ביטוח טלפון נייד בחו"ל

מה עושים אם הטלפון נאבהד או נגנב בחו"ל? איך מאתרים טלפון אבוד בחו"ל ומה הטריקים שיכולים להפחיד את הגנב? מדריך המקיף ביותר על ביטוח טלפון נייד בחו"ל

ביטוח טלפון נייד בחו"ל – הטיפים שכל מי שטס לחו"ל חייב להכיר לפני רכישת כרטיס הטיסה

הטלפון הנייד, ויש יאמרו טלפון חכם או סמארטפון, כבר מזמן לא משמש אותנו לשיחות טלפון בלבד. ממכשיר שמיועד לשיחות בלבד ולעתים גם איזושהי הודעת SMS קצרצרה, הפכה למרכז החיים שלנו.

הטלפון הנייד שלנו משמש אותנו כמעט לכל פעולה בחיים ואובדן או גניבה שלו לא רק שעוצרת ומשבשת את החיים שלנו לתקופה לא ידועה, היא גם מסוכנת עבורנו.

להלן רשימה חלקית של השימושים שלנו בטלפון הנייד החכם, מעבר לשיחות טלפון והודעות טקסט:

  • תכנון החופשה – נתחיל דווקא עם החופשה. עם הטלפון הנייד אנו צורכים מידע שעוזר לנו לבחור את היעד הבא, משווים מחירי טיסות ומלונות ואפילו שוכרים את הרכב שישמש אותנו בחו"ל וקונים כרטיסים לטיולים ואטרקציות בעולם.
  • GPS – הטלפון הנייד שלנו משמש אותנו גם כמכשיר נייוט באמצעות תוכנות כמו וויז (Waze) וגוגל מפות (Google Maps). כלי קריטי בכל שהות במדינה או בעיר זרה.
  • מתורגמן – הטלפון הנייד גם משמש אותנו כמתורגמן. יישומונים כמו תרגום גוגל (Google Translate) קריטיים עבורנו בחו"ל.
  • נגן שמע – בעבר היינו משתמשים בנגן MP3 ומעתיקים לתוכה תקליטים שרכשנו. היום הטלפון הנייד הוא המכשיר המרכזי שלנו להאזנה למוזיקה.
  • התנהלות פיננסית – חשבון הבנק שלנו מנוהל בטלפון הנייד שלנו, שמזמן הפך לכרטיס אשראי. עם גוגל פיי (Google Pay) וגוגל וולט (Google Wallet) הארנק שלנו הפך מזמן למוצג מוזיאוני.
  • ביטוח נסיעות לחו"ל – כן, אנחנו יודעים שזה נשמע אירוני, אבל אם הביטוח שלכם לא כולל את הכרטיס האדום של פספורטכארד – לא תוכלו להיעזר בחברת הביטוח בשביל להשיג טלפון נייד אחר, מאחר ואצל כולם התשלום מועבר ב… אפליקציה!

ובכן, בזה הרגע כנראה הבנתם מה שכנע את וורן באפט להשקיע כל כך הרבה כסף ביצרנית סמארטפונים כמו אפל. כי פשוט אי אפשר לזוז בלי הטלפון הנייד שלנו.

כמו כל מוצר שהוא גם יקר ערך, גם קטן בגודלו וגם שוקל מאות גרמים בלבד – חברות הביטוח רואות בטלפון הנייד שלנו מועמד מושלם לגניבה פוטנציאלית על ידי כייסי רחוב או דיילי מלון ולא מבטחות את גניבת הטלפון הנייד במסגרת פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל.

ביטוח טלפון נייד בחו"ל
הקפידו להצפין את תוכן המכשיר וכרטיס ה-SD הנשלף. ביטוח טלפון נייד בחו"ל

מה כולל ביטוח טלפון נייד בחו"ל?

ביטוח טלפון נייד בחו"ל הינה הרחבה ביטוחית לפוליסת הביטוח לחו"ל והיא מאפשרת לנו להנות מכיסוי ביטוחי במקרה של גניבת הטלפון הנייד שלנו במהלך החופשה בחו"ל.

ההרחבה הביטוחית תקפה במקרה של גניבת המכשיר, כל עוד עשינו את מירב המאמצים כדי להגן עליו והוא לא נגנב בשל רשלנות שלנו. על מנת שנוכל לתבוע מחברת התביעה טלפון נייד חדש נצטרך להגיש קודם תלונה על הגניבה במשטרה המקומית ולהגיש את דו"ח התלונה לחברת הביטוח בעת הגשת התביעה.

חברות הביטוח מגדירות את המכשירים המכוסים במסגרת הרחבה ביטוחית זו כ"מכשיר טלפון נייד הפועל על רשת סלולארית". בנוסף, מכסה ביטוח טלפון נייד בחו"ל גם מגניבת הציוד הנלווה לטלפון שלנו, כמו למשל: מטען לטלפון, אוזניות (ובחלק מהחברות גם אוזניות אלחוטיות), נרתיק וכיסוי למכשיר סלולרי, תחנת עגינה וכרטיסי זיכרון.

אם אתם משתמשים בטאבלט לשיחות סלולריות, תוכלו לבטח אותו גם בביטוח זה.

ביטוח טלפון נייד לחו"ל לא מכסה על אובדן המכשיר ואינו כולל כיסוי לנזק ישיר או עקיף שנגרם למכשיר עקב הגניבה.

פוליסת הביטוח לגניבת המכשיר הנייד בחו"ל קובעת כי אין באפשרותכם לתבוע מחברת הביטוח פיצוי בגין עגמת נפש שנגרמה לכם עקב הגניבה, וגם לא החזר בגין נזק לתוכנה, מערכת הפעלה, אבדן חומרים, תמונות, מצגות וכל דבר אשר היה שמור במכשיר או על רכיב הזיכרון. גם הסוללות לא מכוסות בביטוח זה.

מימוש הביטוח כרוך בהשתתפות עצמית שמשתנה מחברה לחברה, ובכפוף להצגת אישור על הגשת תלונה במשטרה המקומית כאמור.

איך לחסוך בעלויות השימוש בטלפון הנייד בחו"ל?

השימוש בטלפון החכם בחו"ל עשויה לעלות לנו מאות ואף אלפי שקלים ללא חבילת סלולר מתאימה. לכן חשוב שנוודא לפני הטיסה שאנו מאורגנים היטב כך שנוכל לנהל שיחות טלפון, לשלוח הודעות ולהשתמש ברשת האינטרנט מיד לאחר הנחיתה בחו"ל.

אפשרויות השימוש בטלפון הנייד בחו"ל

  1. שימוש רגיל – הבחירה היקרה ביותר שעשויה לעלות לנו המון כסף היא כאמור המשך השימוש בטלפון בחו"ל כרגיל.
  2. חבילה ישראלית לחו"ל – רכישת חבילת שיחות ו/או גלישה סלולרית בחו"ל מאחת מחברות הסלולר הישראליות. חבילות אלו זולות מהשימוש הרגיל, אך עדיין יקרות בהיעדר תחרות משמעותית.
  3. חבילות סלולר בחו"ל מספקים ממוקדים – בישראל פועלות כמה חברות המציעות כרטיס סים בינלאומי בתעריף מוזל יחסית לזה המוצע על ידי חברות הסלולר הישראליות. מדובר בחברות כמו world8, סים זול, גלובוס נט, וסימלס.
  4. סים מקומי – על מנת שתדעו את הכדאיות באפשרות הזו, חשוב לברר עוד לפני הטיסה את תעריפי השיחות והגלישה של חברות הסלולר המקומיות במדינת היעד. הם המחיר זול, מומלץ ואף רצוי לרכוש סים מקומי לאחר הנחיתה.
  5. wi-fi – זו היא בהחלט האפשרות הזולה ביותר, אך המוגבלת ביותר. אם אתם רוב הזמן בבית מלון או כל מקום עם גישה חופשת לרשת האינטרנט, אפשר לשקול שימוש ב wi-fi בלבד.
  6. תשלום לפי שימוש – באפשרותכם לבחור גם בשירות כמו Drimsim, המאפשר לכם לשלם לפי השימוש באינטרנט בחו"ל תוך שימוש באותו שירות במעל 190 מדינות ברחבי העולם. השירות מתאפשר באמצעות סים ייעודי ובמכשירים מתקדמים יותר אפילו בלי סים בכלל – אלא בסריקה של קוד QR חדשני. נתוני השימוש מתעדכנים כל הזמן באפליקציה ייחודית של Drimsim.

צעדים קריטיים לאבטחת הסמארטפון

חוששים מגניבת הטלפון בחו"ל? פעולות הכרחיות לאבטחת הנתונים שלכם

  1. נעילת המכשיר – הקפידו על נעילה חזקה למכשיר הטלפון הנייד שלכם, לרבות סיסמה בימוטרית כמו זיהוי פנים או טביעת אצבע
  2. מחיקה מרחוק – התקינו תוכנת אבטחה שתאפשר לכם למחוק מרחוק את הנתונים המאוחסנים במכשיר, במידה ויש לכם תוכן רגיש. חלק מהתוכנות מאפשרות מחיקת נתונים אוטומטים לאחר מספר ניסיונות פריצה למכשיר.
  3. גיבוי – בצעו גיבוי לתוכן המכשיר בתדירות גבוהה, ככה יהיה לכם את כל תוכן המכשיר במקרה אובדן או גניבה.
  4. עדכונים – עדכנו לכל גירסה חדשה שיצרנית הטלפון החכם מיצה. הן בדרך כלל מונעות פירצות אבטחה ידועים.
  5. הצפנת כרטיס SD – הצפינו את תוכן כרטיס הזכרון הנשלף מהמכשיר. מדובר בתהליך פשוט וניתן לבצע אותו בכל מכשיר אנדרואיד מתוך התפריט הראשי בבחירה ב"זיהוי ביומטרי ואבטחה".

צעדי חירום במקרה אובדן או גניבת טלפון נייד בחו"ל

משתמשי אנדרואיד – השתמשו בשירות Google Find My Device לאיתור מיקומו המדויק של המכשיר על המפה, השמעת סאונד שיכול להלחיץ את הגנב ואפילו למחוק את תוכן המכשיר. שימו לב שמחיקת המכשיר תנתק אותו מחשבונכם ותמנע ממכם את היכולת לאתר אותו באמצעות שירות זה.

משתמשי Apple – השתמשו בשירות איתור הטלפון הנייד שלכם באמצעות חשבון ה-iCloud שלכם. בלחיצה על "המכשיר הלך לאיבוד" תוכלו להציג הודעה על המכשיר, להפעיל את שירותי המיקום לאיתורו, להשמיע סאונד ואף למחוק את המכשיר.

ניתוק הסים הסלולרי – מהרו לדווח לחברת הסלולר על אובדן או גניבת המכשיר, על מנת למנוע מהגנב או מוצא הטלפון את הגישה לקוד הנשלח באמצעות "אימות דו-שלבי" במהלך ניסיון ההתחברות לחשבונותיכם.

איפוס סיסמאות קריטיות – מהרו לעדכן את חברות האשראי והבנקים על המקרה, על מנת שהגישה לאפליקציות התשלומים שלכם תיחסם מידית. כך לא יוכל הגנב לשלם עם הארנק הדיגיטלי שלכם.

הרחבות ביטוח נסיעות המוצעות בהירשוביץ פתרונות

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אשית
רוכשים ביטוח נסיעות ב'הירשוביץ פתרונות' ומקבלים ליווי של סוכן ביטוח אישי
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד