א-ל-ט-ר-נ-ט-י-ב-ה לכסף שלנו – לא תאמינו כמה יש

שיא המזומנים בחשבונות העו”ש שלנו והרצון שלנו לייצר תשואה מכובדת בלי התנודתיות בשוק ההון, מגדיל את הצורך בהיכרות עם עולם ההשקעות האלטרנטיביות

התנודתיות הרבה שאפיינה בשנים האחרונות את שוק ההון והנפילות החדות במחצית הראשונה של השנה הנוכחית הזניקו את הביקושים למוצרים האלטרנטיביים שיש לעולם ההשקעות להציע.

חלק ניכר מהציבור העדיף להעביר את כספו לאפיקים סולידיים גם במחיר של איבוד מרבית פוטנציאל התשואה, אחרים ביקשו לגדר את הסיכונים ולהגביר את יציבות תיק ההשקעות שלהם באמצעות השקעות תנודתיות פחות – ויש גם את אלה שבחרו להשאיר את כספם בחשבון הבנק, תוך איבוד מתמשך מהשווי הריאלי בעקבות האינפלציה הגואה.

והשוק? נאלץ להתאים את עצמו למצב ולהגדיל את סל המוצרים האלטרנטיביים המוצע לקהל החוסך. מבט מעמיק על האפשרויות האלטרנטיביות שסוכני הביטוח מציעים, מגלה בדרך כלל כי הן מסתכמות בכמה מוצרים בודדים. זאת למרות שלשוק האלטרנטיבי יש להציע עשרות מוצרים המשתייכים למספר דו-ספרתי של סוגי השקעה.

צונאמי ההשקעות האלטרנטיביות כולל מגוון רחב של מוצרים, החל ממוצרי ה-P2P המוכרים לרובנו ועד למוצרים הסבוכים שעל מנת להבינם לעומק נצטרך לעבור מיני-דוקטורט במקרה הטוב. וזה ממש לא אומר שאנו יכולים להרשות לעצמנו לדלג על למידת המוצרים הללו.

למרות שהגופים הגדולים ובתי השקעות הגדילו משמעותית את כניסתם לקרנות השקעה אלטרנטיביות והוסיפו לסל מוצריהם מגוון מכשירי השקעה מעניינים, כמעט ואין גורם שבקי בנבכי המכשירים ויסבירו לנו האם הוא אפיק השקעה כדאי עבורנו. המשמעות היא שיש לנו סל רחב של מוצרים פיננסיים ממש מתחת לאף שלנו, חלקם מתאימים לנו ככפפה ליד, אך אנו לא נהנים מהם בגלל חוסר הידע של משווק או יועץ ההשקעות שלנו.

ההתייחסות לשוק האלטרנטיבי בשמות קוד קטגוריות, כמו “השקעה בקרנות חוב” או “השקעה בקרנות נדל”ן”, אולי רלוונטית כשאנחנו מחפשים כותרת קצרה וקלילה כדי להסביר לחבר על האפיק ההשקעה החדש שהכרנו, אך בפועל כל כותרת כזו כוללת תחתיה סוגים רבים כל כך של מוצרים, עד שאנחנו פשוט מאבדים את זה.

ניקח לדוגמה את קרנות החוב. לכאורה, סוג ההשקעה הקלה ביותר להסבר. “כשאתה לוקח הלוואה מהבנק אתה משלם ריבית? הבנק מרוויח מהחוב שלך. כעת יש לך הזדמנות להשקיע את הכסף שלך בחובות של אחרים, ולהרוויח אפילו יותר מהבנק”. נשמע משכנע, לא?

ובכן, השתכנענו וכעת אנו מחפשים השקעה בקרן חוב. וזה בדיוק השלב שבו רובנו מסתבכים. ניקח לדוגמה את ה-CLO, מכשיר פיננסי ללקוחות כשירים שזוכה לדירוגים גבוהים במיוחד נוכח הפיזור הרחב שלו. כשרציתי להציע אותו ללקוח הראשון שהתעניין בו, מצאתי את עצמי לומד מחדש את התחום במשך יומיים. וזה רק מוצר אחד מתוך רשימה של עשרות רבות.

מדי שבוע אציג לכם מוצר או אפיק אלטרנטיבי אחר ואנסה להסביר עליו ככל הניתן. אם במקרה המוצר הזה כבר ידוע ומוכר לכם, אתם פשוט טובים בעולם ההשקעות. אם לא, זו בדיוק ההזדמנות שלכם ללמוד על ההזדמנויות החדשות שיש לשוק להציע לנו.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד