מה זה אג"ח ירוקות ומדוע הנפיקה אותה המדינה?

ממשלת ישראל אמנם לא מובילה מדיניות ירוקה במיוחד, אבל המשקיעים בישראל דווקא כן. כך מצאה עצמה המדינה מנפיקה איגרות חוב ירוקות

אג"ח ירוקות גם בישראל: אם יש משהו שמשקף יותר מכל את משבר האקלים, זו הרשימה הארוכה של אתרי הסקי האירופאים ששעריהם ננעלו לאחרונה בפני חובבי הסקי. ההתחממות הגלובלית הובילה לחורף חמים במיוחד, שהמיס את רוב השלג שירד בעונה הנוכחית. והמעט שעוד נותר? נשטף והומס על ידי גשמים.

חופשות הסקי הן דווקא הנזקים השוליים יחסית שמשבר האקלים חולל. נזקים קשים שבעתיים מתועדים בכל רגע נתון. מה שכמובן הוביל להקמתם של ארגונים בינלאומיים רבים הפועלים לצמצום פליטת גזי החממה ולייצור "ירוק" יותר.

הלובי החזק של פעילי הסביבה סביב נושא הקיימות נשא פרי, ובשנים האחרונות נוצר טרנד שמהותו השקעה בחברות העונות לקריטריונים ייחודיים של אחריות חברתית תאגידית, כאשר איכות הסביבה וזיהום מופחת מהווים תנאי סף לכניסה לקטגוריה.

את ההשקעות ה"ירוקות" הללו מנתבים המשקיעים באמצעות מגוון רחב של מכשירי השקעה ומדדים "ירוקים" המציעים השקעה בחברות הללו.

כמו כל השקעה שמנותבת למטרה אחרת, היא תמיד באה על חשבון אפיק השקעה אחר. במשרד האוצר הבינו את משמעות הדבר ועל מנת למנוע נדידה של רוכשי איגרות החוב הממשלתיות לאיגרות חוב אחרות, הנפיק לראשונה החשב הכללי במשרד האוצר איגרות חוב ירוקות – שהכספים שגויסו באמצעותן ישמשו רק לצורך מיזמים ירוקים של המדינה.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

השילוב בין הטרנד הירוק לחוזקה הכלכלי של מדינת ישראל הביא לביקושים של מעל פי חמש מהסכום שביקשה המדינה לגייס באמצעות אג"ח ירוקות. הביקושים עקפו את רף ה- 10 מיליארד דולר, בעוד הגיוס היה של 2 מיליארד דולר בלבד.

מי שהיו בין החברות המסחריות הראשונות להנפיק בישראל אג"ח ירוקות היא בנק לאומי. הבנק גייס החודש בהנפקה פרטית בינלאומית למשקיעי אג"ח מוסדיים 1.7 מיליארד דולר באמצעות אג"ח קוקו (COCO) שנועד למימון פרויקטים ירוקים.

גם אם זה נשמע לכם חדש, כדאי שתדעו שישראל בדיליי משמעותי לעומת מדינות ה-OECD האחרות בכל הנוגע להנפקת אג"ח ירוקות. בעוד המשקיעים בבורסה בתל אביב גילו את האג"ח הירוקות רק החודש, ברחבי העולם איגרות חוב ירוקות כבר מונפקות מזה שנתיים ויותר. מי שמובילות את הטרנד הן הכלכלות האירופאיות, אבל הן ממש לא לבד.

ואם התלהבתם גם אתם מהטרנד הנוצץ, זה בדיוק הרגע שבו אני מזכיר לכם שטרנדים באים לעולם כדי לחלוף. הטרנד הוא אמנם ערכי, אך לא תמיד יש לו ערך כלכלי.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד