החזר מס לנכים ולבני זוגם

החזר מס לנכים הינה הטבה שעשויה להצטבר למאות אלפי שקלים שנגבה מכם ביתר בהיעדר מימוש זכויות נכון • גם לבני זוג של נכים מגיע החזר מס משמעותי • המדריך המקיף ביותר

אנשים עם נכות שאושרה להם זכאות לפטור ממס הכנסה עשויים לקבל החזר מס הכנסה עד ל-6 שנים רטרואקטיבית. בני זוג של נכה עשויים להיות זכאים גם הם להחזר מס.

במדריך הבא נסקור את כל האפשרויות להחזר מס לנכים ולבני זוגם. את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש באמצעות 'הירשוביץ פתרונות'. אם אתם לא בטוחים לגבי זכאותכם, באפשרותכם לפנות אלינו לצורך ביצוע בדיקת זכאות להחזר מס ללא עלות.

מחשבון החזר מס אונליין לאנשים עם נכות

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה לנכים, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס לנכים אונליין של 'הירשוביץ פתרונות' הוא קל לשימוש ואינו דורש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס לנכים או לבני זוגם, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

פטור ממס הכנסה לאנשים עם נכות

אנשים שנקבעה להם נכות עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. זאת בתנאי שהנכות נקבעה למשך 185 יום לפחות (נכות שנקבעה לתקופה של 184 יום או פחות לא מזכה בפטור).

זכאים לפטור מי שעונים על 3 התנאים הבאים:

  1. יש להם הכנסה חייבת במס.
  2. נקבעה להם נכות לצמיתות, או נכות זמנית למשך 185 יום לפחות, לפי אחד מהחוקים – חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (נכי צה"ל); חוק נכי המלחמה בנאצים (נכי המלחמה בנאצים); חוק נכי רדיפות הנאצים (ניצולי שואה המקבלים תגמול ממשרד האוצר); חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (נפגעי פעולות איבה); חוק לפיצוי נפגעי גזזת (נפגעי גזזת); חוק הביטוח הלאומי- (פגיעה בעבודה, נכות כללית, ילד נכה או פגיעה במהלך התנדבות).
  3. נקבעה להם נכות בשיעור 90% לפחות לפי אחד מהחוקים שצוינו לפני כן. אם נקבעה להם נכות בשיעור 90% כתוצאה מחישוב משוקלל של כמה ליקויים, אחד מהליקויים צריך להיות בשיעור 40% לפחות.
    לנכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה נדרשים 100% נכות רפואית על ליקוי אחד, או 90% לפחות בחישוב משוקלל של כמה ליקויים (ובתנאי שהיו מסתכמים ב-100% לפחות בחישוב רגיל).

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

הזכאות היא רק לבעלי נכות רפואית באחוזים שצוינו בלבד. מי שנקבעו להם אחוזי נכות רפואית נמוכים יותר לא יהיו זכאים לפטור, גם אם נקבעה להם נכות תפקודית (אי כושר) בשיעור של 100%.

בחישוב משוקלל של כמה ליקויים יילקחו בחשבון גם ליקויים מנופים (שאינם נלקחים בחשבון בחישוב אחוזי הנכות הכללית).

עמיתים בקופת גמל שנקבעה להם או לקרוב משפחתם נכות רפואית בשיעור של 75% ומעלה, עשויים להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה במשיכת כספי הקופה לפני מועד הפירעון.

פטור ממס הכנסה לעיוורים ולקויי ראייה

בעלי תעודת עיוור / לקוי ראייה זכאים גם הם לפטור מתשלום מס הכנסה עד לתקרת ההכנסה המתעדכנת מדי שנה.

בעלי תעודת עיוור אינם נדרשים לעבור ועדה רפואית לפטור ממס הכנסה.

מי שיש להם מעסיק או משלם קצבה אחד יקבלו מפקיד השומה אישור כללי, שיהיה תקף גם לשנים הבאות. עליהם למסור את האישור למעסיק או למשלם הקצבה.

מי שיש להם מספר מעסיקים או משלמים יבקשו מפקיד השומה אישור על פטור מניכוי מס למעסיקים או למשלמים (תיאום מס).

תקרות ההכנסות הפטורות ממס

הפטור ניתן עד לתקרות שנקבעו בכל שנת מס להכנסות מיגיעה אישית ולהכנסות שלא מיגיעה אישית.

מי שהכנסתם נמוכה מהתקרה יהיו זכאים לפטור ממס על כל ההכנסה, ומי שהכנסתם גבוהה מהתקרה יהיו זכאים לפטור חלקי עד לסכום התקרה.

תקרת הכנסה מיגיעה אישית

למקבלי קצבת נכות לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום) או לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה שנקבעה להם נכות לתקופה של 365 יום ומעלה, התקרה שפטורה ממס על הכנסה מיגיעה אישית היא 628,800 ₪ לשנה (נכון לשנת 2022).

בשאר המקרים שנקבעה בהם נכות לתקופה של 365 יום ומעלה, התקרה שפטורה ממס על הכנסה מיגיעה אישית היא 409,200 ₪ לשנה (נכון לשנת 2022).

אם נקבעה נכות לתקופה שבין 185 ל-364 יום, התקרה שפטורה ממס על הכנסה מיגיעה אישית היא 75,360 ₪ (נכון לשנת 2022).

תקרת הכנסה מיגיעה אישית + הכנסה שלא מיגיעה אישית (לא כולל הכנסה מריבית על כספים ששולמו בגלל נזקי גוף)

התקרה שפטורה ממס על הכנסות שכוללות הכנסה מיגיעה אישית והכנסה שלא מיגיעה אישית (לא כולל הכנסה מריבית על כספי פיצויים או ביטוח ששולמו בגלל נזקי גוף) היא 75,360 ₪ לשנה (נכון לשנת 2022). תקרה זו מתייחסת לכל תקופות הזכאות (365 יום ומעלה או 364-185 יום).

הפטור יינתן גם עבור הכנסה שלא מיגיעה אישית רק במקרים שבהם ההכנסה מיגיעה אישית נמוכה מ-75,360 ₪ (או שלא הייתה כלל הכנסה מיגיעה אישית).

תקרת הכנסה מיגיעה אישית + הכנסה שלא מיגיעה אישית כולל ריבית על כספים ששולמו בגלל נזקי גוף

למי שהייתה הכנסה מריבית על כספי פיצויים/ביטוח ששולמו בגלל נזקי גוף והופקדו בפיקדון/תוכנית חיסכון/קופת גמל: התקרה שפטורה ממס על הכנסותיהם מיגיעה אישית והכנסותיהם שלא מיגיעה אישית היא 309,960 ₪ לשנה (נכון לשנת 2022). תקרה זו מתייחסת לכל תקופות הזכאות (365 יום ומעלה או 364-185 יום).

הפטור יינתן גם עבור ההכנסה שלא מיגיעה אישית רק במקרים שבהם ההכנסה מיגיעה אישית נמוכה מ-73,560 ₪ (או שלא הייתה כלל הכנסה מיגיעה אישית).

החזר מס לנכים

נקודות זיכוי ממס הכנסה למי שמפרנסים את בני זוגם

תושבי ישראל שכלכלת בן/בת זוגם עליהם זכאים לנקודת זיכוי אם אחד מבני הזוג הגיע לגיל פרישה או שהוא עיוור או שנקבעה לו נכות רפואית בשיעורים שפורטו לעיל.

ההטבה ניתנת לבני זוג נשואים בלבד ולא לידועים בציבור.

שווי ההטבה הוא 2,676 ₪ לשנה ו-223 ₪ לחודש (נכון לשנת 2022).

הטבה זו ניתנת על כלל ההכנסות שחייבות במס (ולא רק על הכנסה מיגיעה אישית).

מי שלא מימשו את נקודות הזיכוי בתלוש המשכורת ושילמו מסים במהלך שנת המס, עשויים להיות זכאים להחזר מס. החזר המס ניתן גם אם המשכורת הייתה נמוכה אך נגבה מהם מסים אחרים במהלך שנת המס, כמו מס שבח בגין מכירת נדל"ן או מס רווחי הון בגין השקעות בשוק ההון.

החזר מס רטרואקטיבית לנכים ולבני זוגם

מי שענו על תנאי הזכאות לפטור בשנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, ומי שהיו זכאים לנקודות זיכוי הניתנות למי שמפרנסים את בני זוגם, עשויים לקבל החזרי מס עד 6 שנים אחורה.

פקודת מס הכנסה מאפשרת לכל "אדם", כולל כל השכירים במדינת ישראל, לקבל החזר מס רטרואקטיבית בגין גביית יתר של מסים.

להחזר המס יתווספו הפרשי הצמדה ותוספת של 4% עבור כל שנה שחלפה.

מידע נוסף במדריך על אופן הגשת הבקשה להחזר מס רטרואקטיבית.

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ פתרונות'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ פתרונות' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ פתרונות' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

35 מקרים נוספים אשר מזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד