פנסיה לעצמאים – עוד חודש לא תקבלו את הטבת המס הזו

עצמאים שימו לב. אם לא תתעוררו בזמן, בעוד חודש תפסידו עד 15,154 ש"ח שמגיע לכם במסגרות הטבות המס לעצמאים המפקידים לקופת גמל או לקרן פנסיה. לא חבל?

רוב העצמאים חושבים שקרן השתלמות היא הטבת המס היחידה שאפשר לנצל, אבל זה ממש לא נכון. יש הטבה משמעותית נוספת – והיא קשורה דווקא לחיסכון הפנסיוני שלכם – קופת גמל או קרן פנסיה לעצמאים.

החוק מחייב עצמאים להפקיד לתוכנית הפנסיונית סכום נמוך יחסית, שאינו מספיק למחיית העצמאי בגיל פרישה (עד 10,762 שקל, נכון לשנת 2022). על מנת לעודד הפקדה בסכום גבוה יותר ישנן הטבות מס משמעותיות.

הפקדה לתוכנית פנסיונית (קרן פנסיה או קופת גמל) מאפשרת לעצמאי ליהנות משני סוגים של הטבות מס: הטבת ניכוי, אשר משמעותה הקטנת ההכנסה החייבת במס בסכום ההפקדה בקופת גמל או קרן פנסיה; והטבת זיכוי, אשר משמעותה החזר מס בשיעור 35% מסכום ההפקדה בקופת גמל או בקרן פנסיה.

להטבות הללו ישנה תקרה כמובן, עד 16.5% מהכנסה שנתית של 213,600 ש"ח (נכון לשנת 2022). כלומר: עצמאי המבקש לנצל את מלוא הטבות המס בשנת 2022 יפקיד סכום של 35,244 שקל (לפי 213,600 כפול 16.5%).

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

כמה שוות הטבות המס על הפנסיה לעצמאים? בדקנו

הטבת הזיכוי במס ניתנת בגין הפקדה בשיעור 5.5% מההכנסה, ועד לתקרה הנ"ל. בהתאם לכך, עצמאי שיפקיד את הסכום המקסימלי המזכה בהטבת מס יקבל החזר מס בסך 4,111 ש"ח בגין הטבת הזיכוי.

הטבת הניכוי ניתנת בגין הפקדה בשיעור 11% מההכנסה, ועד לתקרה הנ"ל. בהתאם לכך, עצמאי שיפקיד את הסכום המקסימלי המזכה בהטבת מס והמס השולי על הכנסתו הינו 47%, יקבל החזר מס בסך 11,043 ש"ח בגין הטבת הזיכוי. שימו לב, כי שווי ההטבה הזו משתנה בהתאם לשיעור המס השולי שלכם.

הטבות המס במקרה שבו המס השולי הינו 47% מסתכמות ב- 15,154 ש"ח. כלומר, בהפקדה מקסימלית לקרן הפנסיה או קופת הגמל שלכם מדינת ישראל מממנת 43% מהתוכנית הפנסיונית.

שימו לב: לעתים, בגלל העומס הרב בסוף השנה ההפקדות לקרן פנסיה לעצמאים מיוחסות לשנת המס הבאה. לכן חשוב לא להמתין ל-31 בדצמבר לביצוע ההפקדות.

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד