איך לבחור יועץ משכנתאות שעובד באמת בשבילנו?

שוק יועצי משכנתאות אינו כפוף היום לרגולטור כזה או אחר ואין רישיון בפיקוח ממשלתי לתחום. לכן חשוב מאוד לבחור יועץ משכנתאות שבאמת יידע לספק לכם את המשכנתא הטובה והזולה ביותר עבורכם, גם במבט לעוד עשור

על מנת לוודא שיועץ המשכנתאות שבחרנו הוא אכן הטוב ביותר עבורנו, נתחיל בבדיקת הוותק המקצועי של היועץ בשוק המשכנתאות. ככל ויועץ המשכנתאות וותיק יותר, הדבר יעיד גם על צבירת ניסיון גדול יותר, כולל במקרים מורכבים ומסובכים – וכמובן על קילומטראז' של יצירת קשרים אישיים אסטרטגיים בכמה שיותר בנקים וסניפים ברחבי הארץ, כך שבוודאות יוכל להשיג לכם תנאים טובים ביחס לשוק. אל תשכחו כמובן לוודא שהיועץ שבחרתם עובד עם כל הבנקים וחברות המימון.

לאחר שתראו את תיק העבודות המרשים של היועץ, אל תהססו כמובן לבקש טלפונים של לקוחות מרוצים, על מנת לברר על טיב השירות. ביקורות באינטרנט וברשתות החברתיות יכולות גם הן לספק תמונת מצב לגבי מקצועיות ושרותיות יועץ המשכנתא. תמיד תוכלו לבקש גם שיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות על מנת להתרשם מהחברה או היועץ.

יועץ משכנתאות שעובד מטעם חברה מומלץ יותר מאשר יועץ פרטי, מאחר וכך נהיה בטוחים שהשירות יהיה ברף גבוה ובכל מקרה יהיה לכם "אבא ואמא" שניתן לפנות אליהם או להתייעץ אתם במקרה הצורך.

הבנק מציע לי יועץ משכנתא בחינם…

בחיים אין מתנות חינם, ואת זה אתם יודעים עוד מהילדות. זהו כלל ברזל: מוצר שמוצע לכם בחינם, או במחיר זול מדי, כנראה שיש בו פגם. וכשמדובר במשכנתא, הפגם הזה יכול לעלות לכם ביוקר.

יועצי המשכנתאות המוצעים על ידי הבנק הם למעשה סוכני משכנתאות. גם אם מדובר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה, שיודעים לתכנן את תמהיל המשכנתא הטוב ביותר עבורכם, בסופו של דבר תפקידים לשווק מוצרי משכנתאות של הבנק בו הם מועסקים, ולעיתים מדובר גם במוצר ספציפי מאוד (שלא באמת מיטיב אתכם). בחלק מהבנקים אגב, שמם כבר שונה ל"מומחי משכנתאות".

מעבר למגבלות ה"יועץ" הבנקאי לפעול אך ורק במסגרת הבנק בו הוא מועסק, גם אם בנק אחר יכול להציע לכם הצעה אטרקטיבית ביותר. זה בא לידי ביטוי גם ברמת מסלול המשכנתא. כך לדוגמה, אם הבנק רוצה לשווק משכנתא בריבית קבועה, אז הוא "ייעץ" לכם לבחור במסלול הזה. ואם תתעקשו למרות זאת לבחור במסלול אחר, שהבנק לא רוצה (או לא יכול בגלל אילוצים מסוימים) לשווק, אזי הריבית בו תהיה גבוהה ולא כלכלית. מה שעדיין ישאיר את הריבית בבנק מתחרה ברמה נמוכה משמעותית.

יועץ משכנתא בבנק לא מבצע בדרך כלל ניתוח מעמיק של המשפחה העומדת מולו, ובניית המשכנתא מתבצעת באופן די סטנדרטי על בסיס ההכנסה הפנויה כיום וגובה ההחזר המבוקש, ברוב המקרים בתמהיל שליש שליש שליש, שוודאי אינו נכון עבור כל המשפחות.

לקריאה מורחבת:

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד