עשית ביטוח? אל תפספס את האותיות הקטנות

מה כוללת פוליסה סטנדרטית של ביטוח תאונות אישיות? • ולמה אתם חייבים לקרוא היטב את האותיות הקטנות - גם כשמדובר בביטוח לא יקר במיוחד, דוגמת אופנוע

בין שלל פוליסות הביטוח שיש בשוק, ישנה אחת שעונה לשם "ביטוח תאונות אישיות", מדובר בפוליסה המעניקה פיצוי בהתרחש המקרה הביטוחי והיא לא יקרה במיוחד. פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה תאונות מכל סוג שהוא ולא רק תאונות דרכים. אבל מעטים מאוד ערים לסעיפים ותתי הסעיפים שיש בפוליסה הפשוטה הזו.

וכשלא קוראים את האותיות הקטנות, או אם רוכשים את הביטוח מבלי ליווי של איש מקצוע, עלולים להיקלע לבעיות, דוגמת זו עליה אספר לכם בשורות הבאות.

במאמר מוסגר. בביטוח קיימים שני סוגים מרכזיים: ישנם ביטוחים שמעניקים פיצוי במקרה ביטוחי, דהיינו, עצם קרות מקרה הביטוח מזכה את המבוטח בפיצוי מבלי הבט על הנזק. ישנם ביטוחים שמעניקים שיפוי במקרה ביטוחי. דהיינו, הם מחזירים את המבוטח למצבו הקודם כך שישנה משמעות לנזק שאירע, אם אירע. ביטוח תאונות אישיות נמנה על הסוג הראשון. דהיינו עצם התרחשותה של פגיעה בעקבות תאונה, מזכה את המבוטח בפיצוי שהוסכם ללא תלות בגובה הנזק.

ועכשיו לסיפורנו. אבי (שם בדוי) רכש ביטוח תאונות אישיות באחד ממוקדי הביטוח הישיר. בעת רכישת הביטוח הבהיר לנציגה שמולו כי הוא נוהג על רכב דו-גלגלי (אופנוע) והוא רוצה לוודא שהביטוח מכסה אותו גם במקרה של פגיעה בעת נהיגה באופנוע. הנציגה אמרה לו שאין לו מה לחשוש וזה כל הרעיון של ביטוח תאונות אישיות.

הוא קיבל את הפוליסה ליד, ואפילו לא טרח לקרוא את כל האותיות הקטנות שלדבריו כתובות "בשפה משפטית לא ברורה ומסובכת". הוא סמך על מה שאמרה לו הנציגה, ועלה על האופנוע שמח וטוב לבב. אלא שבאחת הנסיעות הוא נאלץ להתחמק מרכב שבלם בפתאומיות. הוא איבד את השליטה על האופנוע, החליק, נחבל – נגרמו לו שברים וחבלות.

לא כל-כך שמח ולא כל-כך טוב לבב, פנה לחברת הביטוח בעקבות האירוע והגיש תביעה לפיצוי. התגובה הפתיעה אותו, אך לא אותנו. החברה הפנתה אותו בלקוניות לסעיף בפוליסה שם צוין במפורש שהביטוח אינו מכסה תאונות של רכב דו-גלגלי.

"אבל זו בדיוק השאלה ששאלתי אתכם בטרם רכשתי את הביטוח", תהה אבי באוזני נציגי החברה. לשווא. אין מה לומר. החברה צודקת. היה עליו לקרוא את האותיות הקטנות…

עכשיו אתם מבינים מדוע יש לקרוא את כל האותיות הקטנות ומדוע צריכים ליווי של איש מקצוע אחראי ומנוסה?

ואגב, לא כל החברות נמנעות מלהעניק ביטוח תאונות אישיות לרוכבי אופנוע. ב'מגדל' תוכלו לרכוש ביטוח תאונות אישיות שיכסה גם נזקים שנוצרו כתוצאה מנהיגה בדו-גלגלי. אבל את זה לא תדעו, אם לא תתייעצו.

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד