הבנק הוציא צו עיקול בגלל פיגור במשכנתא. מה עושים?

רבים נוטים לחשוב שמקצוע ייעוץ משכנתאות הוא מקצוע שעוסק רק בליווי רוכשי דירות. זה הזמן לגלות לכם שיועץ המשכנתאות רלוונטי עוד יותר גם בעת צרה

ייעוץ משכנתאות יכול להציל אתכם גם בעת צרה. זהו סיפורו של חיים (שם בדוי), שקיבל מהבנק צו עיקול לנכס היקר ביותר לליבו:

חיים מבני ברק הוא לקוח וותיק של הירשוביץ. כבר לפני 25 שנה, בהיותו צעיר, הבין חיים את חשיבות הנושא הביטוחי ודאג לבטח את הנכסים היקרים (וכמובן את החיים והבריאות שלו ושל בני משפחתו) בסוכנות הביטוח 'הירשוביץ פתרונות'. בשנת 2009, עם הפצת העדכון ללקוחותינו על הקמת החטיבה הפיננסית של 'הירשוביץ פתרונות', החליט חיים גם לחסוך לחתונות ילדיו.

בעשור שחלף מאז ההחלטה לחסוך ועד לחתונת בתו הבכורה, הניב תיק ההשקעות של חיים תשואה נאה של 130%, מה שכמובן נתן לו את היכולת לחתן אותה בכבוד ואף להתחלק חצי-חצי עם הצד השני בעלות הדירה. חיים, שלמרות החיסכון אינו עתיר בנכסים, שילם רבע מעלות הדירה (חצי מהתחייבותו) מהחסכונות, כאשר את הרבע הנוסף שילם באמצעות הלוואת בלון שכלל את שעבוד ביתו הפרטי.

בשנה שלאחר מכן הגיעו הצרות. אשתו של חיים חלתה במחלה קשה, ובמקביל פרץ נגיף הקורונה ושניהם נותרו ללא מקור פרנסה. החסכונות שנותרו בצד לחתונת הבן מוישי נפתחו מוקדם מהצפוי – אבל בחג הפסח השני של הנגיף, גם מקופת החיסכון כבר לא נותר כלום.

בינתיים נשברה צלחת נוספת. מוישי התארס ברוך השם עם כלה מושלמת. למזלו של חיים, הוא דאג לבטח כל השנים את אשתו בביטוח מחלות קשות המעניק פיצוי חד פעמי בעת מחלה קטסטרופלית. חודשיים לפני חתונתו של מוישי הופתע מוישי לקבל טלפון מידידו משכבר הימים, סוכן הביטוח חנוך הירשוביץ שגיל כי אשתו סבלה מהמחלה. "אתה מודע לכך שאתה זכאי לפיצוי בגלל המחלה שאשתך לקתה בה?", שאל. חיים לא ידע, אבל מי מתנגד לקבל כסף. בשל גובה הפיצוי בפוליסה, ההחזר מחברת הביטוח היה משמעותי. כמה משמעותי? מספיק בשביל לחתן את מוישי.

הפתרונות של הירשוביץ

חיים, שהמשיך בחייו, עדיין לא מצא עבודה והעול הכלכלי הכביד עליו יותר ויותר. בנוסף להוצאות המחיה השוטפות, היה עליו לשלם את הלוואות הבלון שלקח עבור חתונת בתו הבכורה. משהחל לפגר בתשלומים, איים הבנק בעיקול הבית ששועבד במסגרת ההלוואה.

חיים הרגיש שעולמו חרב עליו וניסה להיזכר מה עשה ברגע הכלכלי הקשה ביותר בעבר. חיים נזכר בימים שלפני חתונתו של מוישי ונזכר בשיחה עם חנוך הירשוביץ (כן, זו שבזכותה הוא זכה למימון כל החתונה מכספי תביעת הביטוח) ובאינסטינקט פתאומי חייג אליו מיד.

במהלך השיחה הסביר חנוך לחיים ש'הירשוביץ פתרונות' זה כבר מזמן לא רק פתרונות פיננסיים ופתרונות ביטוח. "התרחבנו ויש לנו מגוון שירותים לכל בית בישראל", הסביר חנוך. חיים הופנה לטיפול אצל אחד מיועצי המשכנתאות המסורים של 'הירשוביץ פתרונות' שהוא גם מתכנן פיננסי (CFP) בהכשרתו, וזאת מתוך הבנה כי חיים זקוק לעזרה לא רק בהצלת המשכנתא שלקח מהבנק בדמות הלוואת בלון.

לאחר ניתוח כלל הנתונים הפיננסיים של חיים ובני משפחתו עם זכוכית מגדלת, התברר שישנם דרכים רבות למנף נכסים פיננסיים שברשותו בהלוואה ללא ריבית – שהחליפה את המשכנתא עתירת הריבית – שנסגרה מיידית. צו העיקול כמובן בוטל מיד.

יועץ משכנתאות מיומן יידע לסייע לכם גם במקרים פחות נעימים, בהם יש מי שרוצה לעקל את הנכס שלכם. זה יכול לקרות לכל אחד. לא פעם החיים גוררים אותנו לרצף אירועים שלא בשליטתנו, וכתוצאה מכך האוברדרפט מזנק והפיגורים חוגגים. פיטורין מהעבודה או מחלה קשה הם רק שני דוגמאות לתופעה שמסתיימת בצו עיקול.

שירות מקצועי של ייעוץ משכנתאות יוכל למצוא מקורות מימון לסגירת הפיגור, ליצור קשר עם הבנק שלכם בשמכם ולטובתכם, ולעזור לכם לבצע פריסת תשלומים שתוכלו לעמוד בה.

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד