החזר מס הכנסה לתושבי הפריפריה

תושבי הפריפריה עשויים להיות זכאים להחזרי מס מצטברים של עד עשרות אלפי שקלים בגין מגורים ביישוב מזכה באחת מ-6 השנים האחרונות

תושבי הפריפריה עשויים להיות זכאים להחזר מס הכנסה לתושבי הפריפריה.

תושבים שמתגוררים לפחות 12 חודשים רצופים ביישוב מתוך רשימת היישובים שנקבעת מדי שנה זכאים לזיכוי ממס הכנסה על הכנסה מיגיעה אישית (משכורת, פנסיה, הכנסה מעסק לעצמאים, תשלומים מקופות גמל, מענק פרישה וכו'), עד תקרה מסוימת. שיעור הזיכוי והתקרה משתנים מיישוב ליישוב. הזכאות ניתנת רטרואקטיבית ליום תחילת מגוריהם ביישוב.

משמעות הזיכוי היא כי גובה מס ההכנסה שעליהם לשלם יוקטן בהתאם לגובה הזיכוי.

תושבים של יישוב שנכלל ברשימת היישובים בשנה מסוימת אך הוצא ממנה לאחר מכן עשויים להיות זכאים בתנאים מסוימים להמשך ההטבה במשך 2 שנות מס נוספות.

הזיכוי ניתן על מס שמוטל על הכנסה מיגיעה אישית בלבד ולא על מס שמוטל על הכנסות אחרות.

אם שנת המס הסתיימה ניתן להגיש בקשה להחזר מס.

את רשימת היישובים ושייעור ההטבה בהם נכון לשנת 2022, ניתן לראות באתר רשות המסים.

אם התגוררתם ביותר משנה אחת מתוך 6 השנים האחרונות בפריפריה, ישנו סיכוי גבוה לכך שגרתם בעיר מזכה לפחות בחלק מהתקופה ובעקבות כך מגיע לכם החזר מס שעשוי לעמוד על עשרות אלפי שקלים במצטבר.

את החזר המס על מגורים בפריפריה תקבלו רק אם המעסיק לא חישב את הזכות הזו בחישוב המס של תלוש המשכורת שלכם.

מי שעבר לגור בפריפריה בשל שינוי מקום עבודה עשוי להיות זכאי להטבות מס נוספות.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

מחשבון החזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות'

על מנת להקל את תהליך בדיקת הזכאות להחזר מס הכנסה, פיתחנו מחשבון ייעודי לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס אונליין של 'הירשוביץ פתרונות' הוא קל לשימוש ואינו נדרש הקלדה ידנית של מידע, מלבד מענה על תשובות ב"כן" ו"לא", לצד בחירה באפשרות אחת מתוך רשימה.

שימו לב כי המחשבון נועד אך ורק למי שהכנסתו החייבת במס גבוהה מ- 96,000 שקל ברוטו בשנה (מעל 8,000 שקל ברוטו בחודש ממוצע). אם הכנסתכם נמוכה מסכום זה, או שאינכם משלמים מס הכנסה – אין סיבה למלא את השאלון מאחר ולא מגיע לכם החזר מס.

יצוין כי המחשבון אינו משקלל את כלל הפרמטרים המזכים בהחזר מס, אותם תוכלו לחשב באמצעות מומחה מיסוי לאחר שהבדיקה הראשונית של המחשבון תספק את האינדיקציה לכך שקיים בסיס לבחינת הזכאות המורחבת.

החזר מס רטרואקטיבית לתושבי הפריפריה

פקודת מס הכנסה מאפשרת לכל "אדם", כולל כל השכירים במדינת ישראל, לקבל החזר מס רטרואקטיבית בגין גביית יתר של מסים.

את החזר המס על שנים קודמות תקבלו בתוספת הצמדה וריבית שנתית של 4%.

מידע נוסף במדריך על אופן הגשת הבקשה להחזר מס רטרואקטיבית.

החזר מס הכנסה באמצעות 'הירשוביץ פתרונות'

אנו מאמינים שמגיע לכם ליהנות מהטוב ביותר בכל נושא כלכלי, ולכן צירפנו לשורותינו את מיטב המומחים בענייני המס, להם ניסיון רב במימוש זכויות שכירים ועצמאים ברשויות המס בישראל.

מחלקת מימוש הזכויות של 'הירשוביץ פתרונות' משלימה את שאר המחלקות ומספקת ללקוחות 'הירשוביץ פתרונות' מעטפת מלאה הכוללת את מיצוי הזכויות ברשויות המס לצד מיצוי הזכויות בחברות הביטוח ומיטוב ביצועי פוליסות החיסכון וההשקעה.

כמי שמלווים למעלה מ- 30,000 לקוחות מכל הסקטורים, החל מגופים וחברות גדולות ועד ללקוח הפרטי הקטן, אנו רואים בסוגיית המיסוי כקריטית להצלחתם הכלכלית של לקוחותינו. שילובם של מומחי מיסוי בחטיבה הפיננסית שלנו מסייעת לחוסכים ולמשקיעים שאנו מלווים לבחור את המוצר הנכון ביותר עבורם ובכך להזניק את שיעור התשואה נטו לאחר הוצאות. כאשר במקביל אנו דואגים להחזרי מס של אלפי שקלים ללקוחות רבים נוספים.

פעמים רבות נישומים ניגשים לבצע החזר מס בעצמם ומתברר שהם חייבים במס. במקרה זה לא תוכלו לחזור בכם ולטעון שאתם לא רוצים כעת החזר מס, אלא תאלצו לשלם את חבות המס שנוצרה לכם בשנת מס מסוימת. לכן, חשוב מאוד להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות המומחים שלנו ולא באופן עצמאי.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

35 מקרים נוספים המזכים בהחזר מס הכנסה

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד