ביטוח נסיעות לחו"ל: כל מה שחשוב לדעת לפני הטיסה

טסים לחו"ל: 'הירשוביץ פתרונות' מנגיש לכם את כל מה שחשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל • מביטוח ספורט אתגרי וביטוח סקי ועד לכיסוי החיוני "מגן קורונה" • מדריך מיוחד

טסים לחו"ל: ביטוח נסיעות לחו"ל הוא הביטוח האחרון שבאמת צריך לפרט מדוע ועד כמה הוא נחוץ, והוא בין הבודדים מביטוחי הזכות שכמעט ואין מי שלא מבטח את עצמו בפוליסה שכזו לפני הטיסה. הסיבה לכך נעוצה כמובן במודעות הגבוהה לצורך החיוני בהצטיידות בפוליסה שכזו לפני שטסים לחו"ל.

הסיבה לכך שרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל הפכה להכרחית, נובעת בין היתר מהעובדה שבעוד בביטוחים רבים אחרים רב הנסתר על הנגלה, בביטוח נסיעות לחו"ל הצורך והתמורה די מובנים ללקוח לפני ואחרי רכישת פוליסת הביטוח.

"די מובנים"? ובכן, כן. למרות המודעות הגבוהה וההבנה למה צריך ביטוח נסיעות לחו"ל ובמה הוא מסייע לנו, סקר שערכנו בקרב מדגם מייצג של מבוטחי 'הירשוביץ פתרונות' גילה את הנתון הלא מפתיע הבא: 85% מקרב רוכשי ביטוח נסיעות לחו"ל לא ידעו את מגוון הכיסויים הזמינים להם בביטוח נסיעות לחו"ל, לרבות כיסויים שנחוצים להם מאוד.

למה אנחנו חייבים ביטוח נסיעות לחו"ל?

1. ביטוח רפואי

רופא, ביטוח בריאות
ביטוח נסיעות לחו"ל חיוני בעיקר בשביל הבריאות שלנו

הסיבה הראשונה והחשובה ביותר להצטיידות בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שאנחנו טסים לחו"ל היא כמובן הבריאות.

בניגוד למקובל לחשוב כי ביטוח בריאות בחו"ל היא קריטי בעיקר למי שחולה בדרך כלל ו/או לאנשים מבוגרים בלבד, ביטוח בריאות בחו"ל הוא בגדר חובה לכל אחד ואחד – מגיל 0 ועד ל-120.

ביטוח הבריאות בחו"ל לא נועד לכסות רק על מחלות הדורשות טיפול ידוע מראש (שבמקרים כאלו מומלץ מאוד לשוחח עם 'הירשוביץ פתרונות' על מנת לקבל פוליסה מותאמת) או חלילה תאונות. אם לדייק, ביטוח הבריאות בחו"ל מגיע למימוש כמעט אצל כל מבוטח.

די בשפעת עונתית פשוטה המתאפיינת בצינון, שיעול וכאבי גרון להגיע לצורך להזמין רופא למלון או בית הארחה. מחיר ביקור שכזה מרופא מקומי ללא ביטוח נסיעות לחו"ל עשוי לנוע בקלות בטווח שבין 2,000 ל- 5,000 ₪. סכום כפול עשרות מונים מעלות הביטוח למשך תקופת ביטוח ארוכה ככל שתהיה.

בנוסף, חשוב לדעת שביטוח בריאות בחו"ל לא תמיד מכסה את כל המצבים הרפואיים, ולכן ככל וגיל המבוטח מתקדם (או לחילופין, במקרה של מצב רפואי מורכב ו/או ביקור במיון בחצי השנה האחרונה) מומלץ מאוד לרכוש את הפוליסה אצל מומחי ביטוח הנסיעות לחו"ל של 'הירשוביץ פתרונות' – שיתאימו עבורך את הפוליסה המדויקת עבורך.

רוצים לעשות ביטוח נסיעות אונליין? 

2. ביטוח כבודה

ביטוח כבודה, ביטוח נסיעות לחו"ל
הכבודה שלכם עשויה להיעלם / להיגנב, חשוב להצטייד בביטוח כבודה לפני טיסתכם לחו"ל

אחרי למעלה מעשור של "שמים פתוחים" בישראל, כמעט ושכחנו את צמצום אפשרויות הטיסה שהיה בעבר בישראל והורגלנו להצפה של מאות חברות תעופה ולואו-קוסט שממריאות ונוחתות בישראל תדיר.

במקביל, "הסכמי אברהם" השפיעו גם הם על הרחבת אפשרויות הטיסה ויעדי ההמראה והנחיתה של הישראלים, שבמקרים רבים ממשיכים לטיסות המשך, עם או בלי עצירה ממושכת בתחנת הביניים.

ריבוי הטיסות, תחנות הביניים והחלפות הידיים בין מדינות וחברות תעופה, מובילים פעמים רבות לאנדרלמוסיה שמתחילה באיחור הגעת כבודה, שלא לדבר על אובדן/גניבת הכבודה לצמיתות.

גם אם בחרתם בטיסה ישירה, ייתכן כי בשעות ההמתנה עד לשעת הצ'ק אין במלון, בנסיעה בתחבורה ציבורית או בכל תחנת ביניים אחרת – הכבודה שלכם 'תברח' בחסות גנב או אפילו דר רחוב שיתאהב למראה המזוודה הקסומה שלכם.

מדובר בנזק של אלפי שקלים, ובמקרים רבים אפילו עשרות אלפי שקלים למשפחה. החל מכבודה בסיסית של ביגוד בעלות מצטברת של אלפי שקלים ועד לפריטים בעלי ערך גבוה במיוחד.

גם אם הגעת הכבודה רק מתעכבת, הן בשל טעות ביעד המטען והן בשל מניעים ביטחוניים, ביטוח הנסיעות עשוי לספק לכם הגנה בדמות פיצוי בגין העלויות המיוחדות כתוצאה מהצורך ברכישת מוצרים נחוצים.

ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל כיסוי לכבודה יחסוך לכם עגמת נפש רבה והפסד כספי לא קטן. וכן, ההסתברות ל"פיגוע" שכזה בחופשה שלכם לא נמוכה בעליל.

3. ביטוח מוצרים טכנולוגיים (סמארטפון, מחשב, מצלמה)

סיטוח נסיעות לחו"ל, סמארטפון, מחשב נייד
המוצרים הטכנולוגיים שלך שווים אלפי שקלים. לא טסים בלי ביטוח לסמארטפון

2022 אמנם הצמיח לא מעט מוצרים טכנולוגיים שגדולים בכמה אינצ'ים מגודל הארנק שלנו, אך גם הם ניתנים לכיוס בקלות יחסית.

בעוד בעבר הרחוק שווי הטלפון הנייד שלנו עמד על מקסימום מאות שקלים, כיום כמעט ואין מי שעולה על מטוס מבלי שבכיסו יהיה פריט טכנולוגי רב ערך. במקרים רבים אף כמה מהם.

כך לדוגמה, הישראלי הממוצע שיוצא לחופשה שנתית יצטייד ב: טלפון חכם (בשווי שבין 3,000 ₪ ל- 6,000 ₪), מחשב נייד (בשווי שבין 2,000 ל-10,000 ₪), מצלמה (בשווי שבין 2,000 ל-15,000 ₪) והרשימה עוד ארוכה.

מדובר בכבודה טכנולוגית בשווי כולל של עשרות אלפים שקלים לכל נוסע, כאשר הממוצע חוצה לרוב את רף העשר אלף שקל. די בגניבת הכבודה הכוללת פריטים אלו (ביטוח הכבודה לא כולל כיסוי על מוצרים טכנולוגיים!), או בכיוס וגניבת פריטים קטנים שאנו נושאים בכיס, כדי שנשלם מחיר כבד בהרבה ממחיר הביטוח.

לכן מומלץ מאוד להוסיף את הכיסוי המתאים לכל פריט טכנולוגי ולוודא מול נציג 'הירשוביץ פתרונות' כי הביטוח כולל כיסוי מלא למוצר הטכנולוגי (לעתים הביטוח מכסה רק חלקית והמבוטח נדרש לשלם את היתרה בעצמו).

רוצים לעשות ביטוח נסיעות אונליין? 

4. ביטוח ספורט אתגרי / חורף / תחרותי

ביטוח נסיעות לחו"ל, ספורט אתגרי, אופניים
גם רכיבה על אופניים נחשבת ל"ספורט אתגרי". יש לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מתאים

ביטוח נסיעות לחו"ל הפך זה מכבר למוצר צריכה בסיסי לכל הטסים לחו"ל, וכתוצאה מכך הפך את ציבור הטסים והמטיילים לשאנן מדי. עד כמה? מספיק בשביל לפספס כוכבית קטנה בפוליסת הביטוח שעשויה לכאוב לכם מאוד במהלך הטיול או נסיעת העסקים הקרובה.

ספורט אתגרי

בעוד בקרב רוב הציבור המשמעות של "ספורט אתגרי" היא פעילות אקסטרימית או חריגה, בעיני חברות הביטוח המבטחות את הנסיעות לחו"ל יש לצמד המילים "ספורט אתגרי" משמעות שונה לחלוטין. למעשה, חוץ מסיור במוזיאונים כמעט ואין טיול או פעילות תיירותית כלשהי שמכוסה במסגרת פוליסת הביטוח הבסיסית לטסים לחו"ל.

גם אם נסיעתכם הקרובה לחו"ל היא בכלל עסקית, אך בדרך לפגישה הלחוצה תבחרו מפאת קוצר הזמן ברכיבה בשטח על אופניים על מנת להגיע ליעד מהר יותר ולעקוף את עומסי התנועה – דעו כי הביטוח שלכם לא מכסה כל מקרה שיתרחש בעת הרכיבה או בעקבותיה.

הכיסויים הנכללים בפוליסת הביטוח הבסיסית, כמו גם אלה שניתן לרכוש עם הרחבות דוגמת "ספורט אתגרי", משתנים בין חברת ביטוח אחת לאחרת ועל כן מומלץ מאוד לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מותאם אישית באמצעות מומחה ביטוח נסיעות לחו"ל מטעם 'הירשוביץ פתרונות'. ייתכן מאוד כי בעוד חברת ביטוח אחת לא מספקת מענה לפעילות מסוימת ולצורך הכיסוי אתם נדרשים לרכוש הרחבה, בחברה מתחרה תוכלו להנות מכיסוי מלא ללא רכישת הרחבות נוספות – ולמעשה להנות מביטוח מושלם בעלות מוזלת.

מה נחשב לספורט אתגרי?
כמעט כל פעילות בחו"ל.

פעילות ספורט יבשתית, כולל מוטורית: טרק, ספארי-חורף בלפלנד, רולר בליידס, סקייטבורד, אופנועי שטח, אופני שטח, מוטוקרוס, נסיעת שטח ברכבי 4X4, גלישת חול, ניווט תחרותי, שיפוט במשחקי כדור, קארטינג.

פעילות ספורט ימית, כולל מוטורית: גלישת רוח, גלישת גלים, שייט מפרשיות, אופנוע ים, סקי מים, ראפטינג, שייט קיאקים, מצנח רחיפה באמצעות סירה, מצנחי גלישת מים, שייט בסירות מירוץ, צלילה חובבנית, גלישת גלים, גלישת רוח, שייט אבובים, שייט קיאקים, בננת ים.

פעילות ספורט גבהים, כולל מוטורית: צניחה, טיסה בכדור פורח, מצנח ממונע, גלישת מצוקים, טיפוס הרים ו/או מצוקים, באנג'י, אומגה, טיפוס קירות, מזחלות אלפיניות / מזחלות הרים, פארק חבלים.

ביטוח נסיעות לחו"ל, חילוץ, סקי, חופשת סקי בחו"ל
חילוץ גולש סקי בחו"ל. ביטוח נסיעות לחופשת סקי בחו"ל

ביטוח סקי וספורט חורף

למרות שרובנו נוטים לחשוב כי כיסוי לספורט אתגרי מכסה אוטומטית את כלל הפעילויות והאתגרים הספורטיביים, מבחינת כל חברות הביטוח המספקות פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מדובר בעולמות שונים לחלוטין.

ברוב המקרים, אם תרכשו ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל הרחבה ביטוחית לספורט אתגרי, עדיין לא תהיו מבוטחים בכל פעילות המוגדרת "ספורט חורף". וכן, כמו שניחשתם, זה עשוי לעלות לכם ממש ממש ביוקר.

ניקח לדוגמה את חופשת הסקי הקרובה שלכם, שדורשת כמובן ביטוח מתאים בשל הסיכונים המיוחדים המאפיינים את העיסוק בסקי.

ביטוח לחופשות סקי, כמו ביטוחים רבים אחרים, כולל כיסוי גם לנזקי גוף וגם לנזקי רכוש. הכיסוי לנזקי גוף כולל ביטוח במקרה פציעה במהלך הסקי, כולל סקי מים או סנובורד.

הסיכוי שלכם להיפצע במהלך פעילות סקי הרבה יותר גבוה מאשר אם אתם משתזפים על שפת הים בחופשת בטן-גב סטנדרטית. לצד זאת, גם עלות הטיפול בעצמות השבורות יכולה להרקיע שחקים ולהכפיל את עצמה פי כמה מאשר טיפול רפואי סטנדרטי בחו"ל.

ביטוח סקי בחו"ל כולל כיסוי גם לפעולות חילוץ שגם הוא נדרש לעיתים במקרה של פציעה באזורים מרוחקים יותר או במקרה של מפולות שלגים. לצד זאת, פוליסת ביטוח סקי מכילה כיסויים שלא כלולים בביטוח הנסיעות הסטנדרטי כמו: כיסוי טיפול רפואי בעקבות פציעה במהלך הפעילות האתגרית, הטסת רופא למקום הפגיעה והטסה לארץ.

החלק השני בביטוח ספורט חורף בחו"ל / ביטוח סקי בחו"ל הוא כיסוי לנזקי רכוש. ביטוח זה מכסה את עלות הציוד היקר שמשמש אתכם בעת הגלישה במורדות המושלגים, במקרה של אובדן או גניבה.

בחלק מהחברות המספקות ביטוח נסיעות לחו"ל הפוליסה מכסה גם פריטים קטנים כמו אובדן של כרטיסי הסקי שרכשתם.

בעת רכישת ביטוח סקי, תמיד חשוב לבדוק שהפוליסה מספקת לכם את רמת הכיסוי הנאותה לצרכים הספציפיים שלכם וכן להתייעץ עם מומחי הביטוח של 'הירשוביץ פתרונות' על מנת לוודא התאמה מושלמת של הפוליסה, כמו למשל את גובה ההשתתפות העצמית במקרה מימוש הפוליסה.

מה נחשב לספורט חורף?
סקי שלג, סנובורד, מזחלות שלג, החלקה על הקרח ועוד.

ביטוח נסיעות לחו"ל, ספורט תחרותי
ספורט תחרותי, טיימר. רכשו כיסוי ביטוחי מתאים לפני כל תחרות ספורטיבית בחו"ל

ביטוח לספורט תחרותי

ביטוח ספורט שלישי שאינו נכלל בפוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל הרגילה הוא ביטוח לפעילות ספורט תחרותי בחו"ל. ישראלים רבים משתתפים בתחרויות ספורטיביות שונות בחו"ל ונדרשים לבטח את עצמם מתאונות במסגרת תחרויות אלו.

מדובר בין היתר בביטוח לטסים לחו"ל שבכוונתם להשתתף בתחרויות הבאות: ריצת מרתון, כדורגל, כדורסל, באולינג, כדור יד, שחיה, התעמלות אומנותית, כדור עף, ריקודים, רכיבת סוסים, טניס, גלישה, שייט, נהיגה/רכיבה ברכב/אופנוע במסלול מירוצים מקצועי סלול, ג'יו ג'יטסו, קראטה, ג'ודו, אייקידו, טאיקוונדו, איש הברזל, טריאתלון, אולטרה מרתון ועוד.

5. ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור בחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל, השכרת רכב בחו"ל, ביטול השתתפות עצמית
ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור בחו"ל. ביטוח נסיעות לחו"ל עשוי לחסוך לכם את העלות

אחת המשימות שמככבות בראש הצ'קליסט של ישראלים הטסים לחו"ל, היא הזמנה מראש של רכב שכור לתקופת השהייה בחו"ל. רובם יעדיפו לעשות זאת באמצעות חברת השכרה ישראלית עוד לפני הטיסה, וחלקם לאחר הנחיתה בשדה התעופה המקומי במדינת היעד.

הן המזמינים מראש רכב שכור והן השוכרים רכב בעת הנחיתה במדינת היעד, צפויים לעמוד בפני לחצים של סוכני חברת ההשכרה להוסיף לביטוח הרכב תוספת ל"ביטול השתתפות עצמית".

תוספת זו היא אכן תוספת ביטוחית הנדרשת מאוד, בעיקר בעת חופשה או נסיעת עסקים לחו"ל. אחרת, אתם עשויים להיגרר לתשלומים של 1,500-5,000 דולר.

עם זאת, חשוב לשים לב לעלות ההרחבה הביטוחית כך שהיא תכלול גם "ביטול השתתפות עצמית", שכן ברוב המקרים עלות ההרחבה תעלה לכם פי כמה מהעלות במידה ותכללו את ביטול ההשתתפות בעצמית בפוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל שתרכשו.

כך לדוגמה, ב"פספורטכארד – ביטוח נסיעות לחו"ל" תשלמו רק 8 דולר ביום על "ביטול השתתפות עצמית" במקרה ביטוחי. המחיר כמובן עשוי להשתנות ועל כן מומלץ להתייעץ עם סוכן 'הירשוביץ פתרונות' על האפשרות הזמינה הטובה ביותר עבורכם.

6. ביטוח צד שלישי

חילוץ, הצלה, מסוק, ביטוח נסיעות לחו"ל
הביטוח כולל איתור, חיפוש והצלה באמצעות מסוק. ביטוח נסיעות לחו"ל

הצטיידות בפוליסת ביטוח מותאמת לצרכים שלנו ביום-יום שומרת עלינו מכל צרה שלא תבוא. אך לעיתים ייתכן שלמרות הביטוח המקיף שנרכוש, ניגרר לכאב ראש משפטי מסורבל שבסיומו אף נאלץ לפצות בסכום גבוה את מי ששהה לצידנו בחופשה.

למה? כי בזמן שרכשנו את פוליסת הביטוח שכחנו לוודא שהוא כולל ביטוח צד ג' – ביטוח שמכסה חבות כלפי צד שלישי שנפגע בעת המקרה הביטוחי – הן כשמדובר בנזקי גוף והן כשמדובר בנזקי רכוש.

באופן כללי, ביטוח נסיעות לחו"ל כולל כיסוי צד ג', אך חשוב לוודא זאת עם 'הירשוביץ פתרונות' לפני רכישת הפוליסה, למקרה וחברת הביטוח תחליט לשנות את הפוליסה והמידע העדכני לא יהיה נגיש לכם.

כיסוי נזקי גוף צד ג' בביטוח נסיעות לחו"ל קיים למקרים בהם מבוטח שמטייל במדינה זרה פגע באדם אחר, שבלא בכוונה תחילה. למשל, המזוודה שלכם שנפלה על מישהו, תנועה לא נכונה שלכם בתחנת רכבת צפופה וכדומה.

כיסוי נזקי רכוש מתייחס לנזקים שנגרמים אך ורק לרכוש של צד שלישי. למשל, נזק שנגרם לחדר המלון או למקום השהות כמו סיגריה או נר שהדלקתם וגרם לשריפה, למשל נזק שנגרם לחנות באשמתכם (תנועה לא נכונה בחנות חרסינה לדוגמא) ועוד מיני תרחישים שעלולים לגרום לנזק לצד ג' ולהוצאות בלתי צפויות בעליל מבחינתכם.

7. ביטוח מקיף קורונה

ביטוח נסיעות לחו"ל, קורונה, מגן קורונה, מקיף קורונה
"מגן קורונה" מסביב לגלובוס. לא טסים בלי ביטוח נסיעות לחו"ל עם כיסוי מלא לקורונה

לפני שנתיים, בתחילת שנת 2020, עולם התיירות והתעופה השתנו לחלוטין. נגיף הקורונה שסגר את כולנו בבתים והפך את המסכות והאלכוג'ל למוצרי צריכה בסיסיים, עצר את השמים. מדינות חששו מהתפשטות הנגיף והווריאנטים השונים, והתנועה האווירית הוגבלה דרמטית.

אט אט התפוגג הלחץ וראשי המדינות בעולם, כמו גם חברות התעופה והתיירות, הבינו שנגיף הקורונה והווריאנטים השונים כאן כדי להישאר ושעלינו להתאים את אורח חיינו לאופן שבו נוכל לחיות לצד הנגיף.

עולם התיירות חזר לשגשג, אנשי ונשות העסקים חזרו לטוס לפגישות עסקיות, המדינות הקימו מאגרי נתונים והנפיקו "תעודות קורונה" המצביעות על החלמת/התחסנות הנוסע – וכמעט הכל חזר לסוג של שגרה.

עם זאת, החיים לצד הנגיף כולל גם את הסיכון הגבוה להפצתו המחודשת של הנגיף באמצעות וריאנט חדש, דוגמת ה"דלתא" וה"אומיקרון" שהביאו לסגירת השמים ולביטול טיסות ליעדים רבים בעולם. התפרצות הווריאנטים החדשים הביאה גם במקרים רבים לגילוי ההידבקות בנגיף בבדיקת הקורונה שקדמה לטיסה, וכתוצאה מכך להכנסת הנוסע בעל-כורחו לבידוד ולביטול או דחיית הנסיעה.

מאחר ולא ידוע מתי יפרוץ הווריאנט הבא, ובשל הסיכון הגבוה שנסיעתכם תבוטל ו/או תוארך בשל כניסתכם לבידוד – אתם חייבים לרכוש כיסוי ביטוחי למקרים הקשורים לקורונה.

ביטוח "מגן קורונה" בחו"ל כולל בין היתר כיסוי ל: ביטול/קיצור הנסיעה. הפסדים כספיים בעקבות תשובה חיובית / בידוד, לפני הנסיעה – החזר הוצאות כרטיס טיסה, מלונות וכדו', במהלך הנסיעה – הוצאות בידוד – עלויות מלונית בידוד והחזר הפסדים, לפני החזרה – עלויות הארכת שהות ושינוי כרטיס. החזר הוצאות הימלטות מסגר – 250-300 דולר, בידוד – 500 דולר לכרטיס טיסה.

חשוב לציין כי הביטוח לא מכסה מקרים של סגר כולל / מדינה אדומה / ביטול של חברת התעופה או המלון.

רוצים לעשות ביטוח נסיעות אונליין? 

חשוב לזכור: כמו בכל פוליסת ביטוח, הכיסוי מוגבל בתקרה מסוימת ולכן במקרים רבים מומלץ לרכוש פוליסה מותאמת אישית שתכסה את כל העלויות שלכם בעת האירוע הביטוחי (למשל מלון יוקרה). על כן חשוב מאוד להתייעץ עם מומחי הביטוח של 'הירשוביץ פתרונות' טרם רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל.

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אישית
רוכשים ביטוח נסיעות ב'הירשוביץ פתרונות' ומקבלים ליווי של סוכן ביטוח אישי
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד