שיטת ה-DCA: להשקיע בסביבונים או בנרות חנוכה?

בעוד משקיעים רבים נוטים להמר על כספם מאשר לחשב את הדו"חות הפיננסיים, יש מי שמעדיף לוותר על התשואות מחשש לעתידם. אז מה הפתרון? • הכירו את שיטת ה-DCA

שיטת ה-DCA: בימים הקרובים נחגוג את חנוכה, שמאז שאני זוכר את עצמי הזכיר לי חסכונות והשקעות, ולא מהסיבה הרגילה שהיא … דמי חנוכה.

כבר הבעתי את דעתי לא פעם שרבים מהמשקיעים בשוק ההון הם בעצם לא משקיעים אלא מהמרים…

למעשה, הם כמו מי שמשחק בסביבון ומקווה שהוא ייפול על הצד הנכון. באותה צורה הם משקיעים במניות, בתקווה שיעלו מהר, ללא בחינה מדוקדקת האם זו חברה שכדאי להשקיע בה על סמך הנתונים הפיננסים והכלכליים.

מנגד, גם אלו שאינם מהמרים ושוקלים את הדברים מדירים את רגליהם משוק ההון ונשארים בפיקדון בבנק ללא תשואה.

אחת הסיבות לתופעה הזו היא מכיוון שאחד המאפיינים הבולטים בשנים האחרונות בשוק ההון הוא תנודתיות. התנודתיות של שוק ההון, שמאוד החריפה בשנים האחרונות, מביאה לכך שחוסכים רבים מעדיפים לא להיות חשופים לשוק – והתוצאה הישירה היא שהם לא משיגים את התשואות היפות ששוק ההון מספק בטווח הארוך.

ישנה דרך להתגונן מהתנודתיות של השוק, היא פשוטה מאוד ליישום, וחנוכה גם מזכיר לי את הדרך הזו.

מדובר בשיטת  השקעה ששמה DCA, ובתרגום חופשי: "השקעה במנות קבועות" (באנגלית: Dollar-Cost Averaging).

בשיטה הזו מחלקים את הסכום שרוצים להשקיע לאורך זמן למספר רכישות שיתבצעו לאורך זמן קצוב וללא קשר למחיר הנכס. לדוגמה: נניח ואתם רוצים להשקיע במדד S&P500 ויש לכם 150,000 ש"ח, ניתן לחלק את ההשקעה לדוגמה ל-10 מנות בימים קבועים בחמשה עשר השבועות הקרובים. המטרה של השיטה היא להוריד את אפקט התנודתיות של השוק.

משקיעים מתחילים נבהלים מירידה של 20%-10% בשווי התיק אחרי חודש אחד. הם עלולים להיכנס לפאניקה ולעשות טעויות, ולכן השיטה עוזרת להם בצד הפסיכולוגי. הכניסה ההדרגתית לשוק דואגת לכך שלא יתכן מצב שמשקיע יפסיד אחוז ניכר מכספו בתחילת הדרך לפני שהתחיל לצבור ביטחון ומאפשרת למשקיע להתרגל פסיכולוגית לתנודתיות בשווקים.

אז כשחנוכה מגיע, זה הזמן לחשוב האם אתם רוצים להיות משקיע כמו נרות החנוכה שצובר ניסיון ומצליח לעמוד ביעדים, או מהמר כמו המשחק בסביבון…

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד