טסים לחו"ל? כך תבטחו פריטים שלא מכוסים בביטוח הנסיעות

ביטוח נסיעות לחו"ל לא מכסה בדרך כלל פריטים יקרי ערך וכבודה ששוויה עולה על גבול האחריות של הפוליסה, אך ניתן לבטח אותם באמצעות הרחבת ביטוח תכולת הדירה

אם יש מילה שכולנו שונאים לשמוע, היא כמובן המילה "לא". על אחת כמה וכמה כשמדובר בביטוח פריטים יקרי ערך שאנו זקוקים להם בנסיעתנו לחו"ל.

חג הפסח הממשמש ובא, ואיתו גם גל הטיסות של בני משפחה ליקיריהם המתגוררים מעבר לים, היא הזדמנות מעולה להסביר כיצד ניתן לבטח פריטים יקרי ערך במהלך השהות בחו"ל, גם אם ביטוח הנסיעות מחריג אותם מהפוליסה.

מדובר בפתרון רלוונטי ונחוץ לכל משפחה שטסה בהרכב מלא, או לחילופין לכל אחד שטס לתקופה ממושכת, ובשל כך לוקח עמו מטלטלים רבים בעלי ערך יקר – שלא מכוסים בביטוח הנסיעות – או שהכיסוי שלהם עולה יקר מדי.

רוצים לעשות ביטוח נסיעות אונליין? 

ביטוח תכולת הדירה בחו"ל

ביטוח התכולה שרכשנו לדירה שלנו מכסה ומגן עלינו ועל רכושנו מפני פריצה, גניבה, שוד, שריפה, שיטפון או הצפה וגם ברקים, רעמים, סערות, התפוצצויות, פגיעות בזדון ועוד אין סוף מקרים שונים ומשונים שאנו לא רוצים להיתקל בהם במהלך חיינו בדירה.

הפרטים הכלולים בביטוח התכולה הם כל החפצים שנמצאים בדירה ואינם חלק מהמבנה שלה, גם כשחפצים אלה אינם בבעלות המבוטח אלא נמצאים בביתו ולכן באחריותו.

גם חפצים יקרי ערך מבוטחים בדרך כלל בביטוח התכולה שלנו, וזאת לאחר שחברת הביטוח שלחה אלינו שמאי שיעריך את שווים, בעקבות בקשתנו לכלול אותם בביטוח התכולה.

באופן כללי, ביטוח התכולה נועד לתכולת דירת המגורים שלנו, ובהתאם לכך הוא בדרך כלל לא יספק לנו הגנה וכיסוי ביטוחי במידה והתכולה לא נמצאת בבית. עם זאת, באפשרותנו לבקש מחברת הביטוח להוסיף לנו הרחבה ביטוחית (בתשלום נוסף) כך שביטוח התכולה יהיה בתוקף גם אם התכולה מלווה אותנו בנסיעתנו לחו"ל.

כך למעשה, נוכל לבטח בחו"ל פריטים יקרי ערך כמו פאות, תפילין, עגלות, תכשיטים, שעוני מותג, כלי כסף, כבודה בסכום ביטוח גבוה מגבול האחריות של ביטוח הנסיעות ועוד ועוד.

מחירי ואפשרויות הביטוח משתנות בכל פוליסה ועל כן מומלץ שלא לעשות את התהליך לבד, אלא בליווי צמוד של מומחי ביטוח המכירים לעומק הן את סוגיות ביטוח הנסיעות לחו"ל והן את סוגיות ביטוח תכולת הדירה, כמו 'הירשוביץ פתרונות'.

כיסוי ביטוחי ששווה הרבה יותר

אחד ההבדלים המהותיים בין הכיסוי הביטוחי לכבודה שלנו בחו"ל לבין הכיסוי הביטוחי לתכולת הדירה שלנו, זה בשווי שחברת הביטוח נותנת למוצר.

בעוד פוליסת ביטוח תכולת הדירה שלנו מבטחת את המוצר ובמקרה ביטוח נקבל בחזרה את אותו מוצר בדיוק, פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל מבטחת את שווי המוצר ובמקרה ביטוח נקבל רק את שוויו הריאלי.

לדוגמה: אם נאבד מצלמה שרכשנו לפני חמש שנים ב-2,000 שקל – פוליסת ביטוח תכולת הדירה תכסה את רכישתה של מצלמה חדשה מאותו הדגם ואותו מותג. פוליסת ביטוח הנסיעות לעומת זאת, תנכה את ירידת הערך והבלאי של המצלמה ותחשב מה שווי המצלמה הזאת אילו נמכור אותה היום. במקרה כזה נקבל אולי שליש משווי המצלמה.

ביטוח תכולה ברילוקיישן

בנוסף, חשוב לזכור כי ביטוח תכולת הדירה נועדה לספק הגנה וכיסוי ביטוחי כאשר אנו מתגוררים בדירה. בהתאם לכך, ככל ונבחר שלא לשהות בדירה במשך תקופה ארוכה (למעלה מ-60 יום) ייתכן שנאבד את התוקף הביטוחי.

בהתאם לכך, ככל ונטוס לתקופה ארוכה, מומלץ מאוד להתייעץ קודם עם מומחה ביטוח המתמחה בכלל הסוגיות הביטוחיות, כמו 'הירשוביץ פתרונות'.

טסים לחו"ל? הקליקו כאן לקבלת פתרון ביטוח מותאם אישית

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אשית
רוכשים ביטוח נסיעות ב'הירשוביץ פתרונות' ומקבלים ליווי של סוכן ביטוח אישי
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד