מה זה ביטוח דירה צד ג' ולמה אנחנו חייבים את זה?

ביטוח נזקי גוף ורכוש צד שלישי הינו בין הביטוחים השכיחים ביותר והוא עשוי לחסוך לנו מאות אלפי שקלים ויותר • אז למה זה לא בביטוח המשכנתא שהבנק מציע לי?

אם רכשתם ביטוח משכנתא בבנק ולא באמצעות 'הירשוביץ פתרונות' זה אומר שקריאת המאמר הבא לא יעזור לכם. אתם פשוט צריכים לחייג עכשיו (!) למוקד הטלפוני של 'הירשוביץ פתרונות' ולהוסיף את ההרחבה החשובה הזאת לביטוח המשכנתא.

למה זה כל כך חשוב?

ביטוח הדירה שלנו אמנם מבטיח את השמירה על קירות המבנה והצינורות שעוברים דרכם. ואם זה יחד עם ביטוח תכולה השמירה כוללת כמובן גם את הרהיטים והחפצים שאספנו עם השנים. אבל ביטוח הדירה ותכולת הדירה אינו כולל כיסוי לנזקים הנגרמים מדירה שלנו לרכוש השייך לצד שלישי (לדוגמה: דירת השכן) או לנזקי גוף של צד ג' (לדוגמה: אורח או נותן שירות שהגיע לביקור בבית).

המשמעות היא שבסבירות גבוהה מאוד אנו עשויים לשלם בממוצע אחת לשלוש שנים פיצוי בגובה של עשרות אלפי שקלים בגין פגיעה בצד ג' כתוצאה מתקלה ברכוש שלנו.

דוגמה לנזקי גוף צד שלישי:

ראובן רכש לפני שני עשורים ביטוח משכנתא מבית 'הירשוביץ פתרונות', הכולל גם ביטוח מקיף לבית ותכולתו. את המשכנתא הוא כבר סיים לשלם, אך מפאת חשיבות העניין הוא החליט להמשיך את ביטוח הדירה והתכולה לשנים נוספות.

השנה החליט ראובן לחגוג עם חבריו את חג הפורים בסעודה חגיגית שערך בסלון ביתו המפואר. אך מעט מים שנשפכו לידידו שמעון על הרצפה הביאו לכך שלוי שבר את רגלו וידו ולא יכל לאבד במשך תקופה. לוי תבע את חברת הביטוח שלו וזו חייבה את ראובן לשאת בהוצאות הטיפול, אובדן כושר עבודה וכן בפיצויים עבור הנפגע מהתאונה – שכן התאונה התרחשה בתוך דירתו הפרטית וכל המתרחש בה תחת אחריותו הבלעדית.

אם לראובן לא היה ביטוח צד שלישי שמכסה נזקי גוף, הסיפור הזה היה עולה לו עשרות ואולי אפילו מאות אלפי שקלים ויותר!

דוגמה לנזק לרכוש צד שלישי:

מסיבת הפורים החגיגית שהסתיימה באווירה קצת פחות חגיגית, לא היה האירוע הראשון בו נזקק ראובן למימוש ביטוח הדירה ותכולתה שרכש עם כיסוי לצד שלישי.

רק לפני מספר חודשים אותו ביטוח חסך לו עשרות אלפי שקלים, לאחר שפיצוץ בצנרת ביתו הביא לנזילה והצפה בדירות הסמוכות, וכתוצאה מכך גרם להרס טוטאלי של מוצרים חשמליים יקרי ערך.

בלי ביטוח צד שלישי שמכסה נזקי רכוש לא היה יכול ראובן לעמוד בהוצאה הגבוהה הזו והיה נאלץ למכור את הדירה על מנת לפצות את השכן שנפגע!

מה עוד חשוב לדעת על ביטוח דירה צד ג'?

ביטוח צד ג' לדירה הינה הרחבה שמוצמדת בדרך כלל לביטוח התכולה שנרכוש במסגרת ביטוח הדירה והיא מספקת לנו הגנה מפני תביעות צד ג', אדם או רכוש, שנפגע בגלל דבר שהתרחש באחריותנו.

ביטוח צד ג' לדירה מכסה גם את ההוצאות הרפואיות וההוצאות הנלוות לפגיעות בגוף, כמו אובדן כושר עבודה וכושר השתכרות ואפילו חלילה אחוזי נכות.

ביטוח צד ג' לדירה הינה בין השכיחות והנדרשות ביותר. יעידו על כך חברות הביטוח, המקבלות מדי שנה אלפי תביעות ביטוח מבנה צד ג' וחוסכות לבעלי הנכס כסף רב והרבה כאב ראש.

ביטוח צד ג' לדירה מכסה גם תביעות כתוצאה מפגיעה מחוץ לנכס שלנו, למשל לאחר שעציץ נופל מאדן החלון שלנו ופוגע באדם או ברכבו.

ולמה לא ידענו את כל זה?

רובנו מחפשים לחסוך כמה שיותר בירוקרטיה, וכמובן גם כסף, בתהליך רכישת הדירה. זו גם הסיבה לכך שאנחנו בוחרים לרכוש ביטוח משכנתא בבנק ולא אצל סוכן ביטוח.

כשאנחנו רוכשים ביטוח משכנתא בבנק, אנחנו למעשה דואגים לאינטרסים של הבנק, אבל לא לאינטרסים שלנו.

רק רכישת ביטוח משכנתא אצל המקצוענים כמו 'הירשוביץ פתרונות' יאפשר לכם להשיג את המשכנתא הטובה ביותר.

זכרו: מה שנראה זול מדי, הוא בהרבה מקרים היקר ביותר!

רוצה לעשות ביטוח משכנתא אונליין? 

הגעת עד לכאן? כנראה שהדירה שלך חייבת כיסוי מושלם!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד