"אפקט הלילה" בדרך לישראל? כך מכים האמריקאים את המדדים

הרפורמה שהבורסה בתל אביב מתכננת ליישם בשנים הקרובות צפויה לאפשר לנו להנות ממכשיר השקעה חדש כחול-לבן • בארה"ב "אפקט הלילה" הניב תשואות חיוביות גם בזמנים קשים יותר

"אפקט הלילה" בדרך לתל אביב? הבורסה לניירות ערך בתל אביב תאפשר לנו בקרוב להכות את המדדים בקלות? לפי התכנית האסטרטגית החדשה של הבורסה והמחקרים האקדמיים בנושא, ייתכן מאוד שהתשובה חיובית.

מחקרים סטטיסטיים רבים שנעשו בשנים האחרונות גילו כי מדד 500 החברות המובילות בארה"ב, ה- S&P500, מציג באופן סדרתי ביצועים טובים יותר במסחר המאוחר והמוקדם המתקיים בשעות הלילה מאשר במסחר הסדיר ביום המסחר עצמו.

ברוס קנוטסון שימש בעבר כסוחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק. בבדיקה שערך הוא גילה כי בין השנים 1991 ל-2021 השיג מדד ה- S&P500 תשואה מצטברת של 1,700% – בעוד במסחר הסדיר בלבד השיג המדד הזה תשואה שלילית באותה תקופה. "התבנית יוצאת הדופן הזה היא חזקה, מבוססת היטב, לא נתונה במחלוקת וניתנת לחיקוי בקלות. אתה יכול לשחזר את כל נתוני הניסוי שפורסם במאמר הזה מנתונים גלויים", הבהיר קנוטסון לאחר שמסקנותיו הביאו להרמת גבה.

התופעה איננה נחלת מדד ה- S&P500 בלבד, והיא כאמור קיבלה הכרה בשורה של מחקרים אקדמיים שבחנו את הנושא מול מדדים מובילים אחרים וכן מניות ספציפיות.

לפני מעט יותר משנה חזר "אפקט הלילה" לשיח הער בוול סטריט, לאחר שדו"ח שפרסם הפדרל ריזרב סיפק אישור בפעם המי-יודע-כמה לטענה. "למרות האופי של עבודה של 24 שעות של השווקים, החזר ההשקעה לא מיוצג באופן לינארי במשך אותן 24 שעות", נכתב בדו"ח.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

חודשים ספורים לאחר פרסום הדו"ח הודיעו מספר יזמים פיננסיים על השקת חברה בשם נייטשייר (NightShares), שכמו שאתם מבינים מהשם שלה – עוסקת אך ורק בהשקעות ב"אפקט הלילה". את ההשקעות מציעה החברה באמצעות שני תעודות סל – אחת למדד 500 החברות המובילות בארה"ב S&P500, והשנייה למדד מניות הקטנות ראסל 2000 – כאשר התעודות תרכושנה את המדד מדי יום בסיום המסחר בשעה 16:00 בדיוק, ותמכורנה את ההחזקות בבוקר שאחרי, רגע לפני פתיחת המסחר בשעה 9:30.

דמי הניהול של התעודות נמוכות ביחס לממוצע והן עומדות על 0.55% בלבד, מאחר ואין צורך במנהלי השקעות לתעודות המחקות מדדים. "למרות שביצועי היתר של השווקים במסחר הלילי זוהו והוכחו על ידי מספר רב של גופי מחקר במשך זמן מה, עד כה לא היה דרך פשוטה למשקיעי תעודות סל ליהנות מהערך של התופעה", הסביר מנכ"ל נייטשייר ברוס לוין.

ולמה נזכרתי רק עכשיו לדבר על זה? בגלל השינויים הצפויים אצלנו במגרש הביתי. לפני כשבועיים הודיעה הבורסה בתל אביב על תכנית אסטרטגית ל-5 השנים הקרובות להרחבת ושיפור פעילותה, כאשר בין היתר עוסקת התכנית ברפורמה בתחום הנגזרים, שתכלול השקת חוזים עתידיים על המדדים המובילים, בדומה למקובל בחו"ל.

ומכאן ועד להשקת תעודת סל כזו על ידי אחד מבתי ההשקעות בארץ, הדרך קצרה. השאלה היא רק, האם תעודה כזו תניב ביצועים דומים לאלה של התעודות הדומות בוול סטריט. מי יודע, אולי "אפקט הלילה" לא ישמח לעלות לישראל.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד