החזר מס על שנת שבתון – המדריך המלא

מורים ועובדי הוראה שיצאו לשנת שבתון עשויים להיות זכאים להחזר מס על שנת שבתון • גם אם התשלומים מקרן ההשתלמות פטורים ממס, בפועל רוב היוצאים לשנת שבתון משלמים יותר מס מכפי שהם חייבים

עובדי חינוך והוראה שיצאו לשנת שבתון עשויים להיות זכאים לעשרות אלפי שקלים במסגרת החזר מס על שנת שבתון.

עובד הוראה עשוי להיות זכאים במסגרת תנאי העסקתם לשנת שבתון. מדובר בשנה במהלכה העובד יוצא להשתלמויות מקצועיות בארץ או בחו"ל, כאשר שכרו החודשי משולם מהחיסכון שצבר בקרן השתלמות.

מאחר וכספים נזילים מקרן השתלמות פטורים ממס לא מנוכים תשלומים למס הכנסה מהכנסות אלו בשנת השבתון.

למרות זאת, בפועל נגבים מעובדי הראה מס ביתר בזמן יציאתם לשנת שבתון. הסיבה לכך היא ששנת השבתון לא מתחילה בינואר ומסתיימת בדצמבר, אלא מתחילה בספטמבר ומסתיימת באוקטובר. משמעות הדבר שחישוב המס של העובד במשך שנתיים שגוי, ונמצא כי מהעובד נגבה מס ביתר.

באמצעות בקשה לקבלת החזר מס על שנת שבתון ניתן לקבל בחזרה אלפי שקלים ששולמו ביתר לרשויות המס, בתוספת ריבית והצמדה על כל שנה משש השנים האחרונות שהכספים נותרו בקופת המדינה.

מחשבון החזר מס אונליין של 'הירשוביץ 360'

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס אונליין של 'הירשוביץ 360' הוא קל לשימוש ואינו נדרש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

נקודות זיכוי מס הכנסה

תושבי ישראל זכאים לנקודות זיכוי ממס ההכנסה, שמפחיתות את גובה מס ההכנסה שעליהם לשלם. הזכות הבסיסית עומדת על 2.25 נקודות לכל תושב, כששווי נקודה, נכון ל-2023 הוא 235 ₪ לחודש, שהם 2,820 ₪ לשנה שלמה. אם יש לכם ילדים או שנישאתם, יתכן שמגיעות לכם עוד נקודות.

שימו לב: מלבד נקודות זיכוי, קיימים זיכויים שונים ממס הכנסה, כגון זיכויים לתושבי הפריפריה או זיכויים עקב הפרשות פנסיוניות. תוכלו למצוא מידע על הזיכויים הנוספים במרכז המידע של 'הירשוביץ 360'.

ניתן להיעזר בסימולטור לחישוב נקודות הזיכוי (בגין מצב משפחתי) וסימולטור לחישוב המס שינוכה על פיהן באתר רשות המסים.

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ 360'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ 360' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ 360' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

כמי שמלווים מאות שכירים המועסקים במוסדות חינוך והוראה ומנהלים עבורם את החיסכון הפנסיוני, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, יש לנו הסתכלות ייחודית על כל הנושאים הקשורים למיצוי זכויותיו של המורה – ובכלל זה היכולת למקסם את התוצאות בבקשה להחזר מס על שנת שבתון.

חשוב לציין, כי פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

החזר מס על שנת שבתון
החזר מס על שנת שבתון (צילום: unsplash)

36 מקרים המזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ 360' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ 360'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד