המשוריינת של ברינקס נשדדה; בכמה יפוצו בעלי התכשיטים?

בעלי התכשיטים והיהלומים ביקשו להשלים הכנסה והעבירו את כל הפריטים יקרי הערך שלהם לתצוגות יוקרה. משאית ההובלה המאובטחת נשדדה והם נותרו חסרי כל • לפחות 90% מהשווי לא יחזור לבעלים - שוויתרו על הביטוח "בשביל לחסוך עלויות"

רבים מהקוראים סבורים שמדובר בעוד סיפור שולי שנוגע למעמד הגבוה בלבד. אלה שנמנים על מעגל לקוחותיה של חברת הבלדרות המאובטחת ברינקס. זהו, שלא.

הקורבנות של הסיפור הזה אלו דווקא משפחות ממעמד הביניים, שלא היה ביכולתם לשלם את פרמיית הביטוח המלאה וביקשו לחסוך. חלקם נשארו חסרי כל.

לא מדובר בעוד תרחיש פרי דמיונו של סופר כזה או אחר, אלא במקרה אמיתי שהתרחש לפני שבוע בפרייז'ר פארק, צפונית ללוס אנג'לס, קליפורניה. משאית משוריינת של חברת הבלדרות המאובטחת ברינקס נשדדה עם תכולה בשווי מיליוני דולרים.

כמה מיליוני דולרים? תלוי את מי אתם שואלים. בעוד ברינקס טוענת לשווי של 10 מיליון דולר, הלקוחות מתעקשים שהשווי מוערך בלא פחות מ- 100 מיליון דולר. פער של 90%. הסיבה לכך היא פרמיית הביטוח.

השלמת הכנסה מתצוגות יוקרה

האינפלציה שזינקה בשנה האחרונה בארה"ב גבוה פי שניים מזה שאנחנו מכירים כאן בישראל. יוקר המחיה האמיר לשיאים שכלכלת ארצות הברית לא ראתה זה למעלה מ-40 שנה, ומשקי הבית מחפשים רעיונות מקוריים להשלמת הכנסה. 

קבוצה של משפחות "רגילות" ממעמד הביניים התאגדו כקבוצה ויזמו תערוכת תכשיטים ויהלומים. הקבוצה ביקשה לייצר תשואה מניבה מהתכשיטים והיהלומים שצברו במהלך השנים, על ידי הצגתם בתערוכה שמיועדת למעמד הגבוה והכניסה אליה היא בתשלום מכובד. חלק מהתכשיטים אף נמכרו בתערוכה. 

תחום תצוגות היוקרה נפוץ למדי בארץ החלומות. מדי שנה מתקיימות בלוס אנג'לס מאות תערוכות וכנסים המציגים לראווה פריטים יקרי ערך. חלקן מניבות לבעלי התכשיטים הכנסה נוספת, ובמקרים אחרים מדובר באנשים שזהו מקור פרנסתם – הצגת פריטים יקרי ערך בתשלום.

התערוכה התקיימה ביום ראשון שעבר, 10 ביולי, בסאן מטאו שבסן פרנסיסקו, והוכרזה כהצלחה מסחררת. בעלי התכשיטים והאבנים ביקשו להרוויח עוד והזמינו הובלה משוריינת של ברינקס לצורך העברת התכולה היקרה לאירוע נוסף במרכז כנסים מצפון ללוס אנג'לס. 

ואז השתבש הכל. חוליית שודדים השתלטה על המשאית המשוריינת ורוקנה את תכולתה. 

דוברת ברינקס דנה קאלהן אישרה את פרטי המקרה והודיעה כי החברה תפצה את הקבוצה. לדבריה, סכום הפיצוי לא יהיה גבוה מ- 10 מיליון דולר. "לפי המידע שהלקוחות סיפקו לנו לפני העברת הפריטים, הערך הכולל של הפריטים החסרים הוא פחות מ-10 מיליון דולר. אנו עובדים עם רשויות החוק, ואנו בהחלט נפצה ובאופן מלא את הלקוחות שלנו על הנכסים שנגנבו, בהתאם לתנאי החוזה שלנו", אמרה.

הודעת ברינקס עוררה סערה ומנהלת הקבוצה מיהרה להודיע לכלי התקשורת שהשוד מוערך בשווי גבוה פי 10. על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, מנהלת אירועי התצוגה ברנדי סוונסון טוענת כי מהמשאית נגנבו בין 25 ל-30 שקים מלאים בתכשיטים בשווי כולל של מעל 100 מיליון דולר.

את הפער בין שווי הנזק לבין השווי המוצהר במסמכי ברינקס הסבירה סוונסון בכך שבעלי התכשיטים נוטים לבטח את הפריטים שלהם באופן חלקי בלבד, מכיוון שהם לא יכולים לעמוד בעלויות הגבוהות שהביטוח דורש מהם, מאחר וביטוח עם כיסוי של 100 מיליון דולר עולה בהתאם. "הם הרוסים", אמרה סוונסון, "חלק מהאנשים האלה איבדו את כל פרנסתם".

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

הפרמיה נגזרת מהסיכון והסיכוי

שוד הברינקס האחרון מחדד את הדילמה הקשה שבעלי נכסים מתמודדים איתה ביום יום, והיא ההתלבטות האם מחיר הביטוח תואם לסיכוי והסיכון בהתרחשות המקרה הביטוחי. "כשזה מגיע לכיס, רוב המבוטחים נוטים להיות אופטימיים", אומר ל'בחדרי חרדים' מנכ"ל 'הירשוביץ פתרונות' חנוך הירשוביץ. 

"המילים שאני שומע תדיר ב-30 השנים שאני בתחום, הן 'לי זה לא יקרה'. ההוצאה עבור הביטוח נתפסת אצל רבים כמותרות", מסביר חנוך. "לפחות פעם בשבוע אני מקבל טלפון מאחד שהזהרתי אותו בעבר וכעת הוא נואש לעזרה בעקבות מקרה הביטוח".

פרמיות הביטוח, מסביר הירשוביץ, הן תוצאה ישירה של הסיכון והסיכוי למקרה הביטוח. ככל שמחיר הביטוח גבוה יותר, הסיכון בדרך כלל גבוה יותר. "כשחברת הביטוח נותנת הצעה יקרה למדי, זה בדרך כלל אומר שהביטוח חיוני עוד יותר בגלל שהסיכון גם גבוה".

השוד בשבוע שעבר בלוס אנג'לס מהווה תמרור אזהרה לבעלי עסקים שלא מבטחים את מלוא התכולה והמבנה, מתוך מחשבה שכך יחסכו בהוצאות השוטפות.

"מנהלי מוסדות מבטחים רק את חדר המחשבים בבית הספר. בעלי חנויות מוותרים על ביטוח הסחורה במחסנים. מדובר בנזק שיכול להוביל לקריסתם הכלכלית ולפשיטת רגל", מתריע הירשוביץ.

הגעת עד לכאן? כנראה שביטוח עסק זה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד