החזר מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו

הורים לילדים נטולי יכולת שבגרו עשויים להיות זכאים להחזר מס של עשרות אלפי שקלים. מדובר בהטבות מס משמעותיות אשר חלות על כל ההכנסות, לרבות מס רווחי הון ומס שבח מקרקעין

הורים לילדים נטולי יכולת שבגרו עשויים להיות זכאים להטבות מס משמעותיות.

מס הכנסה מעניק 2 נקודות זיכוי להורים לילדים עם מוגבלות (ראו הרחבה ברשימת הזכויות בסוף המאמר). בחלק מהמקרים הזכאות נשארת גם אם הילד הפך לבוגר מעל גיל 18. אם המעסיק שלכם לא חישב את נקודות הזיכוי הללו בחישוב המשכורת שלכם, אתם עשויים להיות זכאים להחזר מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו.

שווי ההטבה הוא 5,352 ₪ לשנה ו-446 ₪ לחודש (נכון לשנת 2022).

מחשבון החזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות'

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות' הוא קל לשימוש ואינו נדרש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

החזר מס בעד בוגר עם מוגבלות

על-פי סעיף 45 לפקודת מס הכנסה הורים ל"ילד נטול יכולת" זכאים לקבל שתי נקודות זיכוי שנתיות ממס הכנסה.

הורים לילדים מעל גיל 18 זכאים להטבה זו אם לילדים נקבעה דרגת אי כושר השתכרות לצמיתות בשיעור של 74% לפחות, או שמתקיימים כל שלושת התנאים הבאים:

  1. הילדים עונים על אחד מאלה:
    הם אובחנו על-ידי נוירולוג כמשותקים באחת מגפיהם, או שרופא הצהיר כי נולדו בלי אחת מגפיהם או שאחת מגפיהם נכרתה.
    הם בעלי תעודת עיוור / לקוי ראייה.
    ועדת אבחון של משרד הרווחה איבחנה אותם כבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית.
  2. הם סמוכים לשולחן הוריהם, כלומר לא יצאו מחזקת ההורים.
    גם מי שמתגוררים מחוץ לבית ההורים (במסגרות דיור כגון הוסטלים או דירות בקהילה) יכולים להמשיך ולהיחשב כ"סמוכים לשולחן ההורים".
    בוגרים "נטולי יכולת" שנישאו לבני זוג שגם הם "נטולי יכולת" ועדיין תלויים בהורים עשויים להיחשב כ"סמוכים על שולחן ההורים" על-פי שיקול דעת פקיד השומה ובהתאם לנסיבות.
  3. הם עומדים במבחן הכנסות:
    אם הם ללא בן/בת זוג, כלל הכנסותיהם (כולל הכנסות פטורות ממס) לא עלו על 173,000 ₪ בשנה (נכון ל-2022).
    אם יש להם בן/בת זוג, כלל ההכנסות של שני בני הזוג לא עלו על 277,000 ₪ בשנה (נכון ל-2022).

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

עם זאת, הורים גרושים או פרודים שלא מנהלים משק בית משותף עשויים להיות זכאים שניהם לנקודות הזיכוי.

הורים שיש להם הוצאות על דיור חוץ ביתי לילדם שעולות על שמינית מהכנסתם החייבת בשנה, יכולים לבחור בין שתי נקודות הזיכוי לבין זיכוי במס הכנסה עבור ילד בדיור מחוץ לבית ההורים.

הורים רבים לא מבקשים מהמעסיק לעדכן את נקודות הזיכוי הללו בחישוב המס במשכורת, מאחר והכנסתם החייבת במס נמוכה. חשוב שתדעו כי ההחזר הזה מגיע לכם על כל מס שחויבתם לשלם באחת משש השנים האחרונות (ולא רק על הכנסה מעבודה). כך לדוגמה אם שילמתם מס רווחי הון על השקעות שלכם או מס שבח בעקבות מכירת דירה, או כל מס אחר – אתם זכאים להטבת המס הזו.

החזר מס רטרואקטיבית להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו

פקודת מס הכנסה מאפשרת לכל "אדם", כולל כל השכירים במדינת ישראל, לקבל החזר מס רטרואקטיבית בגין גביית יתר של מסים.

בהתאם לכך, אם מגיע לכם החזר מס של 5,352 ש"ח עבור כל אחת משש שנות האחרונות, יעמוד סכום החזר המס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו על סכום מצטבר של 32,112 ש"ח לפני הצמדה למדד ותוספת של 4% עבור כל שנה שחלפה.

מידע נוסף במדריך על אופן הגשת הבקשה להחזר מס רטרואקטיבית.

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ פתרונות'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ פתרונות' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ פתרונות' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

35 מקרים נוספים אשר מזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד