החזר מס להורים גרושים

הורים גרושים או פרודים, גם אם נישאו בשנית, עשויים להיות זכאים להחזר מס של עשרות אלפי שקלים בגין מס יתר שנגבה מהם בשנים האחרונות. וגם: הפטור ממס על דמי מזונות

הורים לילדים שהיו גרושים או פרודים במהלך 6 השנים האחרונות זכאים לזכויות מס מיוחדות. אם ההורים לא קיבלו את הטבות המס במהלך שנת המס, הם עשויים להיות זכאים להחזר מס להורים גרושים.

החזר מס הוא תהליך המאפשר לכל אזרח ישראלי לבקש מרשות המסים לקבל בחזרה את המסים שניגבו ממנו ביתר. 8 מכל 10 שכירים נמצאים כזכאים להחזר מס, אך על פי מחקרים שפורסמו יותר ממחציתם לא מבקשים בחזרה את המס שנגבה מהם ביתר בשל דעות קדומות וחשש מתמיד מרשויות המס.

באמצעות 'הירשוביץ פתרונות' תוכלו לממש את מלוא זכויותיכם ברשויות המס, ולהגיש בקשה להחזר מס להורים גרושים או פרודים בסכום שעשוי להצטבר לכדי עשרות אלפי שקלים ויותר.

מחשבון החזר מס לגרושים אונליין של 'הירשוביץ פתרונות'

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס לגרושים אונליין של 'הירשוביץ פתרונות' הוא קל לשימוש ואינו דורש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס למי שמשלם דמי מזונות, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

החזר מס להורים גרושים או פרודים

הורים גרושים או פרודים עשויים להיות זכאים לנקודות זיכוי נוספות במס הכנסה. בחלק מהמקרים הזכאות לכמה נקודות זיכוי במקביל ולא רק לאחת מהן. אם המעסיק שלכם לא הוסיף את נקודות הזיכוי הללו לחישוב המס של המשכורת שלכם, וכתוצאה מכך שילמתם מס גבוה מהנדרש – מגיע לכם החזר מס.

נקודות זיכוי מקטינות את גובה מס ההכנסה שצריכים לשלם, ולכל היותר עד למצב שבו גובה המס הנדרש הוא אפס. לכן הן מועילות רק למי שגובה החיוב שלהם במס מגיע לערך נקודות הזיכוי שהם זכאים להן.

יצוין כי נקודות הזיכוי מחושבות ברמה שנתית, ולכן אם נקודות הזיכוי עודכנו בתלוש המשכורת רק באמצע שנת המס, ייתכן מאוד שמגיע לכם החזר מס עבור החודשים שקדמו לעדכון נקודות הזכות על ידי המעסיק.

נקודות זיכוי ממס הכנסה בגין תשלום מזונות לבן זוג לשעבר

גרושים שנישאו לבן/בת זוג אחר/ת והם או בן/בת זוגם משלמים מזונות לבן/בת הזוג לשעבר, זכאים לנקודת זיכוי אחת ממס הכנסה.

שווי ההטבה הוא 2,676 ₪ לשנה ו-223 ₪ לחודש (נכון לשנת 2022).

נקודות זיכוי ממס הכנסה להורה גרוש או פרוד עבור גידול ילדיו

אמהות ואבות שהתגרשו או חיים בנפרד מההורה השני ומגדלים את ילדיהם זכאים לנקודת זיכוי אחת.

הורים שחולקים ביניהם את כלכלת ילדיהם זכאים שניהם לנקודת זיכוי אחת או לחלק ממנה, לפי חלקם בהוצאות הכלכלה.

שווי ההטבה הוא 2,676 ₪ לשנה ו-223 ₪ לחודש (נכון לשנת 2022).

נקודות זיכוי ממס הכנסה ל"הורה אחד" עבור גידול ילדיו

אמהות ואבות שהם "הורה אחד" (משפחות חד הוריות) זכאים לנקודת זיכוי אחת על הכנסה מיגיעה אישית בגין גידול ילדיהם, ללא קשר למספר הילדים (וזאת בנוסף לנקודות זיכוי אחרות המוענקות להם בגין כל ילד).

"הורה אחד" הוא הורה (אב או אם) לילד שהורהו השני אינו בחיים או שזהותו של ההורה השני אינה רשומה במרשם האוכלוסין.

שווי ההטבה הוא 2,676 ₪ לשנה ו-223 ₪ לחודש (נכון לשנת 2022).

שימו לב: מלבד נקודות הזיכוי להורים גרושים, קיימים זיכויים שונים ממס הכנסה, כגון זיכויים לתושבי הפריפריה או זיכויים עקב הפרשות פנסיוניות. תוכלו למצוא מידע על הזיכויים הנוספים במרכז המידע של 'הירשוביץ פתרונות'.

ניתן להיעזר בסימולטור לחישוב נקודות הזיכוי (בגין מצב משפחתי) וסימולטור לחישוב המס שינוכה על פיהן באתר רשות המסים.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

פטור ממס על דמי מזונות

סיבה נוספת להחזר מס עבור הורים גרושים או פרודים שמשלמים דמי מזונות, הינה הטבת המס המגיעה למשלם המזונות.

על פי פקודת מס הכנסה, תשלומי המזונות פטורים ממס הן עבור משלם המזונות והן עבור מקבל המזונות.

משמעות הדבר ששכירים המשלמים מזונות משלמים מס יתר. לדוגמה: שכיר שמשלם מס עבור הכנסה של 10,000 ש"ח בחודש, אשר 3,000 ש"ח מהם מועברים כדמי מזונות, משלם מסים עודפים עבור 3,000 ש"ח מהכנסתו – וכן משלם מס גבוה יותר בשל שינוי מדרגת מס.

בהתאם לכך, כמעט כל שכיר שמשלם מזונות זכאי לקבל החזר מס להורים גרושים או פרודים – למרות שנישאו מחדש.

החזר מס רטרואקטיבית להורים גרושים או פרודים

פקודת מס הכנסה מאפשרת לכל "אדם", כולל כל השכירים במדינת ישראל, לקבל החזר מס רטרואקטיבית בגין גביית יתר של מסים.

את החזר המס על שנים קודמות תקבלו בתוספת הצמדה וריבית שנתית של 4%.

מידע נוסף במדריך על אופן הגשת הבקשה להחזר מס רטרואקטיבית.

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ פתרונות'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ פתרונות' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ פתרונות' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

35 מקרים נוספים אשר מזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד