הרווחת טוב? זהירות! מס יסף לפניך

מס יסף הינו מס המוטל על הכנסתו החייבת של יחיד העולה בשנת המס על התקרה הקבועה בפקודת מס הכנסה • התקרה משתנה משנה לשנה

בשנים האחרונות, במיוחד בשנה האחרונה בה היו רווחים גבוהים בשוק ההון, ובעקבות המיסוי הנוסף של מס יסף נוצר מצב המשפיע על שוק ההון ומשנה את התנהגות המשקיעים.

כדי לעשות לנו סדר בנושא ולהבין מהו המס המכונה בשפת העם "מס העשירים" וכיצד הוא גורם לנו לפעול בשוק ההון, פניתי לרו"ח אברהם בומבך ממשרד רו"ח "בומבך את שיף" המתמחה במיסוי שיעשה סדר בעניין.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

מס על הכנסות גבוהות – מס יסף

מס יסף הינו מס המוטל על הכנסתו החייבת של יחיד העולה בשנת המס על התקרה הקבועה בפקודת מס הכנסה. התקרה משתנה משנה לשנה ונכון לשנת 2021 היה מדובר על הכנסה העולה על 647,640 ₪.

בהתאם לכך, יחיד שהכנסתו גבוהה יותר מהסכום הנ"ל חייב במס נוסף בשיעור 3%. להבדיל ממה שמקובל לחשוב שמס רווחי הון הוא מס קבוע בגובה 25%, מסתבר שלאנשים מסוימים המס יכול להגיע ל- 28% – מהסיבה הפשוטה שההכנסה החייבת במס רווחי הון חייבת גם במס יסף.

כך לדוגמה, אדם שהכנסתו גבוהה מהתקרה לאותה שנת מס, לכשיבצע מכירה של ניירות ערך יוטל עליו מס רווח הון בשיעור 25% – ואם הכנסתו מעל התקרה, אז המס הסופי הוא 28% (25% רווח הון + 3% יסף) מהרווח ללא סכום אינפלציוני.

שימו לב! החישוב מתבצע על כלל הכנסתו של הנישום לרבות הכנסות משוק ההון, שכר דירה, משכורת, עסק, שבח מקרקעין וכו'.

בנוסף, נישום העובר את התקרה הנ"ל, מחויב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה (לדוגמה, שכיר עם הכנסה שנתית של 500,000 ש"ח והכנסה מרווחי הון של 150,000 ש"ח מחויב בהגשת דו"ח שנתי לרשות המיסים).

בעקבות העליות החדות בשוק ההון בשנה שהסתיימה לפני ימים אחדים, ישנם לא מעט משקיעים שחששו לעבור את התקרה, ולכן הם נמנעו ולא מימשו את רווחי ההון בסוף שנת 2021. לכן, נוצר מצב שמשקיעים רבים דחו את מועד המכירה לתחילת שנת 2022.

יתכן מאד כי אותם משקיעים שנמנעו מלמכור את המניות בדצמבר ימכרו אותן בינואר, מימושים העלולים להשפיע על השווקים ואף לבטל או לצמצם את אפקט ינואר המסורתי, מכיוון שכמו שנכתב כאן בשבוע שעבר חלק מהסיבות לאפקט ינואר זו קנייה של מניות קטנות שנמכרו במהלך דצמבר… מה שלא בטוח שיקרה השנה.

אז אם עד היום משקיעים היו מתחבטים בשאלה האם למכור את המניות בדצמבר או שמא בינואר, השנה הדילמה שלהם מורכבת קצת יותר…

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד