מדוע נשים מצליחות לנהל השקעות יותר טוב מגברים?

יום האישה הבינלאומי כבר כאן, וזו הזדמנות מעולה למצוא תשובה מקצועית לנתון המסקרן ביותר בעולם ההשקעות: נשים טובות יותר בניהול השקעות ועסקים

לוח השנה שלנו עמוס בימים המציינים ערכים חשובים. החל מאירועים היסטוריים ועד לנושאים ששווה לעסוק בהם. הימים הללו מהווים הזדמנות מעולה ללמוד ולהחכים על מה שאיננו מספיקים להביט אליהם בשאון החיים. חודש המשפחה ויום האישה הם דוגמה מעולה לכך.

נתחיל דווקא מעולם העסקים. לקראת יום האישה הבינלאומי, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה פרסמה הבוקר נתון מעניין: הסיכון לסגירת עסק של יזמיות קטן ב-50% ומעלה מאשר עסקים של יזמים. 

לנתון המדהים הזה הגיעה הסוכנות לאחר בחינת נתונים רבים, אשר מרכיב ההלוואות של העסקים הקטנים הוא המשמעותי ביניהם. סקר של משרד הכלכלה מצא, כי במידה ונלקחה הלוואה בגובה של עד 150 אלף ש"ח, נשים שקלו פחות לסגור את העסק מגברים (25.8% ו-41.2% בהתאמה) ואילו במידה שנלקחו הלוואות של מעל 150 אלף ₪, גברים שקלו פחות לסגור את העסק מנשים (24.1% ו- 41.8% בהתאמה).

ההבדלים בגובה ההלוואה משקפים את הבדלים בגודל הסיכון שלוקח/ת בעל/ת העסק, את יכולת הניהול וסגנונו ואכן, בסקר האשראי של הסוכנות לשנת 2022, נמצא כי 77% מקרב הנשים שלוקחות הלוואה עסקית, לוקחות הלוואה נמוכה מ-150 אלף שקל, בשעה שבקרב הגברים 64% לוקחים הלוואות עסקיות נמוכות מ-150 אלף שקל, והשאר לוקחים הלוואות גדולות יותר. 

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

נשים טובות יותר בניהול השקעות

מחקרים רבים עוסקים בשאלת מיליון הדולר – כיצד ובאמצעות מי נכון לנהל את ההשקעות שלנו – כאשר בחלק מהמחקרים שמו החוקרים דגש לעניין המגדרי. מסתבר שלמרות השליטה הגברית בתפקידי מפתח בעולם הפיננסי, לנשים יתרון מובהק בהשגת ביצועים טובים בתיק ההשקעות לאורך שנים.

היתרון של נשים לעומת גברים בשוק ההון מוסבר במחקרים העוסקים בנושא במאפייניהן כסבלניות, בעלות שליטה עצמית גבוהה, הימנעות מפעולות לא רציונאליות משיקולי אגו, החשש להסתכן באופן משמעותי ועוד. 

מחקר שנערך בבית הספר לעסקים וורוויק, מצא כי הפער בין יכולת ניהול ההשקעות הנשית לגברית עשוי להכפיל את התשואה לאורך שנים. וזאת בשל העובדה כי הנשים היכו את מדד ה-FTSE 100, העוקב אחרי 100 המניות בעלות שווי השוק הגדול ביותר בבורסה הלונדונית, פי 14 ממנהלי ההשקעות הגבריים. בעוד הנשים היכו את המדד ב- 1.94%, הגברים השיגו תשואה עודפת של 0.14% בלבד.

מתוך 2,800 משקיעים ומשקיעות שהשתתפו במחקר, רוב הגברים נטו יותר לבחור במניות ספקולטיביות, לעומת הנשים שהתמקדו ברובן באסטרטגיות השקעה לטווח ארוך.

חוקרים התנהגותיים מסבירים כי הנטייה הגברית לפעול בפזיזות נובעת מעודף ביטחון עצמי ומחמדנות, אשר מביאות לרוב לשחיקה בתשואות תיקי ההשקעות.

גברים אגב, נוטים להמר יותר מאשר נשים. החוקרים מצאו כי בעוד הנשים ממהרות למכור מניות בתחילת המפולת על מנת "לחתוך הפסדים" – הגברים מעדיפים להמשיך ולהחזיק בהן מתוך תקווה להיפוך המגמה ול"תיקון" שישיא להם רווחי הון.

עוד נמצא, כי בניגוד לתדמית הנפוצה, כשמדובר בהשקעות דווקא הגברים אמוציונליים יותר. לאחר כל דיווח חדשותי חריג בתקופת המחקר התגלה דפוס זהה, במסגרתו הגברים מיהרו למכור או לקנות מניה – בעוד הנשים נשארו על הגדר והמתינו להתבהרות התמונה.

אם אתם רוצים להשיג תשואה קרובה ומעלה מהמשקיעות בשוק ההון, עליכם להפנים וליישם היטב את המשפט הבא: היזהרו מיהירות, אל תהיו פזיזים, הימנעו מפעילות מיותרת ואל תחיו באשליות מעוררות תקווה.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד