מדיניות השקעות איננה תורה מסיני

גם אם בניתם תיק שמכוון לטווח ארוך מאוד, אסור לכם לוותר על סקירה תקופתית לעומק והתאמת מדיניות השקעות למצב השוק העדכני. היקף עסקאות האונליין השנה כמקרה בוחן

מדיניות השקעות היא אחת מאבני היסוד להבטחת התשואה שלנו, אבל גם אותה צריך לדעת מתי לשנות.

שיטת ההשקעות הפופולרית שיצאה מבית מדרשו של בנג'מין גרהאם וזכתה למספר גירסאות נפוצות – כמו אלה של וורן באפט, ג'וסף פיוטרוסקי וג'ואל גרינבלט – שהמשותף לכולם היא משך זמן האחזקה, מה שמכונה "קנה והחזק", היא ללא ספק המתכון המושלם להנות מתשואות בטווח הארוך. אבל…

בדרך כלל, כשנבנה תמהיל השקעה לטווח הארוך, נשתמש בשירותיו של מתכנן פיננסי בכיר שיבחן את הנתונים האישיים המלאים הצפויים לנו בעוד עשורים קדימה, בהתאם לתשובות שלנו לשאלון שנקבל ממנו, וכך נוכל למקסם את התשואה במועד המתוכנן ליציאה מהחיסכון.

מרגע תחילת החיסכון אנו יודעים בראש שלנו שזהו, הכסף הזה נעול בצד ועלינו "לשכוח מזה" שני עשורים קדימה ולעתים אף יותר. השכחה הזאת חשובה, כי היא מונעת מאיתנו טעויות פוטנציאליות קשות בשל תקופה קשה בשוק. שכן בסוף בסוף, בטווח הארוך השוק רק עולה.

וזו בדיוק נקודת ה"אבל" הגדול שהדגשתי בסוף הפיסקה הראשונה.

גם אם יש לנו מדיניות השקעות ברורה שאף הוכחה במשך שנים כמוצלחת, מוטלת עלינו החובה לבחון מחדש את תמהיל ההשקעה לפחות פעם בתקופה. נכון, אם לא תבחנו מחדש ותפקירו את התיק ל-20 שנה עדיין תרוויחו ככל הנראה בסוף התקופה, אבל סיכוי גבוה מאוד שגם תרשמו הפסד סמוי עצום. להפסד הזה קוראים מניעת רווח.

הדבר הנכון הוא אכן לקנות ולהחזיק, אבל התאמות מסוימות למצב השוק בהחלט יסייעו לכם להגדיל את התשואות. רוצים דוגמה? קבלו:

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

מדיניות השקעות עם מבט ריאלי לעתיד

בשיא משבר הקורונה היינו עדים לתופעה מעניינת. בעוד המדדים המובילים בעולם זינקו באופן עקבי, מדד 125 החברות הגדולות בתל אביב דווקא דשדש. במאמר שפרסמתי בעבר אפילו הסברתי את התופעה – היעדר מניות טכנולוגיה בהיקפים גדולים כמו במדדים בעולם.

אין ספק כי הטכנולוגיה תקבע את עתידנו ושורת הרווח בכל הענפים תלויה בסופו של דבר בטכנולוגיה כזו או אחרת. אבל בשנים 2019-2020 קרה משהו מעניין. הסגרים התכופים והריחוק החברתי האיצו תהליכים שהיו אמורים להופיע על פני השטח רק לאחר עשור וחברות טכנולוגיה רבות רשמו זינוקים מרשימים.

אבל כמו תמיד, גם שלב ההתפכחות מגיע. למרות הלחץ הגדול שמאפיין את תחילתו של כל משבר, כאילו העולם עומד לעצור מלכת, גם מהמשבר הזה יצאנו וכעת הגיע הזמן לחזור לקרקע.

עולם מכירות האונליין יכול לשמש אותנו כדוגמה מעולה. ריבוי הסגרים הפך את התחום הזה בקורונה לנפוץ ביותר, ובשנת 2021 גלגלנו במכירות אלו לא פחות מ- 3.8 טריליון דולר. כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר הגרמנית Statista. 

בהתאם לזינוק המרשים, פרסמו האנליסטים של סטטיסטה תחזית לפיה השנה יעמוד היקף עסקאות האונליין על 4.2 טריליון דולר. אבל אופס… הלכה הקורונה. התחזית העדכנית של החוקרים לשנת 2022 עומדת כעת על 3.7 טריליון דולר, מה שמשקף ירידה של 2.5% בהיקף המכירות באונליין השנה לעומת השנה הקודמת.

ועכשיו דמיינו לכם שרכיב מסויים בתיק ההשקעות שלכם מבוסס על הנתון שלפני ההתפכחות, ולכן העדפתם השקעה בחברות מסחר אלקטרוני על פני חברת שבבים (שהזניקה תשואות בעקבות המחסור החמור בשבבים). נכון שלא תפסידו, אבל תיקון קל בתיק ההשקעות שלכם בהחלט יכול להגדיל לכם את התשואות.

אז אם יש משהו שאני ממליץ עליו בחום, זה לא לוותר על בחינה מחודשת של התיק שלכם אחת לתקופה, גם ולמרות שאתם לא מתכוונים למשוך את החיסכון בעשור הקרוב.

התאמת מדיניות השקעות היא לא בונוס, אלא חובה.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ פתרונות' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד