האפליקציה והציוץ ששיבשו את מניית טסלה

מניית טסלה יותר מהכפילה את עצמה תוך תקופה קצרה, וזה כמובן קשור לאפליקציית המסחר שהפכה לטרנדית בצל הקורונה?

מניית טסלה בדרך לגל עליות חדש?

ב-15 ביולי פרסמה הבורסה לניירות ערך שהציבור מסתער על המניות בבורסה. מספר חשבונות המסחר החדשים זינק בכ-60% בחודשים שמתחילת 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-77,000 חשבונות חדשים נפתחו על ידי הציבור.

המשבר הביא עודף זמן וחיפוש אחר השלמת הכנסה, מה שגרם להתעניינות בבורסה לזנק. מי שנכנס בתקופה הזו הרוויח – וכמובן שזה ממשיך ומתדלק את ההצטרפות למסחר בשוק ההון.

אלא שהזינוק המשמח לכאורה, הוא גם הסיבה לדאגה. בעוד המשקיעים המקצועיים מנתחים ובוחנים כל חברה (מניה) לפני שהם נכנסים להשקעה בה, שאר האנשים הם לא ממש משקיעים אלא מהמרים.

דוגמה לכך ניתן לראות במניית יצרנית הרכבים האוטונומיים טסלה, שרק השבוע, ביום מסחר תנודתי במיוחד, הצטרפו 40,000 סוחרים המשתמשים באפליקציית רובין הוד למחזיקי מנייתה. המסחר במניית טסלה התחיל בעלייה חזקה של 16% – והסתיים בירידה של 3%.

אלה מספרים שמציגים תנודתיות גבוהה והשינויים לא נובעים בגלל שינוי בכמות המכירות או פיתוח נוסף, וגם לא ניתוח אמיתי של פוטנציאל. מאז ה-1 במאי, אז צייץ אלון מאסק ש: "Tesla stock price is too high" ("מחיר המניה של טסלה גבוה מדי"), המניה יותר מהכפילה את עצמה.

מניות שעולות בקצב כזה ומכפילות את עצמן תוך כמה חודשים, כנראה שלא יחזיקו מעמד לאורך זמן במחיר כל כך גבוה, וברגע שהמחיר קצת יכנס לשפיות יתכן ונראה גל חדש… גל של אנשים שחשבו שהם משקיעים, אבל התסמינים מעידים שהם בעצם מהמרים.

מי אתה רובין הוד?

רובין הוד מרקטס (באנגלית: .Robinhood Markets, Inc) היא חברת שירותים פיננסיים אמריקאית, שבסיסה במנלו פארק שבקליפורניה.

רובין הוד מפעילה אפליקציה לשירותי ברוקר-דילר ללא עלות בפיקוח FINRA, רשומה בוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית (SEC), וחברה בתאגיד להגנת משקיעים בניירות ערך. הכנסות החברה מגיעות משלושה מקורות עיקריים: ריבית שנצברה על יתרות המזומנים של הלקוחות, מכירת מידע על הזמנות לסוחרים בתדירות גבוהה (נוהג שעבורו ה-SEC פתחה בחקירת החברה בספטמבר 2020) והלוואות שוליים. נכון לשנת 2021 היו לרובין הוד 31 מיליון משתמשים.

האפליקציה הובילה למסחר חובבני של "ילדי השוק" באמצעות פלטפורמות ברוקראז' מיידיות. אלה, לא מבססים את המסחר שלהם על ניתוח מקצועי ואפילו לא טכני, אלא בעיקר על טרנדים ברשתות החברתיות ובפוסטים של בלוגרים נטולי השכלה פיננסית בסיסית.

למעשה, די בפוסט ויראלי אחד ברשת החברתית "רדיט" על מנת להזניק או להפיל מניה. ובקרוב זה כבר ממש לא יהיה רק דור ה-Y, שכן דור ה-Z גם מצטרף אט אט לפלטפורמות המסחר המיידי. מניית טסלה היא ללא ספק אחת האהובות על צעירים אלה.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד