספורט כארד מעדכנת כי החל מיום חמישי בשעות הבוקר המוקדמות החלו להתקבל פניות למוקד השירות מלקוחות מודאגים הנמצאים באוקראינה ומבקשים סיוע להימלט מהמדינה. "מיד הקמנו חמ"ל בשיתוף כלל המשאבים הנדרשים של החברה. קבלנו החלטה מיידית להטעין את כרטיס הפספורטכארד לכל מבוטח שפנה למוקד בסכום של 200 $ לטובת הוצאות נסיעה ומזון. יצרנו קשר עם מאות מבוטחים שעל פי הפוליסה שברשותם שוהים באוקראינה ושוחחנו איתם כדי להבין את תמונת המצב והתכנון שלהם למילוט. במקביל יצרנו קשר עם הקהילות היהודיות המקומיות ואיחוד הצלה במטרה לקחת חלק במימון הסעות למבוטחינו ולכלל הישראלים הנמצאים באזורי הלחימה כדי להגיע לגבולות בהקדם האפשרי. אנחנו בקשר רציף עם משרד החוץ ששולח נציגים למעברי הגבול במדינות השכנות ודואגים שההנחיות והמידע יגיע למבוטחים שבאיזור".

משלחת פספורטכארד יוצאת הלילה לגבול אוקראינה פולין – Medyka. שני צוותי חילוץ והצלה יוצאים הלילה לגבול אוקראינה.הצוותים ילוו את המבוטחים מרגע הגיעם למעבר הגבול ועד הבאתם למקום מבטחים ויכלול סיוע במזון, שתיה, מציאת אמצעי תחבורה וסיוע כספי. "אנו קוראים לישראלים המבוטחים ליצור קשר ולדווח על מיקומם במיידי, במוקד חירום בוואטסאפ: 0506708544, בטלפון קווי: +972-9-8920930".

עדכון מתאריך 27.2 בשעה 15:39:

הפניקס Travel Smart פרסמה הודעה למבוטחיה השוהים באוקראינה וקראה להם לצאת מהמדינה: "אנחנו כאן בשבילכם וקוראים לכם ליצור איתנו קשר 24/7 במספר +972-3-7331177, וגם בוואטסאפ +972-50-2241953 למידע וסיוע. אנו מעמידים לרשותכם הוצאות כלכלה ומילוט בסך 300 דולר ושינוי כרטיס טיסה לישראל עד 3000 דולר".

חשוב לזכור: כמו בכל פוליסת ביטוח, הכיסוי מוגבל בתקרה מסוימת ולכן במקרים רבים מומלץ לרכוש פוליסה מותאמת אישית שתכסה את כל העלויות שלכם בעת האירוע הביטוחי (למשל מלון יוקרה). על כן חשוב מאוד להתייעץ עם מומחי הביטוח של 'הירשוביץ פתרונות' טרם רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל.

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אישית
רוכשים ביטוח נסיעות ב'הירשוביץ פתרונות' ומקבלים ליווי של סוכן ביטוח אישי
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד