מצב רפואי מיוחד? אל תטוסו לפני שתקראו את הפוסט הזה

גם כשאנו בטוחים שהכל תקין, זה לא בהכרח מעיד על מצבנו הרפואי בפועל. רגע לפני שרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב לוודא שהביטוח אכן מכסה אותנו מכל צרה שלא תבוא

כשאנו טסים לחו"ל אנו דואגים לבטח את עצמנו בביטוח נסיעות לחו"ל. מדובר בביטוח שמגן עלינו ממגוון מקרים שעשויים להתרחש בעת שהייתנו בחו"ל ולגרור אחריהם עלויות כספיות גבוהות.

פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל מציעות היום מגוון רחב של כיסויים, כולל כיסוי ביטוחי לכבודה או ציוד יקר ערך, אך החלק החשוב ביותר בפוליסה הוא כמובן הביטוח הרפואי.

בהיעדר ביטוח בריאות ממלכתי או קופות חולים בחו"ל, אנו זקוקים לכיסוי בריאותי מיוחד בתקופת שהייתנו בחו"ל. ביטוח הנסיעות לחו"ל ישלם את ההוצאות הרפואיות שלנו בחו"ל ויאפשר לנו לקבל את הטיפול הכי טוב, יעיל ומיידי.

מושלם, נכון?!

אז זהו, שלפעמים זה לא בדיוק מושלם. וזה קורה בדרך כלל כשהמבוטח לא מודע לפרטים החשובים שהוא צריך למסור בעת רכישת הפוליסה.

חברות הביטוח הן למעשה חברות שעוסקות בניהול סיכונים. אנו, הלקוחות, משלמים להם עבור נטילת הסיכון שלנו על שכמם. בהתאם לכך, ככל והסיכון גדול יותר וחברת הביטוח חשופה יותר לנזק, מחיר הביטוח יעלה.

זו הסיבה לכך שכל פוליסת בריאות או חיים, ובכלל זה גם ביטוח נסיעות, קובעת במפורש כי היא לא מכסה על מקרים הקשורים למצב רפואי קיים שאובחן אצל המבוטח. כך יוצא לפעמים, שאנו רוכשים ביטוח נסיעות רק בגלל שאנחנו מחפשים להיות רגועים בגלל המחלה שאנחנו סובלים ממנה, אך בפועל הביטוח לא מכסה אותנו בכלל – מאחר ומדובר ב"מצב רפואי קיים".

החיתום הרפואי

על מנת לבטח את הנוסעים החולים, מבצעים חברות הביטוח תהליך של חיתום רפואי. במסגרת התהליך עובר המבוטח תשאול טלפוני על ידי חתמי חברת הביטוח שהמקצוע שלהם הוא להעריך את רמת הסיכון למקרה רפואי שקשור למחלה בעת שהייתנו בחו"ל. במקרים מסוימים יידרש המבוטח גם להעביר לחתם אישור מרופא על כשירותו לטוס לחו"ל ובו פירוט המחלות המאובחנות והתרופות שהוא לוקח באופן קבוע.

לאחר בדיקת החיתום, יקבל המבוטח עדכון על תנאי הפוליסה שנבנתה לו בהתאמה אישית. לעתים התגובה תהיה כי הסיכון נמוך ועל כן הביטוח מכסה הכל. לעתים הכיסוי המלא יותנה בתשלום פרמיה גבוהה יותר. וכן, ישנם מקרים שחברת הביטוח פשוט תראה במחלה סיכון יקר מדי ותעדיף שלא לבטח כלל את הנוסע.

מעבר לנוסעים שלא מודעים לכך שעליהם להצהיר על מצבם הבריאותי, יש גם את אלה שמודעים לכך ונמנעים מההצהרה מתוך חשש שמחיר הביטוח יזנק. חשוב לדעת שאותם נוסעים לא מבוטחים כלל, מאחר והפוליסה מחריגה את מצבם הרפואי מהביטוח.

תנאי החיתום הרפואי משתנים מחברה לחברה וכאן בדיוק נכנס לתמונה סוכן הביטוח שמתמחה בהתאמת ביטוח נסיעות לחולים ולמבוגרים. מומחי הביטוח של 'הירשוביץ פתרונות' יודעים להתאים את הביטוח לצרכי המבוטח, תוך הכרת החתמים הרפואיים והכוכביות הקטנות בכל אחת מחברות הביטוח. מומחיות זו מאפשרת ל'הירשוביץ פתרונות' להשיג לכל אחד את הביטוח האיכותי ביותר במחיר הכי משתלם.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

מהו מצב רפואי מיוחד?

מי שלא סובל ממחלה רפואית לא יבין זאת, וייתכן שחלק מהחולים גם לא. אך ישנה תופעה שמצויה בקרב חלק ניכר מהחולים והתעלמות ממנה עשויה לגבות מחיר יקר מאוד במידה וחלילה מתרחש אירוע רפואי.

חולים רבים, בדגש לסובלים ממחלות כרוניות המלווים אותם שנים רבות, לא רואים במחלה שלהם בעיה. הם כלל לא מבינים שזו בעיה. מבחינתם השגרה הזו מלווה אותם שנים ארוכות ומעבר ל"סוכריה" שהם בולעים אחת ליום אין לה משמעות. הם לא בביקורת קבועה אצל הרופא ובמקרים מסוימים גם לא נוטלים תרופות קבועות.

עצרו לרגע, ושאלו את עצמכם:

האם אני נוטל תרופות קבועות?

האם הביטוח הלאומי קבע שאני נכה?

מתי ביקרתי אצל רופא בפעם האחרונה ומאיזו סיבה?

האם אני סובל ממחלה כרונית?

האם הבדיקות שלנו תקינות ב- 100%?

השאלות לא חייבות להיות אותן שאלות. לכל אחד כיוון חשיבה שונה ושאלה אחרת שתעורר בו את המודעות לכך שמה שאצלו "שגרתי", ממש לא שגרתי אצל אחרים – ודורש ביטוח מיוחד.

ישנן מחלות נפוצות מאוד שהמודעות על קיומן גבוהה, כמו לדוגמה: סרטן, סכרת, דלקת פרקים, לחץ דם, לב. לצד זאת, ישנן מחלות רבות שלא נמצאות במוקד השיח ועל כל נוסע ונוסע מוטלת האחריות לבדוק את עצמו האם הוא סובל מאחד מהם.

אם התשובה חיובית, חובה ליצור קשר עם מומחה ביטוח נסיעות של 'הירשוביץ פתרונות' ולהתאים את הפוליסה בהתאם לצרכים הבריאותיים שלנו.

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אישית
מצב רפואי מיוחד? לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אישית

חשוב לדעת: ביטוח הנסיעות לחו"ל מכסה אותנו על מקרים רפואיים המתרחשים בעת שהייתנו בחו"ל, כל עוד מטרת הנסיעה היא לא טיפול רפואי. החיתום הרפואי מאפשר לנו להיות מבוטחים במהלך החופשה, נסיעת העסקים או השמחה המשפחתית בחו"ל – אבל הוא ממש לא מגן עלינו כשמטרת הנסיעה היא טיפול במחלה שבגללה רכשנו את הביטוח.

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אישית
רוכשים ביטוח נסיעות ב'הירשוביץ פתרונות' ומקבלים ליווי של סוכן ביטוח אישי
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד