שוק ההון יורד? זו בדיוק ההזדמנות להרוויח בגדול

שוק ההון יורד? מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’ מסכם את השנה וממליץ לנצל את הירידות בשוק ההון על מנת למקסם בעתיד את רווחי החיסכון
שוק ההון יורד? ייתכן שיש לך הזדמנות השקעה!

השנה שמסתיימת בקרוב נושאת בחובה בשורה מרכזית לציבור החוסכים והמשקיעים – מי שרוצה למקסם את רווחי החיסכון שלו, חייב להיות אדם סבלני וערני.

השנה הזו לא הייתה שנתם של אנשי העדר או של האדישים, זו הייתה שנה שהעניקה תשואות רק לבעלי אורך נשימה. זו הייתה עוד שנה שבה הבנו שהשקעה בשוק ההון מחייבת ראייה רחבה, מחייבת התייחסות לטווח הארוך. אומנם בעלי אורך נשימה לא רואים את התשואה השנה אבל השנה הזו בהחלט מייצרת להם את התשואה העתידית.

הנה, שימו לב לביצועים של שוק ההון במהלך השנה האחרונה. הנתונים נכונים לתאריך 26 לדצמבר. מדד ת”א 35 רשם תשואה שנתית שלילית של מינוס 4.06%. מדד ת”א 125 רשם אף הוא תשואה שלילית של 3.54% .

אפשר להמשיך ולבדוק מה עשו מניות הנדל”ן (מינוס 11.67%), וכן הלאה אך הרעיון ברור. למעט חלק קטן מהמדדים כגון מדד הבנקים (פלוס 6.48%) מרבית המדדים רשמו תשואה שלילית. התשואה הזו אינה מייחדת את ישראל, שוק ההון יורד במרבית הבורסות ברחבי העולם.

להמחשה, מדד S&P500 רשם מתחילת השנה תשואה שלילית של 7.70%, מדד הניקיי ירד ב-15.10% והבורסה של שנחאי איבדה 25.52% מערכה.

ודווקא זה הזמן להזכיר לעצמנו שאת החיסכון באמצעות שוק ההון מודדים בטווחי זמן ארוכים במיוחד. לאורך שנים אין השקעה משתלמת יותר משוק ההון. זו עובדה שהוכחה בעשרות אם לא מאות מחקרים. הכסף של מרבית החוסכים בישראל ובעולם מונח בשוק ההון ולא בכדי. הכסף הזה מסייע לצמיחה, מאפשר השקעות במשק ואחרי הכל גם מייצר תשואה חיובית לאורך זמן.

מי שרוצה למקסם את ההשקעה שלו, מי שרוצה שהחיסכון שלו יגדל לאורך השנים, חייב להיות ערני לשינויי השוק. התשואות השליליות של השנה הזו אינן חריגות, זה קורה בשוק מפעם לפעם ולא צריך להתרגש, אך זו בהחלט הזדמנות, בעיקר עבור חוסכים צעירים, להיכנס לשוק ולרכוש את אותם מוצרים שעדיין זולים בשל הירידות בשוק, משום שברור שהם יעלו בעתיד.

וזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם. ניהול מושכל של כספי החיסכון מאפשר לחוסכים למקסם את התשואה שלהם. חלק גדול מהאנשים לא מודע לאופציות שיש לו, חלק גדול מהחוסכים לא מנצל את האפשרויות הגלומות בשוק יורד, וזו שעתם הגדולה של אנשי המקצוע שיודעים לנצל את השוק הן בעליות והן בירידות.

כאן המקום לצטט את האיש שנחשב למשקיע הגדול בכל הזמנים – וורן באפט “התנודתיות בשוק ההון היא חבר, לא אויב. הפיקו רווח מטיפשות במקום להשתתף בה”.

שוק ההון יורד? כנראה שיש לכם הזדמנות השקעה למימוש מיידי.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
שיתוף |
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד