דו"ח רבעוני מדויק? לא בשנה מעוברת

הדוחות הכספיים של החברות לרבעון הראשון של השנה אינם ניתנים להשוואה לשנה הקודמת - בשל השפעת איחורו של חג הפסח על הדו"ח הרבעוני

הרבעון הראשון של השנה הסתיים זה עתה, אבל כבר עכשיו ברור שהדו"חות לא ישקפו נכונה את המציאות. מדוע? משום שהשנה הזו היא שנה מעוברת ולוח השנה העברי משבש לחלוטין את דו"חות החברות.

אי אפשר לעשות השוואה של הרבעון הנוכחי מול הרבעון המקביל בשנה שעברה, משום שהשנה פסח חל באפריל, בגלל שהיו שני חודשי אדר והקניות לחג שמשפיעות בצורה ניכרת על הדוחות הכספיים של רבות מהחברות, לא יבואו לידי ביטוי ברבעון הראשון של השנה בניגוד לשנה הקודמת. כך שלא ניתן להשוות בין הרבעונים.

במילים אחרות, ייתכן שביצועי החברות, בעיקר אלו העוסקות במוצרי צריכה, יצביעו על ירידה בהכנסות למול הרבעון המקביל אשתקד, אבל לא יהיה נכון לראות זאת כירידה אלא להמתין לדוחות המחצית על מנת לערוך השוואה נכונה בין ביצועי החברות בשנתיים האחרונות.

העיוות יכול לבוא לידי ביטוי בעיקר בדוחותיהן של חברות שעוסקות במזון, הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ומתנות". ייתכן שגם דוחותיהן של יצרניות רהיטים וציוד לבית, עשויים להיפגע כתוצאה מקיומו של אדר ב'.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
שיתוף |
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד