החזר מס לעובדי הייטק

החזר מס לעובדי הייטק עשויה לזכות את העובדים בענף זה בעשרות אלפי שקלים מדי שנה, וזאת בשל מגוון רחב של נסיבות מיוחדות המאפיינות את עובדי ההייטק הישראלים

שכירים המועסקים בחברות הייטק וטכנולוגיה עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס לעובדי הייטק. המאפיינים הייחודיים של ענפי הטכנולוגיה וההייטק הופכים את הסבירות לזכאות להחזר מס לגבוהה מאוד עד וודאית, כאשר כל עובד הייטק עשוי להיות זכאי להחזרי מס של עשרות אלפי שקלים.

החזר מס הינו תהליך פשוט יחסית, במסגרתו יכול כל שכיר בישראל להגיש לפקיד השומה בקשה לקבל החזר מס בגין תשלומי מסים שנגבו ממנו ביתר. מסים עשויים להיגבות משכיר ביתר בעקבות מגוון רחב של אירועים וסיטואציות, כאשר בתעשיית ההייטק נפוצים מאוד כמה וכמה מהמקרים הללו.

על פי נתוני רשות המסים בישראל, שמונה מכל עשרה שכירים בישראל זכאים להחזר מס – אך רובם לא פונים לממש זכות זו ומאבדים כספים רבים. וחבל. באמצעות 'הירשוביץ 360' ניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן שימקסם את הסכום שתוכלו לקבל בחזרה ממס הכנסה.

מחשבון החזר מס אונליין של 'הירשוביץ 360'

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס אונליין של 'הירשוביץ 360' קל לשימוש ולא דורש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

החזר מס לעובדי הייטק

עובדי הייטק עשויים להיות זכאים להחזרי מס משמעותיים, וזאת בשל מאפיינים ייחודיים רבים אשר קיימים בתעשייה זו. ריכזנו עבורכם את 9 הסיבות הנפוצות ביותר לזכאות להחזר מס לעובדי הייטק:

1. גובה ההכנסה של עובדי הייטק

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עובדי ענף הטכנולוגיה נחשבים לעובדים ששכרם גבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק. שכרם של עובדי הייטק מנוסים עשוי לעלות גם על פי שניים השכר הממוצע במשק. כתוצאה מכך, משלמים עובדי ההייטק מסים רבים מאוד מדי שנה. המיסוי הגבוה נובע מכך שהם מחוייבים במס בגין דרגות המס הגבוהות ביותר.

בהתאם לכך, כל פרט בחייו הפיננסיים והמקצועיים של עובד ההייטק שיש בו לזכות את העובד בהטבות מס – בר מימוש. וזאת בשונה מעובד רגיל שיכול לדוגמה להחזיק בקבלות על תרומות שמזכות אותו בהחזר מס לפי סעיף 46, אך לא יכול לממש אותן מאחר ולא שילם מסים. שכן החזר מס ניתן רק על מסים ששולמו ביתר (בניגוד למס הכנסה שלילי).

2. אופציות ומניות לעובדי הייטק

חברות הייטק נוהגות לתגמל את עובדיהן באופציות ומניות. את האופציות יכול המעסיק להעניק לעובד בכמה וכמה מסלולים, כאשר לכל מסלול כללי מיסוי שונים לחלוטין. בשל רמת השכר הגבוהה של עובדי ההייטק, מיסוי לפי מדרגת המס של העובד עשוי להיות כפול מאשר מיסוי לפי גובה מס רווחי הון. זאת, מאחר ומס רווחי הון נותר קבוע בשיעור 25%, לעומת דרגת המס של עובד ההייטק שבמקרים רבים עומד על 50%.

לעתים, טעויות בהגשת הנתונים על ידי המעסיק או העובד, וכן טעויות בטיפול בנתונים על ידי פקיד השומה, עשויים להוביל למצב שבו טעות אנוש גורמת לכך שנבחרה שיטת מיסוי שונה לאופציות שהעובד קיבל ו/או מימש וכתוצאה מכך נגבה מהעובד מס יתר.

מסלולי הענקת אופציות ומניות לעובדי הייטק וכללי המיסוי שחלים לגביהן:

  1. מסלול הוני באמצעות נאמן – לא מאפשר לעובד לגעת באופציות במשך שנתיים, ולאחר מכן הרווח כולו ממוסה כרווח הון – בשיעור של 25% בלבד.
  2. מסלול הוני – כרוך בתשלום מס הכנסה ביום קבלת האופציות, כאשר במכירת האופציה ישלם העובד מס רווחי הון.
  3. מסלול פירותי – כרוך בתשלום מס הכנסה עבור כל הרווח. לרוב, זוהי האופציה היקרה ביותר לעובד בהיבטי מיסוי.

3. קרב הטאלנטים בין מגייסי העובדים

אם יש תחום שהמונח "טאלנט" נמצא בראש רשימת המילות השימושיות במקום העבודה, זהו תחום ההייטק. חברות ההייטק מעסיקות צוותים שלמים שכל מטרתם איתור טאלנטים המועסקים בחברות אחרות והעברתם אליהם. התוצאה היא אינספור הצעות עבודה מפתות שעובדי ההייטק מקבלים ממגייסים בכל רגע נתון.

כמי שמקבלים הצעות עבודה מפתות רבות, נחשבים עובדי ההייטק לעובדים עם תחלופת העבודות בהיקף הגבוה ביותר במשק. מה שמזכה אותם בקבלת החזר מס בגין החלפת עבודה.

4. תואר והשכלה אקדמית בהייטק

עובדי ההייטק עוברים לרוב הכשרה מקצועית על ידי מוסד אקדמי מוכר, אשר הלימודים בו מזכים אותו בנקודות זיכוי נוספות בתלוש המשכורת. הלחץ הגבוה בתקופה הכוללת שילוב של לימודים ועבודה מאתגרת ומפרכת, גורם לכך שלרוב העובד לא מספיק לעדכן טופס 101 וכתוצאה מכך לא מקבל את נקודות המס שהוא זכאי להן.

מהסיבה הזו, לעובדי הייטק עשויה להיות זכאות להחזר מס בגין לימודים.

5. עובדי הייטק צעירים מעובדי ענפי משק אחרים

ענף ההייטק נחשב לצעיר יותר מענפי המשק האחרים ולרוב עובדי ההייטק בישראל הם בגילאי 25 עד 40. מדובר בשנים המתאפיינים בשינויים רבים בחיים האישיים, לרבות נישואין, לידת ילדים, רכישת השכלה ועוד. כל זה משפיע משמעותית על נקודות הזיכוי וחבות המס של העובד

סדר יומם העמוס של עובדי ההייטק מביא לכך שהטבות מס רבות הנובעות בשל שינויים אישיים לא ממומשות. את ההטבות הללו ניתן לקבל בתהליך החזר מס לעובדי הייטק.

6. קיזוז הפסדי הון לעובדי הייטק

העבודה בהייטק נחשבת לתובענית ושוחקת מאוד, מה שמביא לכך שעובדי הייטק רבים מתכננים פרישה מוקדמת. כלומר לפרוש לפנסיה הרבה לפני גיל פרישה. לצורך כך חוסכים עובדי הייטק מדי חודש סכומים משמעותיים באמצעות מגוון אפיקי חיסכון והשקעה. חלקם במוצרים באפיקים מנייתיים החשופים לתנודות השוק, כאשר לעתים הדבר מביא ליצירת הפסדי הון.

הפסדי ההון של עובדי ההייטק הם לרוב משמעותיים יותר בערכים נומינליים, שכן הסכום הצבור בקופת החיסכון עשוי להיות גבוה מאוד. וזאת כאשר הם נדרשים לשלם מס רווחי הון בגין האופציות והמניות שמימשו. בהתאם לכך, עולה הסבירות לזכאות להחזר מס בגין הפסדי הון.

7. השתלמויות מקצועיות לעובדי הייטק

העולם הטכנולוגי גמיש ודינאמי. מדי יום צצות טכנולוגיות חדשות, שפות תכנות נוספות, מערכות AI וביג דאטה משודרגות – כאשר בכל זה חייב העובד להמשיך להיות הטוב ביותר. התוצאה היא שעובדי ההייטק עוברים השתלמויות רבות יותר מאשר העובד הממוצע. לעתים העובד הוא זה שמשלם על ההשתלמות והמעסיק מחזיר לו את ההוצאה בתלוש השכר. הדבר עשוי להביא לעיוות משמעותי בחישוב המס שהעובד נדרש לשלם.

8. נסיעות עבודה לחו"ל

ענף ההייטק הוא גלובלי ביותר. רוב חברות ההייטק הישראליות מתקיימות מייצוא שירותים ללקוחות במגוון מדינות ברחבי הגלובוס. כמו כן, מתאפיין התחום בשיתופי פעולה רבים בין תאגידים בעולם. וכל זה עוד לפני שדיברנו על קרנות ההשקעה העולמיות אשר בוחרות להשקיע בחברה.

זו הסיבה לכך שעובדי ההייטק מהווים חלק ניכר מהישראלים שטסים לחו"ל לצרכי עבודה. עבור חלק ניכר מהוצאות הנסיעה זכאים עובדי ההייטק להחזר מס בגין שהייה בחו"ל.

9. החזר מס בגין רילוקיישן

רילוקיישן הוא תהליך של מעבר ממדינת תושבות למדינה אחרת והתמקמות בה. רילוקיישן לצורכי עבודה הוא תופעה נפוצה שמטרתה העברת אדם בעל מומחיות או ידע למדינה שאין בה מומחיות או ידע זה, לצורכי לימוד והכשרה; או העברת מנהל לצורך ניהול סניף או פעילות מקומית של החברה שמטעמה הוא נשלח; וכן העברת עובד בשליחות דיפלומטית מטעם גוף מדיני. בין המניעים למעבר ניתן לכלול: פיתוח קריירה והתקדמות מקצועית, שיפור ההשכלה האקדמית, או שליחות תעסוקתית אחרת כלשהי.

למרות פריחת חברות ההייטק בישראל, ישראלים רבים בוחרים לעבוד דווקא בחו"ל. לעתים מדובר בעבודה תחת אותו מעסיק, שמציע לעבוד שדרוג במעמדו ותפקיד משמעותי יותר במטה החברה בחו"ל, ולעתים מדובר בבחירה של העובד לעבוד מעבר לים.

לרילוקיישן היבטי מיסוי משמעותיים מאוד, כאשר לעתים הדבר מאפשר לחייב את העובד בשיעור המס הנהוג במדינה אחרת. שיעור שעשוי להפחית משמעותית את סכום המס שהעובד נדרש לשלם.

החזר מס לעובדי הייטק
החזר מס לעובדי הייטק (צילום: unsplash)

למה אסור לעובד הייטק להגיש לבד בקשה להחזר מס?

כל עובד בישראל יכול לבחור האם להגיש בעצמו את הבקשה להחזר מס, או לבחור באיש מקצוע שילווה אותו בתהליך וימקסם את זכאותו. חלק מהשכירים, בעיקר המתוחכמים מביניהם, נוטים להגיש בעצמם את הבקשה להחזר מס – ולא לוקחים בחשבון את האפשרות שהדבר יעלה להם ביוקר.

מאחר ושכיר רגיל אינו בקי בנבכי תקנות המיסוי, לעתים גם כשנראה שישנה זכאות להחזר מס, ייתכן כי המצב הפוך. כלומר מהעובד נגבה פחות מס מהנדרש. אם יבחר העובד שלא לעשות כלום, תימחק לו אוטומטית החבות הזאת תוך 6 שנים, אך אם ימשיך בתהליך בקשת ההחזר – עשוי פקיד השומה לדרוש ממנו לשלם את יתרת המס.

חבות המס של עובדי הייטק מושפעת כאמור מפרמטרים רבים מאוד, חלקם מסובכים ומורכבים במיוחד. השכר הגבוה ומאפייני העיסוק שמעלים את הסבירות לזכאות להחזר מס משמעותי, הם גם אלה שמעלים את הסבירות לחבות מס משמעותית שעשויה להיגבות מהעובד.

לכן, חשוב להגיש את הבקשה אך ורק באמצעות אנשי מקצוע מנוסים. על מנת לוודא שאכן ישנה זכאות להחזר מס, ורק לאחר מכן להגיש את הבקשה להחזר מס.

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ 360'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ 360' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ 360' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

36 מקרים המזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ 360' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ 360'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד