החזר מס בגין ביטוח אובדן כושר עבודה

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה וכיצד זה יכול לזכות אותנו בהחזר מס של 5 ספרות? • וגם: טיפ חשוב לפני ההחלטה איך לקבל תגמולי ביטוח

לפני שנסביר על הזכות שלכם לקבל החזר מס בגין ביטוח אובדן כושר עבודה, חשוב קודם שנבין מה זה הביטוח הזה.

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא אחד מהביטוחים הנפוצים ביותר שכל אחד מאיתנו חייב לרכוש על מנת להבטיח את היכולת להמשיך ולחיות גם אם חלילה יקרה משהו שיגרום לאיבוד מקור הפרנסה שלנו בשל אובדן כושר העבודה. זו יכולה להיות תאונה וכן מחלה. איננו יכולים לצפות מתי ומאיזו סיבה נאבד את היכולת להשתכר, ולכן חשוב להגן על בני המשפחה מפני אובדן הכנסתנו על מנת שרמת חייהם לא ייפגע בשל אובדן כושר עבודה חלקי או מלא חלילה.

מבוטח ייחשב כבלתי כשיר מוחלט לעבודה, אם עבד עד קרות מקרה הביטוח או עבד במשך 12 חודשים שקדמו למועד קרות מקרה הביטוח, וכתוצאה ממחלה או תאונה שארעה לו, נשלל ממנו בשיעור של 25% לפחות, הכושר לעבוד בעיסוק סביר אחר המתאים להשכלתו, ניסיונו והכשרתו במשך 3 שנים ממועד קרות מקרה הביטוח.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

פטור ממס בגין בגין ביטוח אובדן כושר עבודה

עובד זכאי לפטור ממס הכנסה על הפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה בשיעור של 2.5% מגובה שכרו, ובתנאי שגובה ההפרשות של המעסיק לתגמולים ולאובדן כושר עבודה אינן עולות על תקרה של 1,978 ₪ (נכון לשנת 2022).

הסכומים שפטורים ממס הכנסה במקרים הנ"ל, פטורים גם מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. ההפרשות שמעל התקרה ייחשבו כהכנסה של העובד והוא יחויב במס הכנסה לפי מדרגת המס הרלוונטית לגובה שכרו.

אמנם מדובר ב-2.5% בלבד מהשכר, אך גם זה סכום לא מבוטל בעליל. כך לדוגמה, אם גובה השכר שלכם ברוטו הינו 10,000 שקל בחודש, ייתכן שמגיע לכם החזר מס בגובה 15,000 שקל. וכן, אפשר בהחלט להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבית 6 שנים אחורה.

הפקדות לביטוח אובדן כושר עבודה

על הפרשות המעסיק אין צורך להגיש בקשה להחזר מס, מאחר והן כבר מחושבות בדרך כלל בתלוש המשכורת של העובד.

עם זאת, עובדים המפקידים עצמאית לפוליסת ביטוח חיים שיגן עליו ממקרה של אובדן כושר עבודה, נדרשים להגיש בקשה להחזר מס בגין הפקדות לביטוח אובדן כושר עבודה.

נכון להיום זכאים שכירים ועצמאים שמפקידים לביטוח אובדן כושר עבודה בהחזר מס של 25% מסך ההפקדות בשנת המס, ועד לתקרה של 34 אלף שקלים בשנה. בהתאם לכך, אתם זכאים להחזר מס של עד 8,500 שקלים בשנה בגין הפקדות לביטוח אובדן כושר עבודה.

את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש בנפרד עבור כל אחד מבני המשפחה המבוטח בביטוח מהסוג הזה.

משיכת תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה

גם אם כעת קיבלתם החזר מס רטרואקטיבית חשוב שתדעו כי ישנם מקרים בהם תכנון מס מוקדם הוא המפתח למיצוי זכויות מלא.

כך לדוגמה, אם חלילה תאבדו את כושר העבודה באופן חלקי או מלא ותהיו זכאים לתגמולי חברת הביטוח, חשוב שתזכרו כי מס הכנסה מחשבת את המס באופן שנתי.

בהתאם לכך, ככל ותבחרו למשוך את מלוא התגמולים בתשלום אחד ולא לפרוס לקצבה חודשית בפריסה של כמה שנים – תיאלצו לשאת בעלויות מס גבוהות במיוחד, עליהן ייתכן שלא תצליחו להזדכות ב-100% גם בבקשה להחזר מס.

מחשבון החזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות'

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה בגין ביטוח אובדן כושר עבודה, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות' הוא קל לשימוש ואינו נדרש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ פתרונות'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ פתרונות' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ פתרונות' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

35 מקרים המזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד