החזר מס בגין שהייה בחו"ל

טסים לעבוד בחו"ל? ייתכן שמגיע לכם החזר מס בגין שהייה בחו"ל. מומחי המיסוי מטעם 'הירשוביץ פתרונות' עם המדריך המקיף ביותר להחזר מס בגין שהייה בחו"ל

רבים מאיתנו בוחרים לנסוע לתקופה ממושכת בחו"ל, לעתים למטרת לימודים אקדמיים באוניברסיטאות נחשקות ולעתים לצורך רילוקיישן, ולא קולטים שעל הדרך אנו מחויבים במס גבוה בהרבה ממה שאנו חייבים לשלם על פי חוק. בדיוק בשביל זה אפשר להגיש בקשה להחזר מס בגין שהייה בחו"ל.

החזר מס בגין שהייה בחו"ל רלוונטי במיוחד לישראלים המועסקים בחברות זרות מחוץ לישראל. דבר שהפך בשנים האחרונות לנפוץ במיוחד בעקבות פריחת ההייטק הישראלי והניסיון לצוד את המוחות הישראלים לתפקידים בכירים בעמק הסיליקון. אך לעתים הדבר רלוונטי גם למי שעובד בחו"ל עבור חברה ישראלית.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

אמנות מס בינלאומיות למניעת כפל מס

אחת הסיבות המרכזיות להחזר מס בגין שהייה בחו"ל נובע מכפל מס שאנו משלמים, כאשר במקביל לניכוי מס במדינה בא אנו מועסקים לפי חוקי המס של אותה מדינה, אנו משלמים מס גם בישראל.

למדינת ישראל יש כיום אמנות מס בינלאומיות עם עשרות מדינות, הקובעות כי מדינת המקור שבה הופקה ההכנסה תהיה בעלת "זכות המיסוי הראשונית" והמדינה השנייה – מדינת המושב של מפיק ההכנסה, תהיה בעלת "זכות מיסוי שיורית" – היא תהיה רשאית למסות את ההכנסה, אך תחול עליה החובה למנוע את כפל המס בדרך של מתן זיכוי/ניכוי בשל המס ששולם במדינה בעלת זכות המיסוי הראשונית.

בהתאם לכך, עובד ישראלי בלונדון שמשכרו מנוכה מס בשיעור 10% לא ישלם בישראל מס בשיעור 25% כפי שהחוק קובע, אלא רק את הפער שבין ה-10% שכבר נוכה משכרו בלונדון לבין רמת המס בישראל – 15%. בכך נמנע מהעובד תשלום מס בשיעור גבוה מהרגיל.

מדינות שיש לישראל אמנת מס בינלאומית איתן (לפי א"ב): אוזבקיסטן, אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה, אזרבייג'ן, איחוד האמירויות, איטליה, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, ארצות הברית, ארמניה, אתיופיה, בולגריה, בלארוס, בלגיה, ברזיל, בריטניה, ג'מאיקה, גיאורגיה, גרמניה, דנמרק, דרום אפריקה, הודו, הולנד, הונגריה, ויאטנם, טורקיה, טיוואן, יוון, יפן, לוקסמבורג, לטביה, ליטא, מולדובה, מקסיקו, מלטה, מקדוניה, נורבגיה, סין, סינגפור, סלובניה, סלובקיה, ספרד, סרביה, פולין, פיליפינים, פינלנד, פנמה, צ'כיה, צרפת, קוריאה, קנדה, קרואטיה, רומניה, רוסיה, שבדיה, שוויץ, תאילנד.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

הוצאות מוכרות בחו"ל לצרכי מס

לצד בקשה להחזר מס בגין אמנות מס בינלאומיות, שרלוונטית בעיקר לעובדי חברות זרות בחו"ל, תוכלו להגיש גם בקשה להחזר מס בגין ניכוי ההוצאות מההכנסות שלכם בחו"ל. להחזר מס בגין הוצאות מוכרות בחו"ל זכאי גם מי שעובד בחו"ל מטעם מעסיק ישראלי, כל עוד הוא עצמו שילם את ההוצאות והמעסיק לא ניכה אותן בתלוש המשכורת שלו.

הוצאות מוכרות לצרכי מס בחו"ל:

  • הוצאות לינה (עבור 7 הלילות הראשונים מוכרות מלוא ההוצאות עד גובה של 284 דולר ללילה. עבור יתר הלילות ההכרה היא עד 125 ללילה. ניתן להכיר בעד 90 לינות בשנה. יש החזר מס חלקי עבור חריגות מסכומים או מספר לינות אלו).
  • ביטוח נסיעות לחו"ל
  • טיסות לחו"ל ומיעדים שונים ליעדים אחרים בחו"ל (עבור הוצאה על טיסה במחלקת תיירים או עסקים מוכרת ההוצאה במלואה, ועבור טיסה במחלקה ראשונה מוכרת הוצאה חלקית עד גובה מחיר של כרטיס סטנדרטי במחלקת עסקים באותה טיסה)
  • הוצאות עסקיות שונות (כגון טלפון או אירוח ספקים ולקוחות, מוכרות מלוא ההוצאות)
  • מימון חינוך של ילדים (במקרה ומדובר בשהייה ארוכה בחו"ל של מעל עשרה חודשים. עד 711 דולר לכל ילד מתחת לגיל 18 מדי חודש)
  • עלות אחזקת רכב בחו"ל (עד 62 דולר ליום, כולל דלק)
  • הוצאות מחיה מסוימות

גם "שבתונים" של אקדמאיים בעיקר מרצים, מזכות אותם בהחזר מס באותן שנים שבהן היו בשבתון, היות והמס המנוכה במקור, אינו כולל את מלוא ההוצאות אותן ניתן לתבוע בגין השהייה בחו"ל.

החזר מס בגין שהייה בחו"ל
החזר מס בגין שהייה בחו"ל

החזר מס שבח לתושב חוץ

אדם ששוהה 183 ימים לפחות בחו"ל בכל שנה (בין היתר בשנת המס הנוכחית והשנה שאחריה) נחשב לתושב חוץ. בהתאם לכך הוא זכאי לפטור ממס שבח בגין מכירת דירה בישראל, וזאת בתנאי שאין בבעלותו נכס נוסף במדינה הנוכחית בה הם מתגוררים. משמעות הדבר היא, שאם מכרתם את הדירה שלכם בישראל בזמן שנחשבתם לתושבי חוץ (גם אם זה לא היה מעודכן אז ברשות המסים ועל כן חויבתם בתשלום מס שבח) אתם פטורים מתשלום מס שבח. ככל ושילמתם מס שבח בגין מכירת דירה בתקופה זו, באפשרותכם להגיש בקשה להחזר מס.

הטבות במס לתושבים חוזרים ששהו בחו"ל בין 6 ל-10 שנים

מי שחדלו להיות תושבי ישראל החל מיום 01.01.2009 ושבו להיות תושבי ישראל לאחר שהיו תושבי חוץ במשך 6 שנים רצופות לפחות, זכאים להטבות מס לגבי נכסים שרכשו בתקופת שהותם מחוץ לישראל, וזאת על מנת לעודד הגירה חוזרת לישראל.

להלן ההקלות הניתנות לתושבים חוזרים לגבי נכסים שרכשו בתקופת שהותם מחוץ לישראל, לאחר שחדלו להיות תושבי ישראל:

  • הכנסות פסיביות הנובעות מאותם נכסים יהיו פטורות ממס במשך 5 שנים.
  • רווחי הון ממכירת אותם נכסים יהיו פטורים ממס לתקופה של 10 שנים, אם הנכס אינו מקנה זכות לבעליו, במישרין או בעקיפין, לנכס שהיה מצוי בישראל.
  • הכנסות מריבית ודיבידנד מ"ניירות ערך מוטבים" יהיו פטורות ממס במשך 5 שנים. ("ניירות ערך מוטבים" הם ניירות ערך הנסחרים בבורסה מחוץ לישראל, שרכש התושב החוזר בתקופת שהותו מחוץ לישראל והם מנוהלים בחשבון נפרד. הפטור יינתן גם כאשר לאחר החזרה לארץ מבוצעות באותו חשבון פעולות קנייה ומכירה של ניירות הערך).

הטבות במס לתושבים חוזרים ששהו בחו"ל מעל 10 שנים

תושבים חוזרים ששהו מחוץ לישראל לפחות 10 שנים רצופות זכאים להטבות מס הכוללות פטור ממס למשך 10 שנים על כל הכנסה שמקורה מחוץ לישראל.

הפטור מקיף את מכלול ההכנסות, האקטיביות והפסיביות, בין אם מקורן מרווחי הון ממימוש נכסים והשקעות מחוץ לישראל, ובין מהכנסות שוטפות שהופקו מחוץ לישראל.

לגבי נכסים מחוץ לישראל (רווח הון או הכנסות שוטפות), הפטור יחול גם אם נרכשו לאחר חזרתו ארצה של התושב החוזר, ובמהלך 10 שנות הפטור.

בנוסף, יכול התושב החוזר להגיש בקשה לתקופת הסתגלות של שנה לפני קביעת התושבות לצורך מס.

על חברות זרות הפועלות בחו"ל, ונמצאות בבעלות התושב החוזר, לא יחול מיסוי באופן אוטומטי.

כמו כן, שיעור המס בישראל על פנסיה מחוץ לישראל, לא יעלה על שיעור המס שהיה משולם במדינה הזרה לו הפנסיה הייתה מחויבת במס במדינה הזרה.

החזר מס בגין שהייה בחו"ל רטרואקטיבית

לעתים רבות אנו מדלגים על הגשת הבקשה להחזר מס בגין שהייה בחו"ל, מתוך מחשבה כי חלפה שנת המס הרלוונטית. לכן חשוב לזכור כי את הבקשה להחזר המס ניתן להגיש רטרואקטיבית עבור 6 שנות המס האחרונות.

מידע מורחב בנושא תוכלו לקרוא במדריך הייעודי שלנו להחזרי מס רטרואקטיבית.

מחשבון החזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות'

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות' הוא קל לשימוש ואינו נדרש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

יכול להיות שמגיע לך כסף

כבר בדקת? אולי מגיע לך החזר מס?

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ פתרונות'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ פתרונות' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ פתרונות' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

35 מקרים נוספים המזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד