שיבוב ושיבוש • כך תשמרו על מערכת יחסים תקינה

זכות השיבוב עשויה לשבש את מערכת היחסים ביניכם ובין מכריכם ובני משפחתכם • מהו שיבוב? • וכיצד אפשר להתמודד עם השלכותיו הטרגיות?

זכות השיבוב היא ההגדרה המקצועית לזכות שאנו מקנים לחברת הביטוח במסגרת פוליסת הביטוח להיכנס "לנעלי המבוטח" במקרה בו היא משלמת עבור הנזק.

על מנת להסביר את מהותה של זכות זו ואת השפעתה על הנוגעים בדבר, אתחיל במעשה שהיה.

מר כהן הוא בעליה של דירה בת שלושה חדרים בבית שמש. מר לוי שוכר ממנו את הדירה שנים ארוכות. תשלומי השכירות משולמים בעיתם ובזמנם ושני הצדדים מרוצים זה לזה. מר כהן מבטח את הדירה במסגרת ביטוח המשכנתא.

באחד מימי החורף מיהר מר לוי לעבודתו והשאיר תנור דולק בחדר השינה סמוך למיטתו ובגדיו. הרוח שנשבה דרך החלון הפתוח הפילה חולצה שהייתה תלויה מעל התנור. החולצה העשויה פוליאסטר התלקחה במהירות, ובתוך זמן קצר הייתה הדירה למאכולת אש.

מר כהן פנה לחברת הביטוח והגיש תביעה. זו שלחה שמאי וחוקר שריפות ואישרה תשלום למר כהן, אך במקביל הגישה כתב תביעה נגד מר לוי הרשלן. למותר לציין מה עשתה התביעה הזו ליחסיהם של מר כהן ומר לוי.

מר כהן טען כי התביעה אינה על דעתו והביע את מורת רוחו מהשלכותיה, אך ללא הועיל. מר לוי נתבע לשלם לחברת הביטוח את הסכום אותו שלמה למר כהן למרות שהוא הניזוק העיקרי מהשריפה.

האפשרות שעמדה לחברה לתבוע את מר לוי נעוצה בזכות השיבוב. זו היא זכות שמעניקה לחברת הביטוח את היכולת להיכנס במקום המבוטח ולתבוע במקומו… כאמור.

במקרים כאלה, דוגמת שוכר ומשכיר, ימליץ סוכן הביטוח על שתי אפשרויות. אפשרות אחת בה יצורף השוכר לפוליסה בתור מבוטח נוסף, כך שחברת הביטוח לא תוכל לתבוע אותו. אפשרות שנייה היא שזכות השיבוב תבוטל בהסכמה מראש של חברת הביטוח.

עוד בנושא:

הדירה שלך חייבת גב של סוכן ביטוח מקצועי!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד