חשוב לדעת: משבר התעופה, ביטוח הכבודה והמילים הקטנות

תמונות של אלפי מזוודות שממתינות לבעליהן ושביתות חוזרות ונשנות ברחבי העולם הזניקו את הביקושים לביטוח כבודה בחו"ל • מה כולל הכיסוי הזה ומה הם הסעיפים הקטנים?

המציאות הפוסט-קורונה, המתאפיינת בשביתות בשדות ובחברות תעופה רבות בעולם, הפכו את מזוודת הטרולי למוצר הנחשק ביותר בחנויות הטיולים. זו בדיוק הסיבה לכך שרשתות הקמעונאות הגדולות החלו להעמיס על המדפים מלאי ענק של מזוודות טרולי. הציבור חושש, ובצדק, מכך שהמזוודה ששוגרה לבטן המטוס לא תשוב אליהם לעולם, ובמקרה הטוב הם יקבלו אותה בסיום הטיול.

אלא שלא תמיד מזוודת הטרולי היא אכן הפתרון לכאוס התעופתי ברחבי העולם. לעתים אנו נדרשים לקחת איתנו כבודה שחורגת בהרבה מהמשקל המותר להעלאה למטוס, ובמקרים אחרים אנו נאלצים לשלוח אפילו את הטרולי לבטן המטוס – מהסיבה הטכנית הפשוטה, שאין מעל מושבי המטוס די מקום בשביל טרולי לכל נוסע.

המצב הבעייתי הזה, הביא לזינוק של מאות אחוזים במספר הנוסעים שמבקשים להוסיף לביטוח הנסיעות לחו"ל את ההרחבה הביטוחית לכיסוי כבודה. עם זאת, לא בטוח שהם מודעים למה באמת כולל הביטוח.

ברכישת כיסוי כבודה בביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב לשים לב למילים הקטנות בפוליסה. כמו למשל, האם הכיסוי כולל גם מקרים של אובדן או גניבה בלבד. בנוסף חשוב לבדוק מה היקף הכיסוי והאם ישנה השתתפות עצמית במקרה תביעה. פרט נוסף שחשוב לבדוק, זה האם הביטוח מכסה גם על נזק שנגרם בעקבות מקרה הביטוח.

לצד כל אלה, יש גם את ה"חירום" –  השגת מימון עבור ההוצאות הנחוצות בעקבות העיכוב בהגעת הכבודה. בחברת פספורטכארד לדוגמה, תקבלו מיידית 150 דולר לכרטיס. בהפניקס מציעים סכום גבוה אף יותר, 200 דולר, אך בהיעדר כרטיס אשראי פיזי תיאלצו 'להוריד' את הסכום בעצמכם ולקבל החזר מחברת הביטוח באפליקציית 'ביט' של בנק הפועלים.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

למרות הזכאות לקבלת מימון עבור ההוצאות הנחוצות, ישנם מקרים שעד שנגיע לחנות הקרובה יארך זמן. לכן מומלץ מאוד להשאיר תמיד ערכת ביגוד אחת, מזון בסיסי ופריטים נחוצים נוספים בתיק היד שיעלה איתנו למטוס.

"נוכח המצב הידוע בשדות התעופה בעולם והעלייה הגדולה באחוז המזוודות שלא מגיעות ליעדן, חשוב לרכוש את הכיסוי לכבודה למקרה שהכבודה תאחר או תאבד", מציינים בהפניקס smart travel. "הפניקס מחויבת לתת ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר, הקל והנוח – גם בחו"ל. מקביעת תור לרופא בלחיצת כפתור תוך בחירת אופן קבלת הטיפול (ביקור במרפאה, הזמנת הרופא לפתח המלון או שיחת וידאו עם רופא מקומי לקבלת מרשם או הפנייה) והתשלום עלינו, וואטסאפ חירום וטלפון זמינים 24/7 ועד תשלום מידי ב-bit עוד בעת שהייתכם בחו"ל".

טיפ נוסף שכבר הרחבנו עליו בעבר: אם הכבודה שלכם כוללת פריטים יקרי ערך, מומלץ מאוד לבחון כיסוי ביטוחי מתאים יותר – באמצעות הוספת הרחבה לביטוח תכולת הדירה שלכם.

במחלקת ביטוחי הנסיעות של 'הירשוביץ פתרונות' תהנו מהתאמה אישית של הפוליסה לצרכים האישיים ולמטרת הנסיעה שלכם. אז אם אתם מסתבכים עם כל הסעיפים בפוליסה, שירות ה- VIP של 'הירשוביץ פתרונות' מיועד בדיוק בשבילכם. קליק אחד ויש לך ביטוח נסיעות מותאם אישית!

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אשית
רוכשים ביטוח נסיעות ב'הירשוביץ פתרונות' ומקבלים ליווי של סוכן ביטוח אישי
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד