ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים בהריון

באיזה שלב בהריון הכי שווה לטוס, מה מדיניות חברות התעופה לגבי נשים בהריון ומה הדברים שחובה לקחת למטוס? המדריך המלא לטיסה בהריון ומענה מיוחד לכל השאלות על ביטוח נסיעות בהריון

נשים רבות בוחרות לטוס לחופשה בחו"ל במהלך ההריון, על מנת למקסם את ההנאה מ"השקט שלפני הסערה". בדרך כלל זה בשליש השני להריון, אחרי הטרימסטר הראשון רווי תופעות הלוואי ולפני הטרימסטר השלישי כשמשקל העובר מכביד עלינו ומפריע לחוויה. אבל לא רק.

במקרים רבים אנו פשוט חלק מקבוצה שטסה לחו"ל ואיננו יכולות להרשות לעצמו להישאר מאחור. לדוגמה בחופשה המשפחתית השנתית, נסיעה לשמחה משפחתית או סתם ביקור אצל קרובי המשפחה מעבר לים.

יש גם מקרים מורכבים יותר, כמו נסיעה עבור טיפול רפואי לקרוב משפחה.

לא משנה מה מטרת הנסיעה, אנחנו חייבות ביטוח נסיעות לחו"ל – והביטוח חייב לספק לנו כיסוי הולם כמובן.

ביטוח נסיעות לנשים בהריון כולל כיסוי למקרה בו האישה יולדת במהלך שהותה בחו"ל (גם לידת פג). לא כל חברה מבטחת נשים בהריון בנסיעות לחו"ל וקיימת השפעה של שבוע ההיריון על אישור הפוליסה.

הרחבת הריון בפוליסת ביטוח נסיעות

הריון הוא לא מחלה. יחד עם זאת, חברות הביטוח לוקחות בחשבון את הסיכונים הכרוכים בטיסה לחו"ל בהריון והן מוכנות לבטח נשים בהריון רק לאחר רכישת ביטוח הולם, הכולל כיסוי לנסיעה בהריון.

הסיכונים בביטוח נסיעות בהריון מגוונים ומשתנים. זה מתחיל מהצורך בהתערבות מוקדמת בכל מצב רפואי, גם אם הוא לא קשור לעובר. זו הסיבה לכך שהכיסוי הרפואי לא תקף כל עוד לא רכשתן ביטוח נסיעות הכולל הרחבה לנסיעה בהריון.

סיכון נוסף עבורו אנו רוכשות ביטוח נסיעות בהריון, זה לידה מוקדמת, המצריכה אשפוז בבית חולים וטיפול בוולד במחלקת הפגייה. מקרה כזה עשוי לעלות לנו הון עתק של מאות אלפי דולרים בהיעדר ביטוח הולם.

וכל זה עוד לפני שדיברנו על מקרה שמצריך ניתוח קיסרי או חלילה ניתוח חירום.

ביטוח נסיעות בהריון
ביטוח נסיעות בהריון

עד איזה שבוע אפשר לטוס בהריון?

אם גם אתן מתכננות לטוס לחו"ל בהריון, חשוב שתדעו שאין חוק כזה או אחר שאוסר נסיעה לחו"ל בהריון. לכל חברת תעופה מדיניות משלה, והיא נגזרת בדרך כלל מהסיכונים שחברת התעופה רוצה לקחת על עצמה בהטסת הנוסעים.

רוב חברות התעופה מאפשרות לעלות לטיסה עד לשבוע ה-35 להריון, וזאת על מנת להימנע ממקרה של לידה בטיסה. במקרים חריגים מאוד נורשה לעלות לטיסה בשבוע 36 או 37, ורק לאחר תהליך הכולל הצגת מסמכים רפואיים המוכיחים את חיוניותה הרפואית של הטיסה. החל מהשבוע ה-38 להריון, לא ניתן לעלות למטוס בשום מקרה.

תקנות חברות התעופה משתנות במקרה של הריון בסיכון, ובכלל זה הריונות לאחר טיפולי פוריות, הריון רב-עוברי ומקרים חריגים נוספים.

כך לדוגמה, על פי מדיניות חברת הלואו קוסט הלונדונית איזי ג'ט (EasyJet) שמציעה טיסות זולות לחו"ל, נשים הנושאות ברחמן תאומים מורשות לעלות למטוס עד סוף השבוע ה-32 בלבד. המתחרה האירית שלה ריינאייר (Ryanair) מפעילה גם מדיניות דומה.

בכל מקרה, חשוב לדעת שאף חברת ביטוח ישראלית לא תסכים לבטח אתכן לאחר השבוע ה-32 להריון, גם אם ההריון מתקדם בצורה סדירה ותקינה וללא שום סיבוכים.

על מנת שביטוח הנסיעות לחו"ל יכסה אתכן בזמן החופשה, טיסת החזרה שלכן לארץ חייבת לנחות בישראל לא יאוחר משבוע 31+6. במקרים מסוימים חברות הביטוח אף עשויות להגביל את הביטוח עד לשבוע ה-30 להריון בלבד.

מתי יש להימנע מטיסה לחו"ל בהריון?

אף אחת מאיתנו לא רוצה לטוס כשהמחיר הוא סיכון משמעותי כל כך לבריאות שלנו, ועל אחת כמה וכמה לעובר שלנו. לכן, כל עוד אין ביטוח נסיעות שמומחה ביטוח נסיעות של 'הירשוביץ פתרונות' אישר שהוא עונה לכל הצרכים שלנו – אסור לנו לעלות על המטוס.

מומלץ לבדוק את מתקני הרפואה במדינה בה את מבקרת. כדאי לוותר על טיסה ליעדים עם מערכת בריאות רופפת ולא איכותית שלא תדע לתת מענה הולם במקרה של סיבוך המצריך טיפול רפואי.

במקרים של הריון רב עוברי, הריון לאחר טיפולי פוריות ובעצם כל הריון המוגדר על ידי רופא הנשים "הריון בסיכון" מומלץ להימנע מטיסה לחו"ל.

אם אתן בכל מקרה צריכות לטוס לחו"ל בהריון בסיכון, חשוב לומר זאת למומחה ביטוח הנסיעות של 'הירשוביץ פתרונות'.

אם יש לכן היסטוריה של לידה מוקדמת, יש לומר זאת לסוכן הביטוח בעת רכישת הביטוח.

אם את עדיין לא בת 18 או שאת מבוגרות מגיל 42, חשוב לדעת שרוב החברות יסרבו לבטח אתכן. במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם מומחה לביטוח נסיעות בהריון.

במידה ואת יודעת מראש כי תהיי זקוקה בעתיד לטיפול רפואי/ אישפוז ו/או ניתוח הקשור להריון, או שאת סובלת ממחלה רפואית קיימת (גם אם היא לא קשורה להריון), ייתכן שלא תוכלי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מבלי להיעזר במומחה לביטוח נסיעות.

תהליך רכישת ביטוח נסיעות בהריון בסיכון הוא שונה מביטוח הנסיעות הבסיסי, ודורש אישור רפואי לטוס לחו"ל ומעבר תהליך של חיתום רפואי על ידי החתמים של חברת הביטוח.

הביטוח המבוקש ביותר בחו"ל, זה של חברת פספורטכארד, הוא הקשה ביותר להשגה בהריון בסיכון. אך אל דאגה, בדיוק בשביל זה יש לכם את מומחי ביטוח הנסיעות של 'הירשוביץ פתרונות'.

חשוב לציין שפוליסת ביטוח נסיעות בהריון לא יכול לכלול כיסוי על ספורט אתגרי או ספורט חורף, ועל כן לא מומלץ להשתתף בפעילויות מהסוג הזה במהלך שהותכן בחו"ל.

טיסה לחו"ל אחרי שבוע 24 בהריון

החל מהשבוע ה-24 להריון, שהוא השלב שבו אפשר לעבור לידה שהעובר יכול לשרוד אותו בפגיה, מומלץ לשקול היטב האם לטוס.

גם אם יש לכם ביטוח נסיעות בהריון, חשוב לזכור שסכום הביטוח לא תמיד מספק ואתם עלולים לשאת בהוצאות יקרות במיוחד במהלך ולאחר הלידה.

אם אתם טסים לארצות הברית, חשוב לקחת בחשבון שעלויות שירותי הרפואה בארה"ב יקרות להחריד. סכום הביטוח המקסימלי, לא יכסה ברוב המקרים את מכלול העלויות במקרה כזה.

מתי נכון לרכוש ביטוח נסיעות בהריון?

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה בדרך כלל גם על מקרים של ביטול או דחיית טיסה בשל מצב רפואי.

בהתאם לכך, ככל ורכשתן ביטוח נסיעות לחו"ל הכוללת כיסוי לנסיעה בהריון, כל מצב רפואי המונע את טיסתכן לחו"ל מאפשר לקבל מחברת הביטוח החזר עבור הוצאות הנסיעה שבוטלה.

זו הסיבה לכך שאת ביטוח הנסיעות נרכוש מיד לאחר הזמנת כרטיס הטיסה, גם אם היא מתוכננת למועד מאוחר יותר.

הכלל הזה נכון לגבי כל כרטיס טיסה שנרכוש, גם אם אנו לא בהריון, אך בהריון הוא קריטי עבורנו שכן הסיכויים לביטול הנסיעה גבוהים במיוחד.

גיליתי בחו"ל שאני בהריון, מה עלי לעשות?

פוליסות ביטוח הנסיעות הבסיסיות לחו"ל מכסות על כל מקרה רפואי, גם אם גיליתן רק במהלך השהיה בחו"ל שאתן בהריון, ובתנאי שאתן לפני השבוע ה-12 להריון.

ברגע שגיליתן על ההריון חובה לעדכן על כך את חברת הביטוח. לא תידרשו לרכוש פוליסה חדשה או לשלם פרמיה נוספת.

ביטוח נסיעות בסיסי בטרימסטר הראשון להריון מכסה על מקרי חירום בלבד ולא בדיקות שגרתיות, וזאת בתנאי שלא ידעתן על ההריון לפני הנסיעה.

צ'ק ליסט לפני טיסה בהריון

אז מה חשוב לקחת איתנו לחופשה בהריון ואיך נמקסם את החוויה?

אישור רופא – מומלץ, ולעתים אף חובה, להצטייד באישור רפואי על הריון תקין ועל כך שאין מניעה לטוס. ייתכן שחברת התעופה תרצה לראות את המסמך הזה לפני שתורשי לעלות על המטוס. חלק מחברות התעופה דורשות שהאישור הרפואי יינתן לכל המאוחר 48 שעות לפני הטיסה.

תנאי טיסה נוחים

  • במהלך ההריון אנו עייפות יותר מהרגיל, ועל כן נימנע מעומס עייפות מיותר באמצעות בחירה בטיסה שיוצאת בשעה נוחה ולא באמצע הלילה או לפנות בוקר. אם אתן סובלות מבחילות בוקר, עדיף כמובן להזמין טיסה בשעות אחרות.
  • נשריין לעצמנו מקום נוח במטוס, כמו לדוגמה במעבר, על מנת שיהיה לנו נוח לקום ולצאת מהמושב וכן לחלץ את הרגליים שלנו בקלות. המקום שנבחר יהיה הקרוב ביותר לשירותים.
  • אם הטיסה ארוכה ננסה להימנע ככל הניתן מכאבים מיותרים, באמצעות ניעור הגוף מתיחת רגליים וחילוץ עצמות. פעולות אלו ימנעו נפיחות בקרסוליים והתכווצויות בשרירי התאומים (השוקיים).
  • במהלך הטיסה הרבי בשתיית מים, על מנת שהאוויר היבש פחות ישפיע עלייך
  • הצטיידי בפירות יבשים ופיצוחים על מנת שיהיה לך תחליף לארוחה במידה והמזון המוגש על ידי חברת התעופה עשוי לגרום לבחילות וצרבות מיותרות. בנוסף, חשוב גם להכניס לטרולי שעולה איתנו למטוס כדור למניעת צרבת, מסטיק ומברשת ומשחת שיניים.

 

ביגוד נוח – באופן כללי, במשך כל ההריון אנו פחות גמישות ויותר רגישות, ולכן נשתדל להצטייד בביגוד הנוח ביותר שלנו, נוותר על נעלי העקב ונגרוב גרביים אלסטיים שתומכים בזרימת הדם ולא לוחצות על אזור הקרסוליים והרגליים התחתונות. אם עדיין אין לך בגדים נוחים להריון השתדלי להיות עם לפחות סט אחד כזה עבור הטיסה.

ויטמינים – אל תשכחי בבית את הויטמינים שאת צורכת באופן קבוע.

חיסונים – חשוב לוודא כי במדינת היעד אין מחלות נפוצות או זיהומים מדבקים. ככל והביקור במדינת היעד מצריך חיסונים, אל תשכחי להתחסן לפני הטיסה (מומלץ להימנע מטיסות ליעדים אלו).

הרחבות נוספות בביטוח נסיעות לחו"ל

לא טסים בלי ביטוח נסיעות מותאם אשית
רוכשים ביטוח נסיעות ב'הירשוביץ פתרונות' ומקבלים ליווי של סוכן ביטוח אישי
*המאמרים באתר 'הירשוביץ פתרונות' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ פתרונות'.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד