התשואה מובטחת: החסכונות שלכם עברו לשוק ההון

משרד האוצר עדכן הבוקר על היישום בפועל של העברת 30% מחסכונות הפנסיה שלכם לשוק ההון, מאחר ובטווח הארוך הוא מייצר את התשואה הגבוהה ביותר

עם תשואה מובטחת: אחד המהלכים הדרמטיים ביותר שמשפיעים ישירות על החסכונות של כולנו לגיל פרישה הושלם השבוע, עם יישום העברת חסכונות הציבור באג"ח מיועדות של המדינה לשוק ההון.

המדינה הודיעה על המהלך לפני יותר משנה והוא היה אמור להיכנס לתוקפו כבר בחודש פברואר השנה, אך התעכב לבקשת הגופים המנהלים את החסכונות הפנסיוניים שביקשו להיערך למעבר המשמעותי מאג"ח מיועדות לשוק ההון.

הבוקר הודיע משרד האוצר על כניסתה לתוקף של הרפורמה להבטחת השלמת התשואה בקרנות הפנסיה. הרפורמה צפויה לחסוך לקופת המדינה מיליארדי שקלים מדי שנה תוך שיפור זכויות החוסכים והבטחת תשואה צמודה של 5.15%.

בטור שפרסם בפברואר מנהל החטיבה הפיננסית ב'הירשוביץ פתרונות', דניאל שבקס, על המהלך הכי משמעותי לחוסכים, הוא הסביר כי "המדינה מוכנה לספוג על חשבונה תשואה שלילית דו-ספרתית בתיקי הפנסיה שלכם, ולמעשה להבטיח את התשואה בכל עת, והעיקר שהכסף לא יושקע באג"ח מיועדות. זאת, מתוך הבנה כי שוק ההון יניב לחוסכים הישראלים עשרות אחוזי תשואה יותר מהאג"ח הממשלתי הבטוח שמניב תשואה שנתית אפקטיבית ריאלית של 4.86%".

אג"ח מיועדות הן איגרות חוב ממשלתיות צמודות למדד, בעלות תשואה מובטחת ושאינן סחירות, אשר המדינה מנפיקה לקרנות הפנסיה החדשות והוותיקות, לקופות הגמל הותיקות ולביטוחי מנהלים ותיקים בריבית ולתקופה קבועה מראש. אגרות החוב המיועדות מגבות את הבטחת התשואה הקיימת בחלק מקופות הביטוח והגמל, או להפחתת רמת הסיכון, בניהול כספי החוסכים בקרנות הפנסיה. בקרנות הפנסיה מאפשרת כיום המדינה לרכוש אג"ח מיועדות לעד 30% מנכסיהן, בתשואה שנתית אפקטיבית ריאלית של 4.86% (כלומר, בעולם נורמלי של כ-2% אינפלציה מדובר כ-6.86% תשואה מדי שנה).

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

רשת הביטחון שהעניקה המדינה לחוסכים עלתה לקופת המדינה מיליארדי שקלים מדי שנה, מכמה סיבות, ובראשן העובדה כי מדינת ישראל מגייסת חוב בשיעורי ריבית אפסיים ובמקום לגייס את החוב במחירים הנמוכים הללו, מדינת ישראל מגייסת את החוב במחיר הגבוה של 4.86% ריאלי, וכל זה עוד לפני שנגענו בקצב הגידול באוכלוסיה וכך גם במספר החוסכים.

החוק החדש, שנכנס כאמור לתוקפו בימים אלה, בא למעשה לבטל את האג"ח מיועדות, כאשר כל כספי הפנסיה שלנו יושקעו בשוק ההון, ו-30% מתיק הפנסיה יושקע במסלול כללי ויבוטח על ידי 'רשת ביטחון' ממשלתית שתבטיח תשואה אפקטיבית ריאלית של לפחות 5.15% צמוד למדד. כך לדוגמה, בשנה בה השוק יניב תשואה גבוהה מ-5.15% (כמו זו שחלפה) האוצר לא יידרש לשלם כלום לחוסכים. לעומת זאת, בשנה בה השוק יירד, תשא המדינה הן בעלויות מימון היקף הירידה בשוק והן בהשלמת התשואה המובטחת בצמוד למדד. כלומר, בשנה ששוק ההון ימחק 10% תעביר המדינה לתיקי הפנסיה 15.5% מהחלק המבוטח בתיק (30%).

מחקר של החטיבה הפיננסית ב'הירשוביץ פתרונות' מצא כי שוק ההון אטרקטיבי כל כך לטווח הארוך, עד שאפילו המעבר הזה כלכלי למדינה גם בשנת ירידות כמו במשבר הגדול של 2008.

הגעתם עד לכאן? כנראה שאתם זקוקים לחיסכון ארוך טווח!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד