קופת גמל להשקעה – המלך הוא עירום

הדאגה לעתיד הכלכלי שלנו צריכה להתחיל מוקדם ככל האפשר. אין זו חוכמה גדולה להתעורר כמה שנים לפני הפרישה לגמלאות, להפך – עלינו להבטיח, כבר משלב מוקדם בחיינו, שהכסף שאנחנו עובדים כל כך קשה בשבילו, לצד כספים שמונחים בצד סתם כך, ימקסמו את עצמם ויניבו לנו בבוא העת סכומים שיבטיחו את רווחתנו

בשוק פיננסי שמוצף אופציות להשקעה, מתבלטת ביתרונותיה האפשרות הישנה והטובה – השקעה בקופת גמל, שעברה בשנים האחרונות שינויים שונים ומציעה מסלולים למיניהם, חשיפה לשוק ההון ודמי ניהול אטרקטיביים, לצד אפשרות גמישה למשיכת הכספים. הסבלניים בינינו, שימתינו עד גיל פרישה וישתמשו בכסף כקצבה, אף יהיו פטורים ממס על הקצבה וממס רווחי הון.

בעבר, החיים היו הרבה יותר פשוטים. קופת גמל הייתה המקום האולטימטיבי לחיסכון – רבים מצאו בה מקום "לשים בצד" כספים עודפים. למרות שהקופה מעיקרה – בחשיבה ראשונית כשהיא נוצרה – הייתה מיועדת לטווחים ארוכים ולכן זכתה להטבות מס בהפרשה והכספים היו פטורים ממס במשיכה. לא זאת בלבד אלא שהייתה בה עוד סוכריה: היא נפתחה למשיכה לאחר 15 שנה. זו הייתה מציאה של ממש –  גם לקבל הטבות מס וגם "אפשרויות לבזבוז" לאחר 15 שנה, אכן נפלא, כמעט לכל משפחה היו כמה קופות גמל בצד.

לאחר שנים, בשנת 2008, בעת שנחקק חוק פנסיית חובה, שומרי הסף במשרד האוצר שמו "סטופ"  לחגיגה. "לא ייתכן לתת הטבות מס בהפקדה ובמשיכה כאשר מרבית החסכונות נפדים מיד כשהקופה נפתחת ונהפכת לנזילה". במקום שהכסף ישמש לטווח ארוך הוא יוצא לצריכה שוטפת מבעוד מועד ולא מגיע לגמלאות. ברור לכל שלא לשם כך נתן האוצר הטבות! "המטרה הייתה אחת לגרום לאנשים לשמור את החיסכון לזמן מאוחר כדי שיוכלו לפרוש בכבוד  – ואת זה פספסנו" – הפטירו באוצר.

8 שנים עוברות ובשנת 2016 שוב חוזר האוצר לתמונה: "הציבור מבזבז את עודפיו בצריכה שוטפת  וממעט בחסכון". "חכמי האוצר" מחפשים דרך לדרבן את הציבור לשים כספים בצד ובד בבד לתת לו תמריץ להשתמש בכספים שנצברים מאוחר עד כמה שאפשר. אז באה לעולם " קופת גמל להשקעה". שיטה חדשה, קופת גמל בעלת מגוון מסלולי השקעה, נזילה – הכספים ניתנים למשיכה בכל עת, ואין הטבות מס בהפקדה.

אז בכל אופן מה ההמצאה? 

חנוך הירשוביץ, מנכ"ל הירשוביץ פתרונות , מסביר:  "הסוכריה ניתנה בסוף הדרך –  מי שלא יתפתה במהלך השנים למשיכה, ישמור על הכספים בקופה, יגיע לגיל הפרישה, וישתמש בהם כקצבה, אז יקבל פטור –  הן ממס רווחי הון וגם הקצבה תהיה פטורה".

חנוך ממשיך: "הקופה הינה בעצם סוג של חכה – היא דגה אנשים שמעוניינים לחסוך ומנסה לגרום להם להימנע ממשיכת כסף מהקופה כל עוד יש ברירה, שהרי מובטחים דובדבנים בסוף הדרך למי שיתמיד עד גיל הפרישה".  הכל יפה ונכון אולם עד לרגע זה, כך חנוך מתריע, טרם אושרו התקנות.

למרות הנאמר, בשוק נפתחות כל יום תוכניות רבות לקופת גמל להשקעה, כאשר למעשה נכון לעכשיו "המלך הוא עירום".

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

אז לא תמליצו לפנות לאפיק קופת גמל להשקעה?!

"תלוי למי", מסביר דניאל שבקס, מנהל החטיבה הפיננסית ב"הירשוביץ פתרונות". "מאחר ותפקידנו לתפור חליפה לכל לקוח לפי מידותיו אנחנו בוחנים את מידת ההתאמה ומנסים לענות על צרכי הלקוח. אדם שלא יודע לאן פניו מועדות מבחינתו הוא חוסך כדי שיהיה כסף בצד והוא מעוניין ומתאים לחשיפה לשוק ההון עם מגוון מסלולים ודמי ניהול אטרקטיביים – ודאי שנציע לו את הקופה. היא טובה כשלעצמה ויש סיכוי שיזכה להשתמש בדובדבן בגיל הפרישה. אולם לאדם שפורש לגמלאות בעוד שנים ספורות ומעוניין בחיסכון לצורך הגדלת הקצבה לא נמליץ בשלב זה על קופת גמל להשקעה כל עוד לא הותקנו התקנות.

"קיימים רבים שאינם מעוניינים להפקיד במכשירים החשופים לשוק ההון. הם חוששים מהתנודתיות הגבוהה ומעדיפים 'פת שלווה'. להם נציע חסכונות אטרקטיביים עם רקורד תשואה של בין 4%-5% ומעלה בשנה – מוצרים עם התנהגות רגועה ושונה לגמרי", מסביר שבקס.

 "הירשוביץ פתרונות" הינה סוכנות אשר השכילה לבנות בתוכה שתי חטיבות מרכזיות:

 חטיבת הביטוח והחטיבה הפיננסית. את חטיבת הביטוח – מנהל חנוך הירשוביץ המנכ"ל והמייסד. חנוך הוא משפטן בהשכלתו, מאושיות הביטוח בישראל, לשעבר חבר המועצה הארצית שעל ידי לשכת סוכני הביטוח, חבר ועדות בלשכה והוכרז כסוכן השנה מטעם עדיף לשנת 2015.

את חטיבת הפיננסים מנהל דניאל שבקס CFP. דניאל הינו מתכנן פיננסי בכיר בעל רישיון מהרשות לניירות ערך. מאז הקמת החטיבה הפיננסית דניאל מלווה מאות חברות, עמותות ולקוחות פרטיים בהיקף נכסים של מעל מיליארד שקלים.

הסוכנות קנתה את שמה ופרסומה בזכות היושרה – כאשר את דגל השקיפות היא נושאת ברמה. מקצועיותה ומציאת פתרונות מיוחדים ומגוונים הם לשם דבר והם הנותנים ללקוח שקט וביטחון.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד